Potovati na avtopilotu

Objavljeno: 24.4.2018 | Avtor: Gregor Stamejčič | Kategorija: Dosje | Revija: Maj 2018

V začetku marca je podjetje Uber kot prvo uporabilo avtonomne tovornjake za komercialni prevoz tovora. Njihovo hčerinsko podjetje Otto jih je opremilo z naprednimi sistemi, ki so zmogli sami voziti po arizonski avtocesti, čeprav jih je po naselju še vedno upravljal voznik. Kljub temu bo treba na njihovo široko rabo še čakati.

Zamisel o avtomobilu, ki bi vozil sam, ni nova. Prvi taki eksperimenti so bili izvedeni že okoli leta 1920, v sedemdesetih pa so na Japonskem testirali avto, ki je znal slediti zanj prirejeni prometni signalizaciji in je dosegal hitrost do 30 km/h. Z razvojem računalniške tehnologije v osemdesetih in devetdesetih se je razmahnilo tudi testiranje novih prototipov, gruče zanesenjakov pa so jih v začetku tisočletja že testirale v nevadski puščavi. Prva avtonomna vozila je šest ameriških držav spustilo na ceste pred tremi leti, a velja poudariti, da so že nekaj let na voljo kot težka mehanizacija. Dokaj enostavno je namreč programirati stroj, ki se bo gibal znotraj zaključene zanke v izoliranem prostoru, kot je, denimo, dnevni kop. V takšnem okolju so že nekaj časa na voljo, denimo, tovornjaki za odvoz velikanskih količin peska in zemlje. A v tem primeru težko govorimo o avtonomnem upravljanju vozila, boljši izraz bi bil avtomatizacija vožnje. Izziv gibanja na odprti cesti je namreč veliko večji in kompleksnejši.

Zakup člankov

Izbirate lahko med:

Za plačilo lahko uporabite plačilno kartico ali PayPal:

 

Najprej se morate prijaviti.
V kolikor še nimate svoje prijave, se lahko registrirate.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki