Objavljeno: 26.3.2013 | Monitor April 2013

Pisma bralcev

(Pre)dragi Autodesk

Naše podjetje ima pri Autodesku kupljenih veliko licenc za Autocad, med njimi tudi devet inačic različice Autocad Architecture. Vsako leto po nakupu moramo plačati osveževalne pogodbe, ki znašajo od 10 % do 15 % cene nakupa, kar je normalno v računalniškem svetu. To nam med drugimi omogoča, da vsako leto dobimo novo verzijo programa.

Lani novembra sem dobil po elektronski pošti obvestilo o možnosti brezplačne nadgradnje (»We are pleased to inform you of the opportunity to upgrade from AutoCAD® Architecture to Autodesk® Building Design Suite Standard 2013 at no additional charge.*«).

Nadgradnja je v resnici pomenila, da dobimo poleg originalnega programa še 5 dodatnih. Ker se sam ne ukvarjam s projektiranjem, sem povprašal kolege, ali je kateri od dodatnih programčkov za nas zanimiv. Nihče ni našel nič zanimivega, zato sem zadevo pustil pri miru.

Je pa zvezdica na koncu prejšnjega stavka imela spodaj dvoumno razlago: ob primeru brezplačne nadgradnje se morda lahko zvišajo stroški osveževanja. Vendar mene dodatne informacije niso zanimale, saj je bil paket za nas nezanimiv.

V naslednjih mesecih sem dobil še nekaj sporočil na to temo, a jih nisem bral.

Nato je prišel čas plačila osveževalnih pogodb. Od posrednika sem dobil predračun, v katerem so bili naši Autocad Architecture nadomeščeni s paketi Building Design Suite Standard, cena pa se je dvignila s 650 € na 755 € na leto – na licenco! Posrednik me je na spremembo tudi ustno opomnil, a mi to ni omililo priokusa prevare. Seveda sem rekel, da ne bomo plačali za to, česar nismo vzeli, in zahteval razgovor z zastopnikom.

Pri zastopniku so mi razložili sistem. Na koncu obvestila je namreč pisalo, da imam možnost izbire: da sprejmem brezplačno nadgradnjo ali pa jo zavrnem. Če sprejmem, mi ni treba storiti nič, če pa ne sprejmem, me bodo še obvestili, kako se lahko nadgradnji izognem. Meni se je zdel njihov postopek čista prevara – če nam uspe, nam uspe. Zastopniku Autodeska za Slovenijo pa se zdi tak postopek zelo logičen in fer.

Moram priznati, da mi je zastopnik prijazno ponudil, da nam spremenijo zamenjavo paketa nazaj na prvotno, saj »na srečo, še nismo zamudili odpovednega roka«.

Zato pozor, dragi kolegi, multinacionalke so se odločile dvigniti zaslužek na vsak način. Saj, kaj jim pa moremo … Tako ali tako mi bodo aprila dvignili ceno osveževanja s 650 na 725 €.

Vse navedene cene veljajo samo za Autocad Architecture. Drugi izdelki imajo drugačne cene.

Marcel

Servisi, prvič

Kot odziv na preizkus računalniških servisov iz zadnje številke smo od bralca dobili račun, ki ga je serviser podjetja Sosed izstavili 70-letni gospe.

Druga postavka se nanaša na kopiranje 9,4 GB podatkov z diska C na D.

Tretja pa na plačljivo različico antivirusa Avast, ki jo gospa menda nujno potrebuje, ker ima NLB Klik. Že nameščeni AVGFree ni bil dovolj.

Mimogrede, podjetje Sosed je bralčevo pritožbo na svojih straneh Facebooka mirno zbrisalo, na naše vprašanje pa so potrdili, da je podjetje v postopku likvidacije in serviserji zanj delajo prek drugih podjetij ...

Uredništvo

Servisi, drugič

Z zanimanjem sem si prebral rubriko Fokus v marčevski številki. Priznam, da ste se lotili dokaj nehvaležne teme, toda uspelo vam je! Zanima me, kako ste se s servisi dogovarjali okrog prijavnih imen in gesel, oziroma kaj storiti s poverilnicami, preden svoj »mlinček« zaupamo strokovnjaku, da ga odnese v svoje okolje? Kaj pa certifikati?

Dokaj kritični ste bili na temo odkrivanja »škodljivcev«. Morda bi kot povzetek in nasvet bralcem za konec le napisali, katera so najnujnejša pomagala (nepogrešljivi švicarski nožek), s katerimi bi zadovoljili vaša pričakovanja. Če nihče drug, vam bom vsaj jaz neizmerno hvaležen, ker sodim v tisto skupino ljudi, ki v vašem članku sam v delovni sobi razmišlja ...

Marko

Bojimo se, da smo se med preizkusom obnašali podobno, kot se obnaša povprečen uporabnik – serviserjem smo zaupali vse, tudi prijavna gesla, nekateri nam za prevzeti računalnik niti reverza niso podpisali. Sicer pa – saj tudi na avtomobilskem servisu »kar tako« izročimo ključe, mar ne?

V resnici je za »čiščenje« računalnika specifičnih nadleg najboljše orodje kar Google. Za splošen pregled, ki je večinoma že kar tudi učinkovit, pa predlagamo programe Combofix, Malwarebytes in seveda protivirusni program. V resnici kateregakoli.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji