Pisarna v spletu

Objavljeno: 16.6.2015 | Avtor: Boris Šavc | Kategorija: Fokus | Revija: Poletje 2015

Pisarniški programi so poleg iger najpogosteje nameščen izdelek v računalnikih po svetu. Z razvojem spletnih storitev se je porodila težnja, da bi namesto namiznih uporabljali spletne pisarniške programe. Našli so se prvi primerki in razočarali. Oskubljenost, počasnost in nerodnost pač niso lastnosti, ki jih ljudje radi vidimo na računalniškem zaslonu. Danes je vse drugače. Meja med namiznimi in spletnimi rešitvami je zabrisana, izbira je prepuščena posamezniku.

Spletna storitev Zoho je sposobna spletna pisarna, ki izkušnjo nadgradi z dodatnimi pripomočki, ki pridejo prav predvsem v poslovnem okolju.

Spletna storitev Zoho je sposobna spletna pisarna, ki izkušnjo nadgradi z dodatnimi pripomočki, ki pridejo prav predvsem v poslovnem okolju.

Spletne pisarniške aplikacije so danes odrasle rešitve, ki za namiznimi ne zaostajajo veliko. Za nameček ponudijo lastno vojsko zmožnosti, ki jih sorodnice na namizju nimajo. Pisarniško delo v spletnem brskalniku je prenosljivo, dostopno kjerkoli in izdatno podpira sodelovanje. Uporabniški vmesniki spletnih pisarniških rešitev so enostavni in posameznika ne obremenjujejo z odvečnimi, naprednejšimi zmožnostmi, ki jih večina tako ali tako nikoli ne potrebuje. Spletne rešitve so navadno brezšivno povezane z oblakom. Na računalniku začeto delo nadaljujemo na telefonu in končamo na tablici. Isto ali vsaj podobno delovno okolje nas čaka v pisarni, med javnim prevozom domov in doma. Shranjevanje v oblačnih strežnikih zagotavlja varovanje, zato nas pri delu nikoli ne skrbi izguba podatkov. Delo se shranjuje sproti. Pomisleke o izgubi zasebnosti so današnje spletne pisarniške storitve že ovrgle, za zaščito podatkov je dobro poskrbljeno.

Prvi na seznamu je Microsoft, ki ponuja spletno različico Pisarne. Gre za storitev Office 365, ki za mesečni pavšal sedem evrov ponuja neomejeno oblačno shrambo, namizno različico paketa in spletne različice priljubljenih pisarniških pripomočkov. Krasi jo vsem znana stabilnost ter domač in zmogljiv uporabniški vmesnik. Malce manj, a še vedno dovolj v brskalnik dostavijo Googlovi Dokumenti (angl. Google Docs). Med vidnejšimi zmožnostmi Googlovih pisarniških programov velja izpostaviti neprekosljivo sodelovalno delo, krajevno sinhronizacijo datotek in vgrajeno optično prepoznavanje znakov v primeru dokumentov v obliki PDF ali slik. Z Google Docs ustvarjamo dokumente, razpredelnice, predstavitve, grafe, risbe, sezname opravil, diagrame in še bi lahko naštevali. Vse spretno povezujejo Googlov račun, oblačna shramba Drive in elektronska pošta Gmail. Googlovi dokumenti so upravičeno prepričali že milijone uporabnikov. Njihova raba je povsem brezplačna, poslovnim odjemalcem pa je namenjena plačljiva različica paketa z imenom Google Apps for Work.

Alternative so, med zmogljivejšimi je spletna storitev Zoho (zoho.com). Gre za nadgradnjo običajnega pisarniškega paketa. Zoho ponuja vrsto razširitev in storitev, ki jih uporabljamo v navezi s standardnimi pripomočki. Taka razširitev je orodje Campaigns, ki poskrbi, da se v pisarniškem delu ustvarjeni izdelki razširijo po družabnih omrežjih ali elektronski pošti. Zoho je spočetka zastonj, z večjimi potrebami pa se mu zviša tudi cena.

Microsoftov Word je alfa in omega urejanja besedil. Nič drugače ni v spletu, saj velikan iz Redmonda ponuja že omenjeno spletno različico priljubljenega programa. Povsem na drugi strani je Quip (quip.com), ki stavi na preprostost. Namenjen je ljudem, ki bi želeli s čim manj truda besede postaviti na papir. Priložena orodja zadoščajo za to, da so končni izdelki videti dobro, vgrajeni komentarji pa poskrbijo za sodelovanje uporabnikov, ki hkrati delajo na istem dokumentu. Dokumenti se samodejno sinhronizirajo z mobilnimi napravami, ki imajo nameščen istoimenski odjemalec, po želji jih izvozimo v obliko PDF ali Microsoft Word in delimo s svetom.

Predstavitve večina ljudi izdeluje v programu PowerPoint, ki je v sklopu oblačne storitve Office 365 dostopen tudi v spletu. Če so nam napredne zmožnosti Microsoftovega programa odveč, obenem pa nas zapleten uporabniški vmesnik odvrača od ustvarjanja, poskusimo srečo s spletno storitvijo Haiku Deck. Gre za zabavno in enostavno izdelovanje presenetljivo privlačnih predstavitev, ki jih bomo z veseljem pokazali ciljnemu občinstvu. FREE Banner Maker (html5maker.com) je brezplačno spletno orodje za izdelavo reklamnih pasic in drsnikov. Povsem zastonj nam je na voljo več kot dvesto privlačnih predlog, zmogljiv urejevalnik lastnih stvaritev, gostovanje narejenih izdelkov in združljivost z Googlovo oglaševalsko storitvijo Google Ads. Ker morajo tudi razvijalci zanimive storitve jesti, so končni izdelki opremljeni z vodnim žigom. Odstranimo ga z naročnino, ki se začne pri petih dolarjih na mesec.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki