Objavljeno: 29.9.2020 | Avtor: David Vidmar | Monitor Oktober 2020

Naslednja stopnja umetne inteligence

Naslednja stopnja umetne inteligence

Umetna inteligenca se počasi in vztrajno rine v vse pore našega življenja, takšni in drugačni algoritmi nam krojijo vsak dan, pa če se tega zavedamo ali pač ne. Kot kaže, tudi industrija zabave vidi svojo prihodnost v digitalnem svetu.

V San Franciscu se je nedavno odvila konferenca Virtual Beings Summit, namenjena navideznih bitjem oziroma podjetjem in posameznikom, ki jih ustvarjajo in poskušajo tržiti. Tokrat je bila zaradi vsesplošnih omejitev zbiranja in druženja organizirana virtualno, kar je le še bolj zabrisalo meje med tem, kdo je resničen, in povzročalo debate ter ugibanja, koga nadomešča njegova digitalna kopija in kdo je bil ustvarjen povsem digitalno. Na konferenci so govorili o razvoju novodobnih digitalnih pomočnikov in pomočnic, digitalnih nadomestkih in digitalno ustvarjenih vplivnežih. Prav ste prebrali, poklic vplivneža le ni tako dobra naložba v prihodnost, ko se trenutno mnogim zdi.

Da se Japonci in Korejci navdušujejo nad virtualnimi glasbenimi umetniki in predvsem umetnicami, si ni težko predstavljati. Presenetljivejši za marsikoga pa utegne biti podatek, da so ameriška zagonska podjetja povezana z industrijo virtualnih bitij zbrala že blizu polovice milijarde dolarjev zagonskega kapitala, ki ga namenjajo razvoju in promociji svojih kreacij. Mnogi podjetniki in investitorji torej verjamejo, da so navidezna bitja naslednja stopnja digitalnih tehnologij, ki nas bodo navduševale, izpopolnjevale, nam pomagale, se usidrale v naša življenja, in da bomo za to pripravljeni plačevati.

Če smo ljudje pripravljeni poslušati nekatere trenutne zvezde, ki se pojavljajo samo na spletu, in jim slediti, ni vrag, da ne bo mogoče prodati tudi povsem digitalnih zvezd.

Podjetja, kot sta Fable Studios in AI Foundation, ustvarjajo virtualna bitja, ki so lahko ultra realistična ali pa je njihov videz plod domišljije ter so bolj kot ljudem podobna likom iz risank, stripov ali iger. Da so več kot samo liki in da je lahko njihov vpliv primerljiv z resničnimi ljudmi, že danes dokazujejo virtualneži, ki so zvezde na Instagramu in čisto pravi vplivneži. Imajo več milijonov sledilcev, na ta način ustvarjajo modo, okus in nekatere med njimi nekateri oboževalci težko ločijo od pravih bitij. In kar je še pomembneje, zdi se, je sledilcem povsem vseeno, če se navdušujejo nad virtualnimi osebami. Nekateri med njimi niso prav nič inteligentni, gre le za skrbno izdelane podobe, da pozirajo na način, ki je trenutno moden in priljubljen. Če vam ob ogledu Instagram profilov, kot je Lil Miquela zazdi, da se ponovno uresničuje epizoda Black Mirror, niste edini.

Mnoga podjetja vidijo uporabo digitalnih osebnosti kot način za večno življenje ali način, da v (virtualno) življenje povrnejo že preminule legende družabnega življenje in zabave. Znanstvenofantastična literatura je polna primerov, kjer to lahko vodi v boljše in lepše življenje, še več pa je zgodb, kjer se zabrišejo meje med resničnim in navideznim, kar pelje v pogubo človeštva. Virtualna bitja in pravi ljudje se že danes lahko družijo v igrah in se celo zabavajo na koncertih pravih umetnikov v navideznih svetovih. Verjetno ste že slišali za koncerte z več milijoni obiskovalcev igri Fortnite. Na že omenjeni konferenci se je okrogla miza dogodila kar v igri Animal Crossing, ki je pred časom obnorela odrasle igralce, predvsem na drugi strani luže. Ali so se kaj pametnega pomenili, je manj pomembno kot to, da so s svojimi opravami in načinom komuniciranja kazali, kakšna naj bi bila prihodnost druženja.

Če so podjetja sprejela virtualno druženje prek video klicev, je potopljenost v navidezno resničnost ali navidezno neresničnost lahko le recept za uspeh. Prav enostavno si je predstavljati, da bo trenutna zdravstvena kriza razvoj takšnega načina povezovanja le pospešila in da bo eden izmed naslednjih velikanov Silicijeve doline ponujal virtualni svet, v katerem se bodo odvijale poslovne konference prihodnosti.

Če smo ljudje pripravljeni poslušati nekatere trenutne zvezde, ki se pojavljajo samo na spletu, in jim slediti, ni vrag, da ne bo mogoče prodati tudi povsem digitalnih zvezd. Tako so sklenili na omenjeni konferenci in težko oporekam njihovemu sklepu. Predstavljam si, da bo čez nekaj let razvoj prišel tako daleč, da bodo »pravi« vplivneži, filmske zvezde, manekeni in manekenke imeli povsem dostojno konkurenco, ki bo cenejša, bolj ubogljiva in manj muhasta. Predvsem pa bo lahko delala kjerkoli in karkoli bodo njihovi lastniki in upravljalci želeli. Zgoditi se zato utegne, da se bo, prav tako kot internet, pretočni video, spletna plačila in še kakšna tehnologija, brez katere ne moremo več živeti, industrija navideznih digitalnih bitij razvijala ne samo zaradi potreb podjetij in korporacij, ampak predvsem zaradi uporabnosti v pornografski industriji.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Xiaomi predstavil pametni pralni stroj prihodnosti

    Xiaomi je na kitajskem trgu predstavil pametni pralni stroj Mijia Three‑Zone Pro Drum 10 kg, ki prinaša nov pristop k pranju perila s tremi ločenimi bobni

    Objavljeno: 23.9.2025 09:00
  • ChatGPT za kriminalce

    SpamGPT je nova platforma, ki jo uporabljajo spletni kriminalci za pošiljanje neželene pošte in izvajanje napadov z ribarjenjem.

    Objavljeno: 22.9.2025 19:30
  • Steam bo nehal delovati na 32-bitnem Windows 10

    Valve je sporočil, da bo z novim letom ukinil podporo za 32-bitne različice Windows v svoji priljubljeni platformi za digitalno distribucijo iger Steam. Uporabnikov 32-bitnega Windows 10 imajo le 0,01 odstotka, so zatrdili, zato ne pričakujejo večjega odpora.

    Objavljeno: 22.9.2025 05:00
  • Nvidia bo v OpenAI vložil 100 milijard dolarjev

    OpenAI in Nvidia sta napovedala tesno partnerstvo, ki ga bosta zapečatila z Nvidijino 100-milijardno investicijo v OpenAI. Po besedah poznavalcev gre za dvojni posel: Nvidia bo za OpenAI proizvajala čipe, ki jih bo slednji plačal z denarjem, obenem pa bo Nvidia vanj investirala 100 milijard dolarjev v zameno za prednostne delnice.

    Objavljeno: 23.9.2025 05:00
  • Windows 11 dobiva video ozadja za namizje

    V prihajajoči reviziji Windows 11 bomo lahko nastavili video ozadje na namizju, kažejo zgodnje preizkusne verzije. V trenutnih inačicah je možno uporabiti posnetke MP4 ali MKV kot ozadje. Predvajali se bodo vsakokrat, ko bomo prikazali namizje.

    Objavljeno: 23.9.2025 07:00
  • Chrome dobiva umetno inteligenco

    V prihodnjih tednih bo Chrome dobil paleto novih funkcionalnosti, ki jih bo omogočal Gemini. Prvi jih bodo deležni uporabniki, ki imajo jezik nastavljen na ameriško angleščino, kasneje pa tudi preostanek sveta. Novosti bodo na voljo tako na namiznih sistemih Windows in Mac kakor tudi v Androidu. Kasneje bo sledil še Chrome za Applov iOS.

    Objavljeno: 22.9.2025 07:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji