Kratka zgodovina izdelkov, ki jih ni bilo

Objavljeno: 26.8.2014 | Avtor: Marko Kovač | Kategorija: Dosje | Revija: September 2014

V uredništvu Monitorja se ob napovedih revolucionarnih izdelkov velikokrat počutimo kot šlogarice, saj moramo na podlagi izjave za javnost, preteklih izkušenj in zdrave kmečke pameti, še preden izdelek prejmemo v roke, ugotoviti, ali je napoved izdelovalcev naravno zmerno optimistična ali pa so imeli v marketinškem oddelku le nekoliko preveč vznesen dan. Da zamisel o šlogaricah ni ravno iz trte izvita, je dokaz naša rubrika »Kukalo v prihodnost,« kjer napovedujemo izdelke, četudi se marsikdo v uredništvu namesto na kavno usedlino bolj zanaša na obrane kurje kosti.

Zaradi globalizacije in tehnološkega razvoja je novih izdelkov in napovedi novosti kot listja in trave, zato se med njimi prej ali slej znajde tudi kakšna še posebej optimistična. Razlogi za to se skrivajo v razumljivi tržni tekmovalnosti, torej ne preseneča, da so angleški izraz za razvpitost »hype« prvič uporabili leta 1931 – v času hude brezposelnosti med svetovno gospodarsko krizo. A zdi se, da je za zares kolosalne prazne obljube potreben tudi talent, ki mu marsikdo pravi tudi narcisoidnost. A pregled vseh vrst praznih obljub bi terjal preveč časa, zato se bomo tu omejili na čisto konkretne obljube tehnoloških proizvodov, izpustili pa bomo druge obljube in vsaj očitne goljufe. Čeprav se zdi, da je napihovanje obljub bolj novodoben izum, se velja spomniti na številne alkimiste, ki so vladarjem v zameno za financiranje obljubljali kamen modrosti, ki bi svinec in druge manjvredne materiale spreminjal v čisto zlato. Na žalost je podobno napravo omogočila šele atomska doba, in to dobesedno. V fisijskem jedrskem reaktorju se jedra urana cepijo v lažja, med drugim tudi v jedra zlata. Na žalost pa je postopek veliko predrag in predvsem preveč umazan za kakršenkoli resnejši namen.

Zakup člankov

Izbirate lahko med:

Za plačilo lahko uporabite plačilno kartico ali PayPal:

 

Najprej se morate prijaviti.
V kolikor še nimate svoje prijave, se lahko registrirate.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki