Korejski velikan

Korejski velikan
Objavljeno: 30.8.2016 | Avtor: Jure Forstnerič | Kategorija: Mnenja | Revija: September 2016

Na področju mobilne telefonije (no, raje kar telefonije) imamo pogosto občutek, kot bi šlo za pokvarjeno ploščo, ko pišemo, kako so v Applu zopet podrli prodajne rekorde in kako vsi množično kupujejo njihove iPhone. Hkrati pa so novice iz sveta Androida že dalj časa razmeroma negativne – podjetjem, ki izdelujejo te naprave, naj bi šlo slabo, vzpenjajo se edino kitajska podjetja (Xiaomi, Huawei, Lenovo), pa še ta bolj zaradi nizkih cen.

Pred kratkim nas je tako presenetila novica, da naj bi se zelo dobro prodajali Samsungovi modeli najvišjega cenovnega ranga, konkretno Galaxy S7 in S7 Edge. Samsungove zastavonoše so sicer že dalj časa razmeroma hvaljene, a pravega preboja v smislu tržnega deleža niso dosegle – do sedaj.

Pred nekaj tedni so namreč objavili poslovne rezultate. Pridelali so dobrih sedem milijard dolarjev dobička, od tega naj bi več kot polovico prihodkov prinesel mobilni oddelek. Dobro naj bi se prodajali tudi cenejši modeli, torej serija srednjega ranga »A« (drugo generacijo teh naprav smo v Monitorju že preizkusili in pohvalili) in vstopna serija »J«.

Samsung se sicer ukvarja res z vsem mogočim. V konglomeratu s tem imenom najdemo kar nekaj hčerinskih podjetij (lastniška struktura teh podjetij je sicer kar zapletena), med drugim tudi Samsung Heavy Industries, ki je po prihodkih drugi največji izdelovalec ladij na svetu, ter podjetji Samsung Engineering in Samsung C&T, dve izmed večjih svetovnih gradbenih podjetij. No, ko v Monitorju pišemo o korejskem podjetju, načeloma govorimo o hčerinskem podjetju Samsung Electronics, ki je začelo z izdelavo komponent (pogonov, mikrokrmilnikov, akumulatorjev), a so se v zadnjih desetih letih opazno lotili lastnih izdelkov s področja domače elektronike.

Na teh straneh sem že večkrat pisal o težavah izdelovalcev telefonov, razen Applu preostalim ne gre ravno najbolje. Sony že dlje časa razmišlja, da bi oddelek telefonov prodal (kot je storil s prenosniki) ali zaprl, LG naj bi z vsakim prodanim telefonom zaslužil nekaj centov, vrednost podjetja HTC pa naj bi bila v nekem določenem trenutku celo negativna.

Kako je torej Samsungu uspel preobrat? Čeprav delajo izdelovalci naprav Android po logiki, povsem nasprotni Applovi, se jim bo začelo očitno obrestovati. Govorimo o tem, da v Applu vse moči vložijo v razvoj in izdelavo enega novega telefona na leto (no, v zadnjih letih bi lahko rekli, da le pol), izdelovalci Androidov pa vsako leto splavijo malo goro novih modelov. Nekateri so sicer le za azijski trg, drugi le za ameriškega, a kljub temu spominjajo na začetniške fotografe, ki naredijo na stotine slik, da dobijo vsaj eno res dobro.

Statistika o tem, katere generacije sistema Android so še v rabi, se bere kot grozljivka.

Ima pa ta sistem tudi eno prednost – z izdelavo take količine različnih naprav se strašno hitro učijo. Ves čas izboljšujejo razvojne in proizvodne procese, na spremembe na trgu se lahko vedno hitreje odzovejo. Ko so v Applu razmišljali o večjem zaslonu za svoje iPhone, so bojda imeli v razvojnem oddelku kup telefonov, ki so se po diagonali zaslona razlikovali po nekaj milimetrov. Samsung kaj takega ne potrebuje, saj ima tak kup telefonov že leta na trgu. Kaj deluje (in kaj ne), izvejo od končnih uporabnikov, novosti in izboljšave lahko vgradijo že v napravo, ki je nekaj mesecev kasneje že naprodaj.

Tako delovanje ima seveda svoje slabosti – podporo napravam razmeroma hitro opustijo (statistika o tem, katere generacije sistema Android so še v rabi, se bere kot grozljivka), tudi proizvodni stroški so višji, kot bi lahko bili. A ravno zaradi nenehnega izpopolnjevanja naprav so prišli do zastavonoš zadnjih dveh generacij.

Govorimo seveda o omenjenih Galaxy S7, S7 Edge in prihajajočem Note 7. Te telefone hvalijo praktično povsod, po mnenju našega urednika sta prva dva najboljša telefona doslej. Zadnji, torej Note, naj bi v roku nekaj tednov prišel tudi v Slovenijo, a po doslej dosegljivih preizkusih naj bi bil nova zmaga za Samsung.

Korejski velikan tako popravlja vtis in položaj na trgu mobilnih naprav. Vprašanje je, ali bo kaj takega uspelo tudi drugim. LG in Sony imata sicer podobno zaledje v tem, da se ukvarjata še z marsičim drugim, za HTC pa samo čakamo, da ga prevzame kak Lenovo. 

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki