Objavljeno: 10.6.2014 | Avtor: Jure Forstnerič | Monitor Posebna 2014 | Teme: pametni telefon

iPhone igre

Applov telefon je resda meril na pametne telefone, ki so bili domena zahtevnih uporabnikov, a se je hitro uveljavil kot ena izmed najboljših prenosljivih platform za igre. Po nekaterih podatkih naj bi bil celo največja igričarska platforma vseh časov.

Igre na iPhonu so praviloma zelo preproste, najzanimivejše pa zelo dobro izkoristijo zaslon na dotik, v začetku eno izmed največjih prednosti novega telefona. Veliko iger je brezplačnih, dokupimo jim lahko  kar v sami aplikaciji, t. i. »in-app purchase«. Včasih gre za možnost dokupa dodatne stopnje ali odprave reklam, v zadnjih letih pa je vedno več iger, ki so sicer brezplačne, a postanejo s časom vse manj zabavne, če ne vložimo vanje nekaj (včasih tudi zelo veliko) denarja. Gre za načelo »freemium«, po katerem si s pravim denarjem odklepamo ali pospešujemo določene elemente igre. Zgled je dirkaška igra, kjer sčasoma lahko nadgradimo oziroma izboljšamo avtomobil. Na začetku gre dokaj hitro, s časom pa moramo za posamezno nadgradnjo čakati tudi po dan in več – lahko pa seveda tudi plačamo.

To načelo je za naše pojme katastrofalno nadležno, saj so te igre lahko občutno dražje od tistih, ki jih kupimo za enkratno ceno. Seveda jih lahko igramo tudi brezplačno, a bomo pri tem čakali kot nori, da se stvari kam premaknejo. Tem igram manjka ravnotežja, saj so sprva dovolj zanimive, a prehitro postanejo neznosno počasne, če dejansko plačamo, si pa velikokrat odklenemo nekaj, kar naredi igro za kratek čas preveč enostavno ... dokler spet ne pridemo do ovire, ko se vse skupaj znova upočasni,  oziroma moramo spet aktivirati digitalno denarnico.

Seveda razumemo, da je šlo v večino teh iger zelo veliko časa, truda in denarja. Številne od njih so plačljive, a vsekakor vredne denarja, večinoma primerljive s skodelico kave (ali kozarcem piva). Dejansko se nam zdi škoda, da se vedno več večjih podjetji odloča za omenjeno »freemium« služenje. Jasno pa je velik del odločitve tudi na ramenih uporabnikov, ki vse prevečkrat ne cenijo dela, vloženega v programsko opremo.

Tu smo zbrali nekaj naših najljubših iger za iPhone preteklih let. Nekatere so starejše (a še vedno zabavne), druge seveda nove, pri marsikateri pa je na voljo tudi kakšno nadaljevanje. Velikokrat sta na voljo tudi dve različici, brezplačna in plačljiva. Pri prvi preverimo, ali nam je igra zares všeč. Glede na noro število iger, ki so na voljo za iOS, je seveda razumljivo, da smo izpustili marsikatero znano igro, obenem pa so tudi okusi različni. Kljub temu smo se potrudili pokriti širši spekter različnih iger.

Jezni ptiči so se namnožili na najrazličnejše konce, a izvirnik ostaja ena izmed zabavnejših in bolj ljubkih iger na iOS.

Jezni ptiči so se namnožili na najrazličnejše konce, a izvirnik ostaja ena izmed zabavnejših in bolj ljubkih iger na iOS.

Pristajanje aviončkov je sprva sproščujoče, ko pa se jih na zaslonu nabere že nepregledna množica, postane zelo zahtevno.

Pristajanje aviončkov je sprva sproščujoče, ko pa se jih na zaslonu nabere že nepregledna množica, postane zelo zahtevno.

Ena izmed prvih velikih uspešnic, ki je z leti močno prerasla okvire iTunes, je Angry Birds. Igra, ki je jezne ptiče potisnila tudi v druge sfere, od igrač in risank pa do otroških oblek, nahrbtnikov in še česa. V osnovi ni nič drugega kot streljanje s fračo, kjer s potegom prsta nadziramo kot in moč strela. Čez to so narisani jezni ptiči, ki imajo različne posebne sposobnosti, streljamo pa (bojda) zlonamerne prašiče. Po izvirniku je prišlo še kup sorodnih iger, vsem, ki še niso, pa vsekakor priporočamo preizkus originala. V podobnem duhu se igra tudi Super Stickman Golf, ki ima preprostejšo grafiko, a dobro fiziko in podporo večigralstvu.

Prijetna igra, ki se začne počasi, a hitro stopnjuje tempo, je Flight Control (in sorodna Harbor Master). Gre za starejši igri (vsaj v okviru iOS), kjer s prstom rišemo pristajalno linijo letal (v Harbor Master pa tovornih ladjic). S časom se na zaslonu nabere vedno več prometa, zadeve pa postanejo zelo hektične.

Ena izmed najpreprostejših iger je Tiny Wings, kjer s tapkanjem usmerjamo ptička k čim daljšemu dričanju in letenju. V igri moramo priti čim dlje, preden se spusti sonce, zelo lepo okolje pa se vsakič na novo generira. S strani gledamo tudi junaka igre Jetpack Joyride, ki je, za razliko od prej omenjenega ptička, opremljen z resnejšimi oklepi, a se mu na pot postavljajo tudi nevarne ovire.

Preprosto in obenem umsko zahtevno, v igri Threes skušamo s premiki sešteti čim večje število, preden se nam polje povsem prekrije.

Preprosto in obenem umsko zahtevno, v igri Threes skušamo s premiki sešteti čim večje število, preden se nam polje povsem prekrije.

V najpreprostejšem duhu deluje očarljiva Fruit Ninja. Pred nami frči sadje, ki ga moramo s potegom prsta razrezati, še preden pade na tla. S časom je sadja vedno več, vmes pa se najdejo še bombe, ki jih moramo pustiti pri miru. Po težavnosti je podobna igra Ridiculous Fishing, ki je razdeljena na dva dela – najprej si s premikanjem trnka levo in desno naberemo čim več različnih rib (in drugega podvodnega življa), nato jih vržemo v zrak in jih z izbranim orožjem postrelimo.

Malenkost več razmišljanja terja igra Cut The Rope. Ta kombinira prstno-drsne sposobnosti z načrtovanjem, saj moramo v pravem zaporedju (in v pravem trenutku) prerezati vrvice, ki držijo sladkarije, s katerimi nahranimo našo lačno malo pošast. Malo bolj miselnih iger je v iTunes zelo veliko, v zadnjem času je nadvse priljubljena Threes! V njej premikamo ploščice s številkami, kjer se enake številke med seboj seštejejo, ves čas pa prihajajo nove ploščice. Cilj igre je prišteti čim več številk, preden se napolni celotno polje. Igra daje občutek pasjanse ali celo sodukuja v novodobni, dinamični preobleki.

Malce starejša igra s podobno miselno logiko je Bejeweled, v kateri združujemo enake barvite kamne. Igra je brezplačna (a z oglasi, ki jih lahko odstranimo s plačilom), ponuja pa veliko različnih načinov igranja, med drugim tudi hitrostni. Podobno uganko predstavlja tudi igra Dots, kjer moramo v omejenem številu potez povezati čim več pikic enake barve, je pa tudi vizualno zelo čista in lepa. Pred nedavnim pa je izšla igra Darklings, v kateri moramo čim hitreje izrisovati simbole, s katerimi preženemo pošasti teme. Gre za eno izmed lepših iger zadnjega časa, ima tudi odlično glasbeno podlago.

Malo zahtevnejša je strateška igra Strategery, ki jo poznamo že zelo dolgo in je ena izmed naših najbolj všečnih iger že več let. Gre za preprosto implementacijo igre Risk, kjer zavzemamo ozemlja, ki se generirajo naključno (a vedno v enakih razmerjih). Izberemo lahko velikost igralnega zemljevida in popeljemo naše pikice k (virtualni) zmagi.

Ena izmed najbolj priljubljenih namiznih iger ima tudi različico za iOS – Ticket to Ride pocket lahko igramo proti računalniku ali prek spleta.

Ena izmed najbolj priljubljenih namiznih iger ima tudi različico za iOS – Ticket to Ride pocket lahko igramo proti računalniku ali prek spleta.

V Tiny Heroes postavljamo pasti in druge obrambne elemente, da bi herojem preprečili vdor v ječo in zaplembo našega zaklada.

V Tiny Heroes postavljamo pasti in druge obrambne elemente, da bi herojem preprečili vdor v ječo in zaplembo našega zaklada.

Na iOS se je preneslo že kup odličnih namiznih iger, ena najboljših je Carcassonne. Večkrat nagrajena namizna igra, v kateri vlečemo ploščice, z njimi pa gradimo gradove in cestice in zavzemamo polja. Igra ponuja tudi veliko razširitev, lahko jo igramo proti računalniku, prek spleta ali s podajanjem naprave. Med lažjimi namiznimi igrami, ki so na voljo tudi za iOS, omenimo še Ticket to Ride Pocket (to je različica za iPhone). Podobno zahtevna (in tudi uveljavljena) je kot Carcassonne, le da tokrat gradimo železniške povezave med različnimi mesti. Osnovni zemljevid predstavlja Evropo, a je na voljo kup razširitev, ki dodajo različne druge regije po svetu.

Ena izmed bolj priljubljenih zvrsti na iOS (ki je pravzaprav ravno zaradi telefonov in tablic doživela tudi preporod na računalnikih) je postavljanje obrambnih stolpov oziroma t. i. »Tower Defense«. Gre za igre, kjer se čez polje sprehajajo sovražniki, mi pa moramo strateško postavljati in nadgrajevati različne obrambne stolpe. Nam je najbolj pri srcu igra Kingdom Rush (in nadaljevanje Kingdom Rush Frontiers), ki je postavljena v prikupen srednjeveški svet, kjer se z vitezi, čarovniki, lokostrelci in škrati branimo pred hordami nasprotnikov. V podobnem duhu je tudi Tiny Heroes, kjer imamo lastno temnico in moramo s postavljanjem pasti preprečiti vdor plemenitih herojev.

Zelo dobra je tudi igra Fieldrunners (in njeno nadaljevanje). Tu imamo več svobode s postavitvijo stolpov, pravzaprav uporabljamo stolpe za ustvarjanje poti, po katerih tečejo (se peljejo s tanki, avioni) mali vojački, imenovani Fieldrunners. Nadaljevanje nam je bolj všeč (zaradi večje raznolikosti stopenj), a je tudi prvenec odlična igra.

Seveda je tudi veliko iger, ki ponujajo nekaj več doživetij. Ena izmed najbolj priznanih je že skoraj umetniško prefinjena Superbrothers: Sword & Sorcery EP. Igro, ki je mešanica fantazijske igre igranja vlog in avanture, so nekateri označili kot umetniško delo, tako z vizualnega kot z glasbenega stališča, tudi zgodba, ki se odvije, je naravnost očarljiva.

Nekoliko podobna je igra Out There. Tokrat z vesoljsko ladjo potujemo nazaj proti domu, na poti pa se nam lahko zgodi marsikaj. Srečamo nenavadne nezemljane in se od njih, morda, naučimo kaj novega, ves čas pa moramo biti pozorni na vse stanje naše vesoljske ladje.

Omenimo še eno izmed bolj akcijskih iger – Infinity Blade  (in njena nadaljevanja). Ob izidu je pokazala, kakšne grafike so pravzaprav zmožne naprave iOS. Zasnovana je na predelanem pogonu Unreal Engine 3, trirazsežna grafika pa jemlje dih. Samo igranje je v osnovi dokaj preprosto, s potegi s prstom se mečujemo z različnimi nasprotniki. Pri tem moramo menjavati strategije, saj bo napad ob preveliki rabi postal manj učinkovit. Med sprehajanjem po velikem grajskem poslopju pa najdemo nova orožja in oklepe za lažje premagovanje vse močnejših sovražnikov.

Seznam seveda ne bi bil popoln brez dirkalne igre. Resnejšim priporočamo igre Real Racing, predvsem prvo in drugo, tretja pa je brezplačna, a jo pestijo težave, ki smo jih opisali v uvodu. Gre za bolj simulacijsko vožnjo dirkalnih avtomobilov po dirkališčih, kjer si z uspešnim dirkanjem odklepamo vse zmogljivejše avtomobile in zahtevnejša prvenstva. Za podobne užitke čez drn in strn je dobra alternativa Colin McRae Rally, predelava nekoč priljubljene igre za osebne računalnike.

Bistveno bolj arkadno izkušnjo ponuja Death Rally. Tam gledamo navzdol na majhne avtomobile, ki so do zob oboroženi z različnimi orožji. Tako včasih ni treba, da smo najhitrejši, če se v pravem trenutku spravimo nad nasprotnike z bolj grobimi metodami.

Za konec omenimo še najljubšo igro domačih programerjev – čarobni Dream of Pixels. Gre za, enostavno povedano, nasprotni Tetris. Kosi se nabirajo zgoraj in pravočasno jih moramo odstranjevati, da nam ne zmanjka prostora. Igra ima prečudovito grafično podobo, ki se ves čas spreminja, ponuja pa obilo različnih načinov igranja, tudi povsem mirnega ugankarskega.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji