Objavljeno: 10.6.2014 | Avtor: Boris Šavc | Monitor Posebna 2014 | Teme: tablica

Igramo se z androidno tablico

Tablice so danes časopis, delovno orodje, digitalna varuška, kuharica, zdravnik, džuboks in še kaj. Med program­skimi izdelki, s katerimi oplemenitimo začetni nabor aplikacij, vodijo igre. Logično, saj tablice največkrat rabijo za zabavo. Radi jih imamo starši in otroci, igramo se stari in mladi. Tablice z operacijskim sistemom Android so iz dneva v dan deležne vedno večjih naslovov. Izbira je težka, časa (in prostora) pa premalo.

Bojevanje v igri 10000000 poteka z mehaniko zlaganja simbolov v vrstice in stolpce. Skupaj z izboljšavami, ki pritičejo vsakemu boljšemu RPGju, igro preoblikuje v drogo najtrše vrste.

Bojevanje v igri 10000000 poteka z mehaniko zlaganja simbolov v vrstice in stolpce. Skupaj z izboljšavami, ki pritičejo vsakemu boljšemu RPGju, igro preoblikuje v drogo najtrše vrste.

Živopisna miselna igra Pudding Monsters nam podobno kot predhodnica istih avtorjev (Cut the Rope) prijetno kravžlja možgančke.

Živopisna miselna igra Pudding Monsters nam podobno kot predhodnica istih avtorjev (Cut the Rope) prijetno kravžlja možgančke.

Izbor začenjamo z igro, ki ni na prvo žogo. Brez dlake na jeziku lahko povemo, da je igra s čudnim imenom 10000000, ki nas bo olajšala za dober poltretji evro, videti grda. Z dvomom v srcu pobožamo neprivlačno ikono na osrednjem zaslonu tablice in upamo na najboljše. Tisto, kar nas pričaka, upraviči naše najhujše strahove. A stari rek pravi, da videz ni vse, tako tudi 10000000 svojo genialnost skriva drugje. Arkadna igra, ob kateri zlahka preživimo nekaj dopoldanskih, precej popoldanskih in vse večerne ure premore obilo fantazije. Gre za skupek različnih žanrov, med njimi vodijo neskončno bežanje, raziskovanje temnic in tri v vrsto. Navadno te zmesi označimo s terminom miselnica RPG, igranje vlog s pridihom reševanja ugank. Slednje so v 10000000 resda poenostavljene v mini igro zbiranja različnih znakov, ki dajejo junaku moč pri begi iz temnice, a igranje razkrije, da je igra presenetljivo globoka in pogumnežu, ki ob nenavdihnjeni podobi ne zbeži od nje, ponudi nenormalno zadovoljstvo. Z eno besedo, droga. Edini očitek namenjamo koncu, ki se ne prevesi v Igro+ (ponovitev z višjo težavnostno stopnjo), kot bi zaradi narave igre pričakovali.

Tudi drugi naslov nam požgečka možgančke, čeravno pod povsem drugačnim kotom kot igra 10000000. Zeptolab, avtorji priljubljene igre Cut the Rope, so ustvarili najnovejšo pustolovščino z imenom Pudding Monsters. Dobimo jo zastonj ali za en evro, če nam bolj diši različica z višjo ločljivostjo. Že ime igre razkriva, da je govor o pudingih in pošastih. Vodilo igre je, da z drsenjem prsta združimo majhne koščke pudinga v večjo gmoto, ob predpostavki, da zberemo čim več zvezdic in tako zaslužimo pehar kovancev, ki nam omogočijo odklepanje novih stopenj. Prsti v ta namen drsijo levo, desno, gor in dol, naše sive celice pa jih usmerjajo v logičnem zaporedju. Spotoma naletimo na različne predmete, ki pudingom zapro pot in nam pomagajo, da jih premikamo v pravo smer in po pravilnem vrstnem redu, da nastane orjaška spužva s številnimi očmi. Stopnje se težavnostno višajo in sproti dograjujejo. Zgodbe ni veliko, nadomesti jo pisana grafika z dobrimi zvočnimi učinki. Ljubitelji možganske telovadbe smo nad pudingi navdušeni.

Igranje skrivalnic se na Androidu imenuje Tiny Thief.

Igranje skrivalnic se na Androidu imenuje Tiny Thief.

Igre že od pamtiveka želijo tako zasužnjiti igralca, da ne bo mogel nehati igrati. Trditev še posebej velja v svetu mobilnih iger. Najsi bo govor o Jeznih ptičih ali kmetovanju v igri HayDay, oblikovalci so levji delež truda namenili opojnim substancam, ki bodo pri posamezniku ob užitju igralnega koščka spodbudile željo po večji (vsakdanji) dozi. Zdi se, da gre strateška igra Rydmkapsel (3,5 EUR) v povsem drugo smer. Srž igre čudnega imena je v gradnji vesoljske postaje, ki jo občasno napadajo z laserji opremljeni sovražniki. Končanje igre je pogojeno z raziskovanjem štirih oddaljenih monolitov. Ko jih naša postaja s svojo širino doseže, je igre nepreklicno konec, to dokazuje tudi na zaslonu izpisani The End. Igranje sicer lahko ponovimo in se v njem izpopolnimo, a bistvo Rymdkapsel ni v tem. Avtor igre, Šved Martin Jonasson, je z minimalistično podobo in splošno težavnostjo želel, da igralec večino časa prebije ob raziskovanju njegovega izdelka. Svežina zamisli pritegne tako zelo, da nas preprost svet z zgolj tremi surovinami ter eno vrsto enote in sovražnikov, predstavljenimi z raznobarvnimi kvadratki, vsrka vase do nenadejanega paradoksa. Zasvoji nas.

Kako resna igralna platforma je postal operacijski sistem Android, dokazujejo napori tako neodvisnih kot velikih razvijalskih studiev, ki telefonom in tablicam z Googlovim sistemom redno dostavljajo bisere za najrazličnejše okuse. Reaper, igra priznanih razvijalcev Hexage, ki so ustvarili nekaj najboljših iger za androidne naprave (Everlands, Radiant), temelji na igri vlog, svetu epske akcije in bojevanja ter odločitvah, ki botrujejo razvoju in razpletu zgodbe. Osrednji lik je mečevalec črne barve, ki se zbudi iz dolgega spanja v skrivnostni in čarobni divjini, polni sovražnih sil. Po lastni presoji ga pomikamo po tujih območjih na zemljevidu in si z mečem utiramo pot skozi igro. Sovražniki so različnih težavnosti, zato je pri zahtevnejših nujna poprejšnja nadgradnja lika. V maniri sorodnih iger temačnemu mečevalcu priskrbimo obogatene sposobnosti, boljša orožja in drugo opremo, ki mu bo koristila med pohajkovanjem po neprijazni deželi. Zgodba, ki se kroji skladno z igralčevimi odločitvami, je prepletena s smešnimi dialogi, odnosi z neigranimi liki in drugimi frakcijami v igri. Brezplačna različica nam omogoča igranje do desete stopnje, nato pa jo lahko nadgradimo s tremi različnimi paketi, Adventure (2,99 EUR), Destiny (3,99 EUR) ali Dark legend (4,99 EUR). Vsi trije obsegajo celotno igro.

Hamlet je igra, v kateri bodo tako kot ob Shakespearovih umetninah zares uživali le redki.

Hamlet je igra, v kateri bodo tako kot ob Shakespearovih umetninah zares uživali le redki.

V zelo težki igri Super Hexagon se igralni čas meri v sekundah.

V zelo težki igri Super Hexagon se igralni čas meri v sekundah.

Drugi veliki studio, finski Rovio, se po revoluciji z imenom Angry Birds predstavlja s pustolovščino, ki si z veliko sestro deli predvsem sistem ocenjevanja z zvezdicami in brezhibno igralno mehaniko, ki vedno uboga naše prste, ne glede na to, kako nerodni so. Tiny Thief (v osnovi brezplačen) nas postavi v vlogo majhnega tatiča, ki se prebija skozi različne prizore. Na vsakem prizorišču je na voljo predmet, ki ga moramo ukrasti, da se nam odpre izhod. Z dotiki narekujemo, ali naj se tat pomakne naprej, se povzpne po lestvi, zagrabi stvar, jo uporabi in podobno. Vsak prizor je poln uporabnih in zabavnih podrobnosti, katerih namenskost moramo ugotoviti sami. Rezultat je svet pisanih junakov, posut z domiselnimi ugankami, ki vabi k vnovičnemu igranju.

Na Androidu naletimo tudi na znane junake z drugih igralnih naprav, mednje vsekakor sodi simpatični Rayman. Drugi del Raymanovega pohoda po androidnih napravah, Fiesta Run (2,5 EUR), nikogar ne pusti hladnega. Grafika je na tablicah posebej slastna, glasba nalezljiva, odzivnost pa še boljša kot pri predhodnici Jungle Run. Novinka nam na pladnju ponudi 75 novih ravni, več svetlobnih učinkov z izrezbarjenimi podrobnostmi ter koktajl dežnikov, limet, klobasic in drugih sočnih sestavin, ob katerih se nam takojci poveča tek. Cilj ostaja enak, zbrati čim več letečih, smejočih se muh. Namesto rezervnih src s prvega Raymanovega pohajkovanja nam bodo tokrat dajale moč prav slednje. Ob vstopu na naslednjo stopnjo si z njimi zamenjamo igralni značaj ali dokupimo potrebno moč. Stopnje so določene na zemljevidu, kjer se nam ob koncu posamezne ravni prikaže nova. Vračanje na prejšnjo raven nam omogoča izboljševanje rezultatov in podaljša užitek ob čudoviti igri.

Širino igralskega spektra na tržnici Google Play nazorno prikaže igra Hamlet. Priporočamo jo  vsem mislecem, sanjačem in tistim, ki radi sestavljajo. Rdeča nit izdelka podjetja Alawar Entertainment je predelava prosto po Shakespearu. Klavdij in njegov pomočnik ubijeta kralja in kraljico, da bi si prilastila krono. Odločita se ugrabiti Ofelijo, Hamletovo dekle, da bi se poročila s Klavdijem. Ko se princ Hamlet vrne s potovanja in odkrije, kaj se je zgodilo, priseže, da se bo maščeval za smrt staršev in rešil Ofelijo iz krempljev zla. V tistem trenutku se prikaže vesoljsko plovilo in pristane točno na Hamletu. Zdaj morate kot novi junak potovanja po času opraviti Hamletovo delo z reševanjem vrste nevsakdanjih ugank. Vsaka stopnja je sestavljena iz večinoma statičnih zaslonov z uro, ki v desnem spodnjem kotu odšteva čas za rešitev uganke. V pomoč so nam interaktivne slike, ki namigujejo, kako speljati verižno reakcijo, da se bodo stvari premikale v pravo smer.

Na primer, prvo dejanje je vstop v stolp, ki zahteva večkratno spremembo vremena, da povzroči rast rože. Roža rodi seme, tega pobere ptič in odvrže na zemljo, tam začne seme (zopet ob spremembi vremena) spet rasti. Pot v stolp nam je odprta. Igra je polna zapletenih ugank, humorja in ustvarjalnosti. Kljub temu se moramo zavedati, da je Hamlet igra za izbrani okus. Poskusiti ni greh, začetek igranja je povsem brezplačen. Ko opravimo prve tri stopnje, moramo za nadaljevanje odšteti tri četrt evra.

Za konec kratkega izbora, v katerem smo povečini preskočili očitne prvake, ki jih vsakdo zlahka najde na lestvicah priljubljenosti, predstavljamo najtežjo igro med izbrankami, Super Hexagon (2,5 EUR). Igramo v vlogi trikotnika, ki se trudi preživeti proti prihajajoči sovražni liniji in drugim geometrijskim oblikam na poti proti sredini zaslona. Upravljanje je enostavno, dotik leve strani zaslona pomeni premik levo, božanje desne strani pa desno. Trčenje ob steno pomeni takojšnjo smrt, na srečo lahko raven ponovimo v naslednji sekundi. Zaporedje ovir je naključno. Bizarna hipnotična grafika, ki utripa v ritmu z glasbo, je sprva precej boleča za oči, a se akciji privadimo. Na poti s stopnje na stopnjo med vedno bolj zapletenimi vzorci ni prostora za napake. Igra je težka, a začuda privlačna in vredna truda. Je kot stara ljubica, h kateri se kljub oviram vedno znova vračamo. 

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji