Objavljeno: 31.8.2010 | Avtor: Matic Zupančič | Monitor Julij-avgust 2010 | Teme: preizkus

Gremo s tokom - slovenskim

Morda ni najbolj pošteno, da v tem članku sploh kje zapišemo besedo Facebook, a se tudi avtorji sami predstavljajo z vsem razumljivo analogijo. Zapišejo, da je Flowr najlaže razumeti kot Facebook za poslovne sisteme - male in velike.

Flowr je daleč od tega, da bi skušal postati nov LinkedIn, saj posega v povsem druge vode. A to, kar ga dela za nas še najbolj zanimivega, je dejstvo, da je povsem slovenski izdelek, od zamisli do izvedbe, in je nastal praktično v garaži ter že dobiva pozitivne odzive medijev v spletu, predvsem pa se redno uvršča med finaliste na različnih izborih najbolj inovativnih projektov start-up podjetij (SeedCamp, Plugg, Enterprise 2.0 Launch Pad ...).

Če nekoliko poenostavimo, lahko rečemo, da Flowr nadomešča nekatere funkcije krajevno nameščenih programskih paketov za delo v skupinah (odprtokodni predstavnik te kategorije je na primer E-groupware) s storitvijo, nameščeno v oblaku, kot se temu danes popularno reče.

Po vnosni maski je sicer podoben Facebooku, pa vendar se v njem vse vrti okrog podjetja, idej, vprašanj ...

Ključna predpostavka pri razvoju je bila, da v povprečnem podjetju vedno primanjkuje dobre komunikacije med zaposlenimi, zato ti večinoma ne vedo, kaj se v podjetju dogaja, o čem razmišljajo sodelavci. Flowr poskuša s prijemi, ki so nam znani že s Facebooka in Twitterja, to pomanjkljivost preseči in vnaša v komunikacijo med vsemi vpletenimi v podjetju potreben tok informacij - flow(r). Tako se lahko običajna stroga, suhoparna dnevna poslovna komunikacija med sodelavci spremeni v malce bolj živahno in (ironično, kajne?) osebno obarvano sporočanje.

Primarni zaslon je tako zelo "podjetjecentričen", saj se na njem izpisujejo stvari, ki so jih naši sodelavci delili z vsemi, skupinami, ki jim pripadamo, ali samo z nami.

Okence za vpisovanje sprememb (statusov ipd.) je na moč podobno tistemu s Facebooka, le tipi vsebin so malce drugačni. Naše sodelovanje v toku je torej možno z vpisovanjem statusov (kot na FB), idej, vprašanj, strani, dodajanjem datotek, seznamom opravil, ki jih moramo še postoriti, povezav ali pa glasovanj, s katerimi želimo med sodelavci na hitro preveriti kakšno zamisel.

Glede na to, kaj nas zanima, si lahko izdelamo tudi poljuben tok informacij, ki bo sledil le posameznemu kolegu, skupini, ključnim besedam ali tipu sporočila (zamisli, vprašanja, dogodek ...). Zelo zanimiva pa je tudi možnost, da v poseben "flow" zajemamo zunanje podatke iz poljubnih RSS virov, Googlovega readerja, YouTuba, Twitterja, bookmark storitve Delicious in Slideshara.

Poslovni model storitve Flowr je razmeroma enostaven. Brezplačna uporaba za podjetja (skupine) z največ 10 člani. Omejitve brezplačnega paketa so v največ dveh skupinah, 1 GB prostora za podatke, analitika ni na voljo, manjka pa še nekaj sladkorčkov, ki so prihranjeni naročnikom na storitev Flowr Premium. Ti bodo plačevali storitev mesečno glede na število uporabnikov, ustvarili neomejeno število skupin znotraj profila podjetja ter imeli na voljo 10 GB za shranjevanje podatkov. Poleg tega si bodo priredili še grafični videz (temo) profila, na voljo jim bo analitika, za dostop do profila pa bodo lahko uporabili tudi lastno domeno. Obe do zdaj opisani storitvi se bosta lahko tudi integrirali z Googlovimi aplikacijami.

Poskrbljeno pa bo tudi za tiste, ki si želijo uporabljati vse, kar je na voljo v spletni različici storitve, pa jih skrbi za varnost in tajnost podatkov, ki bodo krožili znotraj javno dostopne spletne strani www.flowr.com. Kupci njihove (virtualne) lokalne namestitve bodo poleg vsega naštetega pridobili precej na varnosti, saj taka namestitev teče v krajevnem omrežju, zaščitenem s požarnim zidom, omejiti bo moč dostope do dveri glede na IP naslov posameznega računalnika, povezati se ga bo dalo tudi s strežnikom LDAP (npr. Microsoftov AD). To bo omogočilo tudi enotno prijavo (single sign on) in centralizirano politiko gesel, uporabniki pa bodo pridobili tudi pravico do 24 urne e-poštne in telefonske pomoči pet dni na teden.

Omenimo še, da je trenutno celoten nabor storitev Flowrja še "odklenjen" in zaenkrat ni nobenih omejitev glede števila uporabnikov, skupin in drugih parametrov, ki smo jih omenili zgoraj.

Pohvalno je to, da nas Flowr privzeto ne mori z raznimi "notifikacijami", ki nam v priljubljenem FBju skorajda nenehno letijo v poštne predale. Treba bo torej odkljukati, če želimo, da nas dveri obveščajo o tem, da nam je nekdo poslal sporočilo, komentiral naš status, da je zapustil skupino, ipd.

Flowr je torej spletna storitev, ki sprošča moč internega toka podatkov v podjetju, pogrešamo pa možnost, da bi ustvarili ločen tok, ki bi ga lahko videli tudi zunanji uporabniki (registrirani ali pa tudi ne) in bi ga podjetje lahko uporabilo kot komunikacijski kanal oziroma pot do svojih strank ali partnerjev.

The Flowr

Kaj: Družabno omrežje za podjetja.

Izdelal: Skupina slovenskih razvijalcev, www.theflowr.com.

Cena: Zaenkrat brezplačno, kasneje tudi komercialni paketi.

Za: Povečuje kakovost komunikacije v podjetju ali skupini, preglednost in enostavnost.

Proti: Sem ter tja kakšen hrošč.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji