Objavljeno: 27.9.2016 | Avtor: Jure Forstnerič | Monitor Oktober 2016

Eksplozivno

Eksplozivno

Pred mesecem dni sem na teh straneh pisal o Samsungovih uspehih na področju pametnih telefonov, v zadnjih tednih pa je prišlo do zanimivega preobrata. Korejski gigant je sredi zmagoslavnega jahanja vala grdo pogrnil – prihajajoči telefon Galaxy Note 7 ima, kot kaže, težavo z akumulatorjem, zato so umaknili iz prodaje celo serijo telefonov, konkretno bodo vpoklicali dva in pol milijona naprav.

Telefon je namreč že na voljo na nekaterih trgih, predvsem v Aziji, nekaj je bilo prodanih tudi v ZDA, pri nas naj bi ga predstavili sredi septembra. Žal pa je več primerov, ko je telefon zaradi pregrevanja dobesedno razneslo. V času pisanja je znanih nekaj več kot 40 takih primerov, kljub temu pa so se povsem preventivno odločili, da vpokličejo vse doslej prodane aparate. Drugega septembra so (vsaj v ZDA) ustavili prodajo. Lastniki bodo seveda dobili nov telefon, ko bo težava odpravljena.

A pri tem vpoklicu so nastale nove težave – bojda naj bi doslej (torej v približno dveh tednih) dobili nazaj manj kot petnajst odstotkov prodanih telefonov, konkretno okoli 130.000 enot. Predstavljamo si, da velika večina uporabnikov sploh ne ve, da imajo v rokah potencialno nevaren telefon, enostavno ne spremljajo tehnoloških novic, v katerih pišejo o tem.

Tak tempo žal najbolj škoduje končnim uporabnikom, saj dobijo v roke nedodelane izdelke, težave pa se pokažejo šele kasneje.

V Samsungu se tako (v navezi z operaterji) pripravljajo na naslednji korak. Telefoni, potrebni popravila, bodo sami pozvali uporabnike, naj jih vrnejo. Novi telefoni, torej tisti, na katerih je bila napaka odpravljena, oziroma je sploh ni bilo, pa bodo to prikazovali z zeleno obarvano ikono baterije v desnem zgornjem kotu. Upajo, da bodo s tem povečali število vračil, saj se jim v tem trenutku še vedno dogaja prava mala PR katastrofa – novice še naprej polnijo primeri eksplozij, nekaj uporabnikov je bilo tudi ranjenih.

Po neuradnih virih naj bi prišlo do težav zaradi pritiskov vodstva in vmesne birokracije, ki so pritiskali na razvojne inženirje, da mora biti telefon dokončan v zelo kratkem roku. Povod naj bi bile govorice, ki so že spomladi namigovale, da bo novi iPhone prinesel razmeroma majhen napredek glede na prejšnjega. Samsung je tako načrtoval, da bi novi Note splavil v enakem času kot Apple svoj iPhone, pri tem pa bi se Korejci lahko hvalili z neposredno primerjavo.

O takem tempu razvoja, ki prej škoduje kot nagrajuje, sem na teh straneh že pisal, med drugim tudi na zgledu fotografskih podjetij, ki so prehitro menjavala aparate, zato je prihajalo do težav s kakovostjo izdelave. Tak tempo žal najbolj škoduje končnim uporabnikom, saj dobijo v roke nedodelane izdelke, težave pa se predvidoma pokažejo šele kasneje – po možnosti dovolj pozno, da se izdelovalec ni več obvezan ukvarjati s tem.

Kljub vsemu utopično upam, da bo Samsungov fiasko podjetja bolj prisilil v nekoliko počasnejši, a zato temeljitejši razvoj. Nisem pa res prepričan o tem, saj je večina podjetij žal preozkogleda.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji