Objavljeno: 25.10.2016 | Avtor: Matjaž Ropret | Monitor November 2016

Boljši obeti za prevažanje na baterije

O električni mobilnosti se veliko govori, vsi vozniki teh avtov so navdušeni, pa vendar so se izdelovalci doslej z njimi ukvarjali zelo sramežljivo. Nekaj ponudbe je, ni pa v ospredju in cene so za večino kupcev nedostopne. Letošnji pariški avtosalon je nakazal na konkretnejši premik. Morda še ne pri cenah, zagotovo pa glede dosega e-avtov.

Šef znamke Volkswagen Herbert Diess je med predstavitvijo študije ID obljubil veliko.

Med salonom smo že vedeli, da bo Opel po mesecih napovedovanj končno uradno predstavil Ampero-e, evropsko izvedenko Chevroleta Bolt, šušljalo pa se je tudi o še kakšnem električnem modelu ali vsaj konceptu. Kljub temu nismo pričakovali, da bo baterijski pogon v ospredju salona in da bodo ti koncepti zasenčili vse druge novosti in predstavitve. Predvsem zato, ker so obljube veliko bolj smele in konkretne kot v preteklih letih. Pa tudi, ker smo dobili občutek, da brez Volkswagnove dizelske afere, ki se razpleta že leto dni, in razvpitosti Teslinih avtov takih napovedi še kar nekaj let ne bi slišali.

Volkswagen

V ospredju je bil, nepričakovano, prav Volkswagen. Svojo predstavitev je začel s konvencionalnimi avti, nato mimogrede navrgel napoved novega e-Golfa, ki bo menda imel 300 km dosega, to pa je bilo tudi vse, kar smo zbrani novinarji izvedeli o njem. Kajti predstavitev so že preusmerili na glavno atrakcijo, konceptni model ID. Ne gre za predelavo nečesa znanega v električno različico, temveč za povsem novo obliko in platformo, zasnovano samo za električni pogon. Avto je navzven videti še precej nedokončano, zanimivo pa je, da je bila dokaj konkretna notranjost, skupaj z vizijo volana, ki se bo ob avtonomni vožnji samodejno pospravil v armaturno ploščo. Še bolj kot sama oblika, ki je pritegnila večino zbranih, pa so napovedi o zmožnostih tega avta, ko bo predvidoma leta 2020 zapeljal v salone in na ceste. Ponujal naj bi do 600 km dosega z eno polnitvijo. Baterije bodo v dnu in prostor bo zato dobro izkoriščen, kar pomeni, da bo pri zunanji velikosti Golfa v notranjosti ponujal prostornost Passata, torej za razred večjega avta. Znotraj bodo samo zasloni, nobenih tipk, avto bo vedno povezan v internet in pripravljen za naslednjo nadgradnjo. Znal naj bi tudi voziti sam, upravljati ga bo mogoče z glasom in kretnjami, baterijo se bo dalo polniti brezžično (indukcijsko). Glavna, najbolj presenetljiva pa je bila napoved o ceni. ID naj bi stal toliko, kot stane dizelski Golf. Torej približno 25 tisoč evrov ali, povedano drugače, deset tisoč manj od današnjega (in verjetno tudi prihodnjega) e-Golfa. S tem želi Volkswagen do leta 2025 postati vodilni izdelovalec električnih avtov in jih prodati milijon na leto.

Konceptni ID napoveduje avto velikosti Golfa s prostornostjo Passata in dosegom do 600 km.

Mercedes-Benz

S predoglednim modelom, ki bo čez približno dve leti postal serijski, je šarmiral tudi Mercedes. Napovedal je svojo proizvodnjo baterij (v Nemčiji) in novo podznamko EQ za vse električne avte. Študija Generation EQ je narejena nekoliko bolj z mislijo na trenutne trende v industriji, saj je oblika športno-terenska, ne kombilimuzinska kot pri Volkswagnu. Platforma naj bi omogočala do 300 kW moči, baterijske zaloge naj bi bilo za 500 km vožnje, pogon na vsa štiri kolesa. Tudi tu je v notranjosti, ki zagotovo še nima končne podobe, en sam velik zaslon na dotik. Mercedes se želi do 2025 prebiti na prvo mesto med premijskimi ponudniki električne mobilnosti. Glede tega bosta zagotovo kaj rekla Tesla, ki je v Parizu postavila na ogled zgolj obstoječo prodajno paleto in ni pokazala prihajajočega modela 3, in BMW. Ta je znova spomnil na svoj nadgrajeni i3, ki je že naprodaj in ponuja za polovico večjo baterijo od prve različice. Glede novosti pa je pri bavarskem izdelovalcu precej mirno. Čez dve leti bodo električnega superšportnika i8 preoblekli še v roadsterja, povsem nov model v družini i pa lahko pričakujemo šele leta 2021. Verjetno se bo potegoval za iste kupce kot Teslin Model 3 in Mercedes Generation EQ. Pa ne nazadnje tudi Volkswagen ID, čeprav bo slednji verjetno precej cenejši.

Predsednik uprave Daimlerja, Dieter Zetsche, je predstavil celotno linijo električnih Smartov in konceptni Mercedes Generation EQ.

Renault

Da je napredek pri baterijah konkreten in resničen, so pokazali tudi v Renaultu. Predstavili so novo izvedbo modela Zoe, ki je sicer na pogled in po vseh značilnostih ostal enak, edino baterije imajo dvakrat večjo zmogljivost. Pri enaki velikosti (prostornini) in le 20 kg večji masi. Po uradnih podatkih naj bi to zagotavljalo do 400 km dosega, v praksi pa verjetno dobrih 300 ali v slabih razmerah okrog 200. »Odstranili smo zadnjo veliko psihološko oviro, ta avto je treba polniti samo enkrat na teden,« je poudaril direktor Renaulta, Carlos Ghosn. Po naših informacijah bo možno tudi v »stari« Zoe za doplačilo vgraditi novo baterijo. Novi pa bo verjetno za nekaj tisočakov dražji, za kakšnih deset evrov pa se bo podražil tudi mesečni najem baterije. Renault je dražil še s športnim konceptom Trezor. Dvosedežni GT ima motor iz formule e in če se je z njim dejansko mogoče zapeljati, je verjetno eno najhitrejših med vozili s predpono e. Sicer pa je to avto limuzinske dolžine, futuristične oblike in notranjosti, pri katerem smo se naposlušali o oblikovanju in izjemni legi na cesti, pa tudi o avtonomni vožnji. Ko bi jo »voznik« sprožil, bi se mu volan razširil, da bi imel neoviran pogled na zaslon, na katerem bi lahko gledal film. Dosega tega izdelka niso niti omenili, ker so pač prioritete drugje, prav tako ni bilo slišati ničesar o morebitni serijski proizvodnji.

Renault bo kmalu začel prodajati Zoe z večjo baterijo, kar naj bi doseg podaljšalo na 400 km.

Mitsubishi

Prav tako je še niso omenjali v Mitsubishiju, kjer pa so bili s svojo študijo eXconcept kljub temu videti dokaj resni. Pa tudi z napovedjo novega priključnega hibrida. Ker jih najbolje obvladajo, kupci pa se nad njimi najbolj navdušujejo, so se podobno kot pri Mercedesu odločili za športnega terenca. Obljubili pa 400 km vožnje, preden bo treba baterije znova napolniti.

Mitsubishi še ni podal konkretne časovnice o svojih e-novostih.

Opel

Ampera-e, ki se je pred salonom nakazovala kot ena glavnih zvezd, je nazadnje ostala nekoliko v senci vseh pompoznih napovedi. Je pa poleg novega Renaulta Zoe, ki bo v salonih še letos ali v začetku prihodnjega leta, med najbolj resničnimi e-novostmi. V ZDA se bo kmalu začela proizvodnja Bolta, zraven pa bo na istih linijah nastajal tudi Oplov model, ki je po obliki skorajda enak, pač nekoliko prilagojen evropskim zahtevam in predpisom. Ta avto bi najlaže umestili v razred majhnih enoprostorcev (Kia Venga, Ford B-max …), po prvih vtisih pa ponuja kar precej prostora. Predvsem spredaj, a tudi na zadnji klopi ni utesnjeno, in prtljažnik je velik vsaj toliko kot pri Astri s petimi vrati. V Oplu poudarjajo, da je to lahko edini avto v družini, ne zgolj drugi, za krajše razdalje. Najprej so napovedovali »več kot« 400 km dosega, v Parizu pa so, opogumljeni z uradnimi podatki testnega cikla, številko zvišali na 500 km. Ker vemo, kako je s temi cikli, so dodali še, da bo v vsakdanji rabi baterijske zaloge za približno 380 km. Sami pa so naredili test in se v Pariz pripeljali iz Londona, kar je z vmesno vožnjo z vlakom Eurostar 417 km. Ampera-e je, če gre verjeti besedam oplovcev, to zmogla z enim polnjenjem, pa še za nekaj km zaloge je ostalo. Konkurenti (aktualni Zoe, i3 in e-Golf) bi omagali precej pred ciljem.

V Oplu se hvalijo, da je mogoče z Ampero-e prevoziti tudi 500 km z enim polnjenjem.

Ampera-e sicer v prodajne salone v »glavnih« evropskih državah prihaja spomladi, torej čez pol leta, v Slovenijo morda še malo kasneje. O ceni še nočejo povedati nič konkretnega, tudi zaradi konkurence. Avto naj bi ponujal precej užitka pri vožnji, navsezadnje do 50 km/h pospeši v treh sekundah in pol, do 100 pa v nekaj več kot sedmih. Ker je baterija integrirana v tla, tako kot pri Mercedesovem in Volkswagnovem konceptu, je težišče nizko in zato menda lega na cesti dobra. Omeniti velja še hitro polnjenje, saj naj bi že 20 min priključenosti na ustrezno polnilnico zagotavljalo naslednjih 150 km vožnje. Kar lahko pomeni avtocestni postanek s kavico na poti na morje.

Čeprav na tem polju ni novinec, se v elektrifikacijo še odločneje podaja Smart. Prvi mož Daimlerja, kamor spada znamka Smart, Dieter Zetsche, je navrgel, da je to zdaj edini izdelovalec, ki ima vse modele v ponudbi tako z motorji na notranje zgorevanje kot v električni izpeljanki. Po novem so namreč e- tako dvosedežni kot štirisedežni Smart in kabriolet. Električni Smart Forfour bodo izdelovali v Novem mestu, kjer že zdaj nastajata običajni in sestrski Renault Twingo. Za slednjega francoski izdelovalec žal nima v načrtu prilagoditve na e-pogon, najbrž da ne bi ogrozil prodaje modela Zoe. Doseg je pri Smartih manjši, približno 160 km, seveda pa so to majhni mestni avti. Ne bodo poceni, saj bo izhodiščna cena v Nemčiji 22 tisoč evrov, a ne nagovarjajo množic, temveč nastopajo v premijskem segmentu.

Znotraj Ampera-e ponuja precej prostora glede na svoje zunanje mere.

Preostali

Preostali izdelovalci so bili glede električne prihodnosti bolj zadržani ali pa o njej sploh niso govorili. Hyundai je sicer imel na razstavnem prostoru prihajajoči Ioniq, a ga med predstavitvijo ni posebej omenjal. Citroen in Peugeot sta za zdaj osredotočena na bencinski in dizelski pogon, čeprav sta pred časom napovedovala hibridno platformo. Toyota in tudi Kia se držita hibridnih modelov, drugje o elektrifikaciji ni bilo zaslediti veliko.

Hyundaijev Ioniq je še en električni novinec, ki v salone prihaja kmalu.

Tako smo v Parizu dobili vtis, da so nekateri izdelovalci le prepoznali priložnost ali za preboj ali za vnovično dvigovanje ugleda z elektrifikacijo svoje ponudbe. Napovedi so obetavne, poleg dvomov o njihovi uresničitvi pa se zraven odpirajo še vprašanja, povezana z infrastrukturo. Ta danes ni prilagojena milijonom e-avtov, kolikor naj bi jih bilo, če sodimo po izrečenem na razstavišču v Porte de Versailles, že čez kakšnih pet let.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji