Objavljeno: 31.3.2015 | Avtor: Matej Šmid | Monitor April 2015

Avtomobili pod nadzorom

Avtomobile kradejo, mar ne?, bi lahko rekli. In odgovorili – da, res jih. Morda (toda res le »morda«) bo pomagalo, če ga lahko vsaj izsledimo, in kaj je boljšega, če nam pri tem pomaga nekaj sodobne tehnologije slovenskih razvijalcev?

Ko na zaslonu vidimo taka opozorila, se nam ne piše nič dobrega.

Ko na zaslonu vidimo taka opozorila, se nam ne piše nič dobrega.

Carlock lepo spremlja, kje se giblje naš avtomobil.

Carlock lepo spremlja, kje se giblje naš avtomobil.

V resnici je nenavadno, da smo danes vsi popolnoma sledljivi, saj v žepu prenašamo nadvse zmogljive računalnike, ki se spoznajo tako na mobilna omrežja kot na satelite GPS, naši jekleni konjički, ki stanejo desetine tisoče evrov, pa si lahko tako sledljivost omislijo le kot sorazmerno drag dodatek. Na to je pomislila tudi ekipa slovenskih programerjev in za nekaj več kot 100 evrov trgu ponudila sledilnik GPS.

CarLock je razmeroma majhna škatlica, ki jo priklopimo v avtomobil na vtičnico OBD2, ki jo imajo vsi avtomobili, narejeni po letu 1996, lokacijo pa sporoča prek mobilnega omrežja. Slednje pomeni, da vsebuje (Simobilovo) telefonsko kartico SIM, za katero plačujemo naročnino (6,9 EUR na mesec, plačujemo pa jo prodajalcem Carlocka in ne Simobilu), in seveda tudi to, da se sledljivost konča tam, kjer ni mobilnega signala, oz. v tistih državah, kjer Simobil nima sklenjene pogodbe o roamingu. To pa je redko kje. Napravica omrežje uporablja za to, da podatke pošilja »v oblak« oz. v Carlockov strežnik, uporabnik pa jo od tam dobi prek telefonske aplikacije za Android ali iOS (iPhone). Seveda telefon za to potrebuje podatkovno povezavo (ali Wifi). Če smo v tujini in nam je to prehud strošek, se lahko naročimo tudi na delovanje prek sporočil SMS. To nas bo pri Carlocku stalo 20 evrov za 100 SMSov.

Delovanje naprave se sliši zelo enostavno in priročno in za uporabnika tudi je točno tako. Ko smo Carlock prvič priklopili v naš avtomobil, je sicer potreboval nekaj časa, da je pridobil satelite, takoj nato pa se je njegova lokacija pokazala na našem telefonu, na zemljevidu. Še trenutek prej je kazala, da je v Vilniusu, saj je strojna oprema narejena v Estoniji. Po besedah razvijalcev je zato resda 5x dražja od podobnih kitajskih napravic, a je popolnoma zanesljiva, tega pa s »kitajci« niso mogli doseči.

Video

Video prispevek, ki smo ga posneli s Carlockom, si lahko ogledate na naslovu: www.monitor.si/carlock

Kot uporabnik smo tako deležni stalne lokacije avtomobila, v aplikaciji pa lahko tudi nastavimo alarm, ki nas obvesti, če se lokacija spremeni (alarm je lahko tudi avtomatsko vklopljen, recimo vsak dan ponoči ali v času službe), zapiska lahko, ko se avtomobil zatrese, in seveda, če napravico kdo iztakne iz vtičnice OBD2 (da, Carlock ima vgrajeno rezervno baterijo). Opozorjeni smo lahko tudi na sunkovito vožnjo (speljevanje, ovinki), kar je koristno, ko avtomobil damo v rabo mlajšim članom družine. V povezavi z navigacijskimi programi (npr. Google Navigation) nas naprava tudi popelje do avtomobila, če smo pozabili, kje smo ga pustili.

Pa še nekaj o slabostih napravice. Najbolj bode v oči njena velikost, zaradi katere jo bo morebitni zlikovec takoj opazil (in iztaknil). Ne nazadnje so vtičnice OBD2 ponavadi v kabini, v našem avtomobilu kar zraven krmila, na zelo očitnem mestu, kjer Carlock mimogrede zbijemo, ko se kobacamo skozi vrata ven. Razvijalci sicer pravijo, da so na voljo premostitveni kabli, s katerimi napravico speljemo kam drugam, in da trenutno manjše naprave na trgu ni, še posebej ne take, ki bi jo vtaknili v priključek za cigarete, kjer bi bila morda manj moteča. Da, lahko bi bila tudi tam, saj Carlock od priključka OBD2 v resnici nima nič, razen napajanja. Mi bi si kot tipični »geeki« želeli, da bi aplikacija sporočala še podatke o motorju, ki so na tem priključku ponavadi na voljo (in ki jih zna brati kar nekaj kitajskih napravic in aplikacij, preizkusili smo jih tudi že v Monitorju). V Carlocku pravijo, da tega ne podpirajo zaradi varnosti, da ne bi prek omrežja kdo vdrl v avtomobil, obenem pa priznavajo, da so pač precej majhna ekipa in jim za kaj takega tudi zmanjkuje časa. Morda kdaj kasneje. Morda bomo kdaj dočakali tudi možnost izvoza prepotovane poti, višinske profile in podobno.

Dotlej pa imejmo svoj avtomobil pod nadzorom. In upajmo, da nam ga ne bodo ukradli profesionalci, kajti takrat nam tudi GPS ne bo pomagal, da o policiji niti ne govorimo.

Carlock

Prodaja: www.carlock.si.

Cena: 130 EUR, naročnina 6,9 EUR na mesec.

✓    Zelo enostavna raba.

✗    Nekoliko nerodna montaža v nekaterih avtomobilih.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • Internet umira, krivi smo sami

    Spletne strani in celotni internet se zanašajo na nepisano pravilo, ki se je v zadnjem letu začelo krhati in grozi, da bo pokopalo internet, kot ga poznamo. Zaradi agentov in modelov umetne inteligence čedalje manj klikamo na spletne strani, zaradi česar imajo te čedalje več težav s financiranjem. Zdi sem, da jim škoduje tudi Google, ki je doslej benevolentno zagotavljal promet s svojim iskalnikom.

    Objavljeno: 31.7.2025 05:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji