Objavljeno: 25.5.2021 | Avtor: David Vidmar | Monitor Junij 2021

Air Tag - Applove zračne značke

Po nekaj letih, ko so proizvajalci, kot so slovenski Chipolo, ameriški Tile in Samsung, kraljevali na trgu obeskov, kartic in drugih oblik napravic za pomoč pri iskanju izgubljenih predmetov ob pomoči tehnologije bluetooth, je na trg vstopil veliki Apple. Za marsikoga presenetljiva poteza, a za njo se skriva tudi nekaj več.

Ob prvi uporabi za kovanec velik bel in kromiran »bombonček« aktiviramo tako, da z odstranitvijo plastičnega trakca omogočimo delovanje baterije in AirTag postavimo v bližino telefona iPhone. Ta ga bo takoj zaznal in z nekaj kliki AirTag povežemo s svojim računom Apple ter ga poimenujemo. Nato ga lahko vtaknemo v denarnico, torbo ali nahrbtnik ali pa ga obesimo na ključe, da bo opravljal svoje delo. No, z obešanjem bomo imeli nekaj težav. Povsem v skladu z Applovim oblikovanjem in v skladu z maniro, kako od kupcev iztisniti še več, AirTag nima nobene luknjice, skozi katero bi lahko napeljali vrvico ali skozi katero bi ga nataknili na obesek za ključe. Namesto tega Apple raje prodaja raznovrstne obeske, v katere AirTag vstavimo in ki lahko stanejo celo več naprava sama.

Aplikacija Find My je pridobila zavihek Items.

Aktivirani AirTag nam bo v pomoč, ko bomo izgubili predmet, na katerega je pritrjen. Za iskanje izgubljenega predmeta ne potrebujemo namenske aplikacije, temveč uporabimo v iOS in MacOS vgrajeno aplikacijo Find My, ki je za ta namen dobila dodaten zavihek Items. AirTag, kot tudi sorodni izdelki, sam ne zna določiti svoje lokacije ali komunicirati z internetom. Dokler smo v njegovi bližini, nas bo telefon usmerjal proti njegovi lokaciji s tehnologijo Ultra Wideband (UWB), lahko pa ga poskušamo najti tudi ob pomoči zvoka, ki ga na ukaz lahko oddaja. Če je iskani predmet oziroma AirTag oddaljen več kot 10 ali 15 metrov, pa bo AirTag vsake toliko časa o svoji prisotnosti obvestil bližnje naprave Apple s kriptirano komunikacijo po povezavi Bluetooth Low Energy (BLE). To je lahko naša naprava ali pa naprava druge osebe. Zakodirano sporočilo bo prek bližnjih naprav brez vednosti njihovih lastnikov Applovim strežnikom posredovalo položaj naše naprave in nam tako omogočilo, da izvemo, kje se izgubljena reč nahaja, kar bomo prepoznali po oznaki na zemljevidu. V izgubljen načinu pa lahko najditelju izgubljene Applove značke sporoči tudi naše kontaktne podatke.

Približno lokacijo oddaljenih predmetov lahko opazujemo na zemljevidu, k bližnjim nas bo telefon natančno usmeril.

Po osnovnem delovanju se AirTag torej le malo razlikuje od konkurence, kot sta Chipolo in Tile. Sicer je nekoliko dražji, a razlika v ceni v primerjavi z najboljšimi konkurenčnimi izdelki ni občutna, če ne prištejemo cene obeska. Verjetno ni treba poudarjati, da AirTag deluje le z napravami Apple. Tudi ne premore gumba, s katerim bi prek obeska poiskali telefon, kot to znajo nekateri konkurenčni izdelki. Trenutno Apple prodaja samo eno različico AirTaga, torej ne moremo izbirati med različnimi barvami ali si ga omisliti v obliki kreditne kartice, ki je bolj priročna za denarnice, a ne dvomimo, da Apple razmišlja o tem, da bo po prvih ocenah uspešnosti prodaje svojo ponudbo razširil z novimi izdelki.

Po izkušnjah nekaterih uporabnikov naj bi AirTag nekoliko natančneje sporočal svojo lokacijo kot podobni izdelki. Prav tako gre Applu verjetno bolj kot manjšim podjetjem zaupati, da pametno ravna z (zelo) osebnimi podatki, ki jih oddajajo pametni iskalci. Glavna prednost Applovega izdelka pred konkurenco pa je nedvomno že omenjeno lociranje trenutne lokacije, ko nismo v njegovi bližini. Najti ga namreč poizkuša kar celotna armada uporabnikov Applov naprav iz celega sveta. Tudi to sicer ni nova pogruntavščina, saj podobno deluje tudi že omenjeni Chipolo, pomembna razlika pa je v tem, da je telefonov, ki lahko potencialno zaznajo njihov izgubljeni obesek, precej manj kot Applovih naprav, ki naj bi jih bilo trenutno v uporabi že več kot milijardo.

Za lažje obešanje

Med stotinami milijonov uporabnikov Applovih izdelkov se z lahkoto najdejo tudi kreativni in pogumni.

Nekaj takšnih, ki imajo obe lastnosti, jekaj kmalu ugotovilo, da lahko v AirTag preprosto izvrtamo luknjico za lažje obešanje brez kupovanja dodatnega obeska. Prvi poskusi so nedvomno prinesli nekaj malega slave in tisoče ogledov, bralcem pa takšno početje odsvetujemo. Poleg tega, da ste poškodovali ličen izdelek z enostavno luknjo in gotovo izničili garancijo, ste srce napravice izpostavili prahu in vlagi, ki mu lahko potencialno škodujeta.

Odlična rešitev pa se nam zdi, da minimalističen obesek, v katerega varno shranimo AirTag, natisnemo s tiskalnikom 3D. Oblikovalci so že brezplačno objavili predloge za tiskanje.

Čeprav je AirTag karseda enostavna napravica brez priključkov, gumbov ali zaslona, je dvignil precejšen oblak prahu in povzročil vihar novic ter člankov. Uporabnike in raziskovalce zanima vse – od podrobnosti delovanja in zasnove, inovativnih načinov uporabe in seveda varnosti ter zasebnosti. Ravno zadnja se zdi največja skrb, saj je AirTag ali podobno napravico res enostavno skriti v torbico, nahrbtnik in avto za zalezovanje druge osebe. Apple obljublja, da AirTag zelo spoštuje uporabnikovo zasebnost. Tako naj bi AirTag z zvokom in obvestilom na telefonu kar sam priznal, da je že nekaj dni blizu uporabnika, ki ni njegov lastnik, in s tem onemogočil, da bi se ga uporabilo kot sledilnik osebam. Argument je sicer bolj trhle narave, saj na ta način lahko brez skrbi sledimo uporabnikom Android naprav. Res je, da AirTag lokacijo sporoči le poredko, pa še to, ko je nekaj časa na miru in v bližini drugih naprav, zato tudi ni primeren za sledenje premikajočih se predmetov.

Za prihodnost podjetij, ki izdelujejo konkurenčne izdelke, pa AirTag ne pomeni le usodnih novic. Hkrati z izdajo izdelka AirTag je Apple podprl tudi možnost dodajanja Neapplovih naprav v omrežje Find My. Tako mnoga podjetja že hitijo z novimi izdelki, ki bodo nosili oznako Works With Apple Find My. Med njimi je tudi slovenski Chipolo, ki je svoj prvi tovrstni izdelek poimenoval Chipolo ONE Spot. Na pogled se ne razlikuje od njihovega priljubljenega okroglega obeska, za uporabo pa ne bomo več potrebovali aplikacije Chipolo, temveč bomo obesek med svoje »stvari« dodali in ga nato iskali na povsem enak način kot Applov AirTag. Vendar pa zaenkrat ne bo imel vgrajenega povezovanja UWB.

Chipolo One Spot povežemo povsem na enak način kot Apple AirTag.

Napravica, ki ni poceni, a hkrati ne draga, prihaja na tržišče, ki ni novo, in zadovoljni uporabniki obstoječih izdelkov teh zaradi nje verjetno ne bodo kar tako zavrgli. Tisti z iphoni bodo morda dokupili še kakšen Applov izdelek. Gotovo tako lahko Apple računa na kopico Applovih navdušencev, ki bodo AirTag kupili in preizkusili iz čiste radovednosti. Veliko vprašanje pa je, ali bo Apple na trgu požel dolgoročen uspeh. Prve znake stagnacije bomo zaznali čez kakšno leto, ko se bodo v prvih prodanih napravicah izpraznile baterije. Jim bomo uporabniki res zamenjali baterije ali bomo AirTag preprosto pustili viseti kot mrtev obesek ali celo ga pospravili v predal? Morda pa bomo res hiteli kupovati nove, lepše, boljše in bolj pisane AirTag 2, kot radi počnemo z drugimi čarobnimi izdelki Apple.

Apple AirTag

Pripomoček, s katerim bo iskanje predmetov lažje.

Izdeluje: www.apple.com/airtag/

Cena: 36 EUR.

Za: Enostavnost rabe, velikost in razširjenost omrežja Find My.

Proti: Za obešanje in pritrditev je potreben dodaten nakup, konkurenca ponuja več naprednih možnosti.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji