Objavljeno: 18.6.2024 09:00

V 55 let stari igri odkril spregledanega hrošča

Ni toliko presenetljivo dejstvo, da ima tudi zelo stara programska oprema svoje hrošče, kot je nenavadno, da jih odkrivajo še danes. V igri Lunar Lander iz leta 1969 je upokojeni programer Martin C. Martin hrošča odkril minuli teden.

Legendarno igro je leta 1969 napisal tedaj 17-letni dijak Jim Storer. Uporabnik z igro, ki je bila razvita v programskem jeziku FOCAL na računalniku PDP-8, komunicira s tekstom. Izšla je le nekaj mesecev po prvem človeškem pristanku na Mesecu, kar je tudi njena vsebina. V igri igralec previdno krmili lunarni modul do pristanka na površini našega satelita. Leta 1974 je izšla tudi grafična verzija igre, leta 1979 pa še verzija za Atari.

Vrnimo se k originalni igri iz leta 1969, za katero je Storer leta 2009 razkril tudi izvorno kodo. In to je Martinu omogočilo, da je še petnajst let pozneje v njej odkril hrošča. Pri analizi več strategij pristankov, kar dobro poznajo igralci Kerbal Space Programa, je odkril zanimivega hrošča. Optimalna strategija iz neznanega razloga ni delovala.

Vzrok se je kmalu prelevil v znanega, ko je v kodi našel manjkajoče deljenje z dve. Majhen hrošč v igri, ki sicer vključuje zelo napredno fiziko in jo je – ne pozabimo – spisal 17-letni dijak.

Vse o igri

Vse o hrošču

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • Internet umira, krivi smo sami

    Spletne strani in celotni internet se zanašajo na nepisano pravilo, ki se je v zadnjem letu začelo krhati in grozi, da bo pokopalo internet, kot ga poznamo. Zaradi agentov in modelov umetne inteligence čedalje manj klikamo na spletne strani, zaradi česar imajo te čedalje več težav s financiranjem. Zdi sem, da jim škoduje tudi Google, ki je doslej benevolentno zagotavljal promet s svojim iskalnikom.

    Objavljeno: 31.7.2025 05:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji