Objavljeno: 24.6.2025 07:00

Končuje se desetletje slepe ulice pri električnih in klasičnih avtomobilih

Nekaj let so proizvajalci avtomobilov kar tekmovali, kdo bo iz avtomobilov pobral več gumbov in jih nadomestil z zaslonom na dotik. Nastavitve klimatskih naprav, radijskih postaj, gretja sedežev in številne druge funkcije so se izgubile v menije. Nekaj let pozneje ugotavljamo, da je to za varnost slabo.

V švedski reviji Vi Bilägare so že leta 2022 ugotovili, da vsa ta opravila na novejših avtomobilih vzamejo več dragocenega časa, kar je med vožnjo posebej problematično. V nekaterih primerih je trajalo kar štirikrat dlje, predvsem pa so meniji in zasloni terjali odmik pogleda s cesta. Gumbe načeloma zadenemo miže, menijev pač ne.

Tudi kasnejše študije so potrjevale, da so modernejši avtomobili problematično dizajnirani, saj upravljanje ni več intuitivno. Glavna prednost gumbov je fizični odziv, kar je med drugim tudi razlog, da še vedno tipkamo na fizične tipkovnice, ne pa na projicirano podobo na mizi. V avtomobilu je enako.

Že leta 2019 so na Univerzi v Utahu pokazali, da zasloni povzročijo vsaj 30 odstotkov daljši odzivni čas, četudi ne potrebujemo odpiranja menijev. Predvsem pa povzročijo obremenitev voznika, merjeno s kognitivnimi funkcijami, in slabšo pozornost na cesto. Zasloni terjajo vizualno potrditev, ne pa daktilne.

A prihodnost bi lahko bila drugačna. Tesla je leta 2012  z modelom S povzročila negativno revolucijo, ko je odstranila praktično vse gumbe in fizične ročice. Temu so sledili tudi drugi proizvajalci in danes smo na točki, ko vsi skupaj ugotavljajo, da se morajo gumbi – vrniti. V dobro  jim je treba šteti, da je to eden redkih primerov, kjer so proizvajalci priznali svojo napako in jo začeli odpravljati. Najnovejši modeli so spet bolj analogni.

Cars and Horse Power

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Internet umira, krivi smo sami

    Spletne strani in celotni internet se zanašajo na nepisano pravilo, ki se je v zadnjem letu začelo krhati in grozi, da bo pokopalo internet, kot ga poznamo. Zaradi agentov in modelov umetne inteligence čedalje manj klikamo na spletne strani, zaradi česar imajo te čedalje več težav s financiranjem. Zdi sem, da jim škoduje tudi Google, ki je doslej benevolentno zagotavljal promet s svojim iskalnikom.

    Objavljeno: 31.7.2025 05:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
  • Kitajski test avtonomne vožnje - 36 vozil in 216 nesreč

    Kitajski medij Dongchedi je za testiranje naprednih asistenčnih sistemov vožnje (ADAS) zaprl pravi avtocestni odsek in v zapletenih, realističnih prometnih situacijah preizkusil 36 različnih vozil. 

    Objavljeno: 29.7.2025 06:00
  • Vse, kar rečete ChatGPT-ju, lahko proti vam uporabijo na sodišču

    Generalni direktor OpenAI Sam Altman je v nedavnem nastopu v podkastu This Past Weekend izpostavil skrb vzbujajoče pravno stanje glede zasebnosti uporabnikov ChatGPT-ja. 

    Objavljeno: 29.7.2025 16:00
  • Črni oblaki se zgrinjajo nad Teslo

    Tesla je v minulem četrtletju zabeležila enega največjih padcev prodaje doslej, kar pa so investitorji pričakovali. Prihodki so se v primerjali z enakim obdobjem lani skrčili  za 12 odstotkov na 22,5 milijarde dolarjev, kar je nekoliko nad pričakovanji. Prihodki od prodaje avtomobilov so nižji celo za 16 odstotkov.

    Objavljeno: 25.7.2025 05:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji