Objavljeno: 24.6.2025 07:00

Končuje se desetletje slepe ulice pri električnih in klasičnih avtomobilih

Nekaj let so proizvajalci avtomobilov kar tekmovali, kdo bo iz avtomobilov pobral več gumbov in jih nadomestil z zaslonom na dotik. Nastavitve klimatskih naprav, radijskih postaj, gretja sedežev in številne druge funkcije so se izgubile v menije. Nekaj let pozneje ugotavljamo, da je to za varnost slabo.

V švedski reviji Vi Bilägare so že leta 2022 ugotovili, da vsa ta opravila na novejših avtomobilih vzamejo več dragocenega časa, kar je med vožnjo posebej problematično. V nekaterih primerih je trajalo kar štirikrat dlje, predvsem pa so meniji in zasloni terjali odmik pogleda s cesta. Gumbe načeloma zadenemo miže, menijev pač ne.

Tudi kasnejše študije so potrjevale, da so modernejši avtomobili problematično dizajnirani, saj upravljanje ni več intuitivno. Glavna prednost gumbov je fizični odziv, kar je med drugim tudi razlog, da še vedno tipkamo na fizične tipkovnice, ne pa na projicirano podobo na mizi. V avtomobilu je enako.

Že leta 2019 so na Univerzi v Utahu pokazali, da zasloni povzročijo vsaj 30 odstotkov daljši odzivni čas, četudi ne potrebujemo odpiranja menijev. Predvsem pa povzročijo obremenitev voznika, merjeno s kognitivnimi funkcijami, in slabšo pozornost na cesto. Zasloni terjajo vizualno potrditev, ne pa daktilne.

A prihodnost bi lahko bila drugačna. Tesla je leta 2012  z modelom S povzročila negativno revolucijo, ko je odstranila praktično vse gumbe in fizične ročice. Temu so sledili tudi drugi proizvajalci in danes smo na točki, ko vsi skupaj ugotavljajo, da se morajo gumbi – vrniti. V dobro  jim je treba šteti, da je to eden redkih primerov, kjer so proizvajalci priznali svojo napako in jo začeli odpravljati. Najnovejši modeli so spet bolj analogni.

Cars and Horse Power

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Letos se je na letalih vnelo ali pregrelo že več kot 50 baterij elektronskih naprav

    O nevarnostih litij-ionskih baterij v prtljagi smo že večkrat pisali, prav tako imajo letalske družbe zaradi njihove vnetljivosti stroga pravila – ki pa utegnejo postati še strožja. Ameriška Zvezna agencija za letalsko varnost (FAA) je objavila novo opozorilo, v katerem je spomnila na več kot 50 resnih incidentov letos samo v ZDA.

    Objavljeno: 11.9.2025 05:00
  • Tesla omogoča lažje plačevanje polnjenja na tujih polnilnicah

    Tesla je na Nizozemskem zagnala novo funkcijo MultiPass, ki omogoča, da lastniki Tesel plačujejo polnjenje na tretjih polnilnicah kar s kartico za odklepanje svojih vozil.

    Objavljeno: 11.9.2025 09:00
  • Uporabnikom je žal, da so posodobili telefon iPhone

    Apple je izdal dolgo pričakovani iOS 26, ki prinaša novo podobo Liquid Glass in številne funkcije, ki pa niso vseh navdušile.

    Objavljeno: 18.9.2025 15:00
  • Umetna inteligenca opustošila indijski informacijski sektor

    Prva industrija, ki je začela klecati pod težo umetne inteligence, je nekoliko presenetljivo indijski informacijski sektor. Država je zaradi znanja angleščine, izobraženosti in nizke cene dela velikan pri nudenju informacijskih storitev, kot so podpora uporabnikom. Sektor, ki je letno težak dobrih 250 milijard dolarjev, je lani zaposlil 70 odstotkov manj svežih diplomantov kot v letih pred tem!

    Objavljeno: 17.9.2025 05:00
  • iPhone 17 je tu!

    Applov iPhone 17 prinaša večji zaslon, ProMotion tehnologijo in izboljšane kamere.

    Objavljeno: 9.9.2025 20:30
  • OpenAI bo v štirih letih porabil 115 milijard dolarjev

    Direktor OpenAI Sam Altman je sporočil, da bo podjetje v naslednjih štirih letih porabilo 115 milijard dolarjev, kar je trikrat več od predhodnih napovedi. Samo letos naj bi porabili osem milijard dolarjev, kar je poldrugo milijardo nad predvidevanji ob začetku leta.

    Objavljeno: 9.9.2025 07:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji