Objavljeno: 25.12.2022 09:00

Epic Games: Pol milijarde dolarjev zaradi posega v zasebnost otrok

Epic Games, ki med drugim razvija izjemno priljubljeno video igro Fortnite, bo ameriški Zvezni komisiji za trgovino (FTC) plačalo 520 milijonov dolarjev kazni, ker je kršilo zakon o zasebnosti otrok in mladoletnike napeljevalo k nenamernim spletnim nakupom. Obenem bo moralo podjetje zagotoviti stroge privzete nastavitve zasebnosti.

»Družba Epic je uporabila privzete nastavitve, ki posegajo v zasebnost, in zavajajoče vmesnike, s katerimi so prevarali uporabnike igre Fortnite, tudi najstnike in otroke,« je v sporočilu za javnost zapisala predsednica FTC Lina Khan.

Podjetje bo tako plačalo 275 milijonov dolarjev zaradi kršitev zakona o varstvu zasebnosti otrok na spletu (COPPA). Dogovor s FTC obenem Epicu nalaga sprejetje strogih privzetih nastavitev zasebnosti za otroke in najstnike. Med drugim bo moral Epic zagotoviti, da so glasovne in besedilne komunikacije privzeto izklopljene, so pojasnili na FTC.

Prav tako bo Epic namenil 245 milijonov dolarjev za povračilo stroškov uporabnikom, ki jih je prek zavajajočih oblikovalskih prijemov, znanih tudi pod imenom »temni vzorci«, zavedel v nakup, ki ga niso nameravali opraviti, so pojasnili na FTC.

»Družba Epic je uporabila privzete nastavitve, ki posegajo v zasebnost, in zavajajoče vmesnike, s katerimi so prevarali uporabnike igre Fortnite, tudi najstnike in otroke.«

»Epic je s svojimi ohlapnimi praksami varovanja zasebnosti ogrozil otroke in najstnike ter z uporabo temnih vzorcev potrošnike oškodoval za več milijonov nezakonitih stroškov,« je opozoril direktor urada za varstvo potrošnikov pri FTC Samuel Levine.

Igro Fortnite lahko uporabniki namestijo in igrajo brezplačno, pri čemer pa lahko igralci znotraj igre kupijo dodatne predmete, kot so preobleke za like. Fortnite je imel lani več kot 400 milijonov uporabnikov po vsem svetu, medtem ko beleži okoli 80 milijonov aktivnih mesečnih uporabnikov, poroča spletni portal Business of apps.

Po podatkih za letošnje leto naj bi bilo 63 odstotkov igralcev igre Fortnite starih med 18 in 24 let, pri čemer pa Business of apps opozarja, da je veliko igralcev dejansko mlajših, saj pogosto lažejo o svoji starosti.

FTC trdi, da se je Epic zavedal, da veliko otrok igra igro Fortnite - kar je bilo razvidno iz raziskav uporabnikov, licenciranja in trženja igrač in izdelkov Fortnite, podpore igralcem in drugih sporočil podjetja - in da je zbiralo osebne podatke otrok, ne da bi prej pridobilo preverljivo soglasje staršev. Podjetje je od staršev, ki so zahtevali izbris osebnih podatkov svojih otrok, zahtevalo tudi preskakovanje nerazumnih ovir, včasih pa takih zahtev ni upoštevalo, so sporočili iz komisije.

»Tudi ko je Epic dejansko vedel, da so posamezni igralci igre Fortnite mlajši od 13 let, ni sprejel nobenih ukrepov za uskladitev z zakonodajo ZDA,« je navedeno v pritožbi FTC.

FTC je družbo Epic obtožila, da je nastavila privzete nastavitve spletnega klepeta, ki so otrokom in najstnikom omogočale igranje z neznanci in jih izpostavljale morebitnemu nadlegovanju. »Otroci in najstniki so bili med igranjem igre Fortnite ustrahovani, ogroženi, nadlegovani ter izpostavljeni nevarnim in psihološko travmatičnim vprašanjem, kot je samomor,« so opozorili.

V Epic Games so se odločili za plačilo kazni, ker želijo biti v ospredju varstva porabnikov in svojim igralcem zagotoviti najboljšo izkušnjo, so medtem sporočili iz podjetja.

STA

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji