Oglasno sporočilo
Objavljeno: 26.7.2021

Digitalizacija spreminja vsa področja našega življenja

Družbene spremembe in dogajanje v svetu so še posebej v zadnjem letu korenito povečali potrebe po koriščenju digitalnih oblik različnih storitev in nakupov. Priče smo občutni rasti digitalnega segmenta, ki jo je moč pričakovati tudi v prihodnje, vendar pa ta pri določenih uporabnikih še vedno sproža nekaj nelagodja in stresa, predvsem ko govorimo o plačilih ter varnosti izkazovanja identitete.

Slovenski trg se ponaša s podjetji, ki ponudnikom in kupcem nudijo vr­sto uporabnikom prijaznih, enostav­nih, inovativnih rešitev. Veliko poudarka pri njihovem delovanju je usmerjenega k zagota­vljanju varnosti in regulatorne skladnosti, zato lahko govorimo o digitalnih storitvah, vrednih zaupanja. Pomemben vidik pa je tudi odgo­vornost do okolja, ki se kaže v nezanemarljivih količinah odpadkov, saj se jim z digitalizacijo že danes lahko izognemo.

Digitalno življenje zahteva identiteto, ki jo je mogoče preveriti

Izkazovanje identitete na fizičnih mestih je danes preprosto. Ob prijavi v hotel ali pri pod­pisu najemne pogodbe se z osebno izkaznico ali s potnim listom brez težav identificiramo. Bolj ko pa svoje življenjske navade uresničuje­mo na digitalni način, večja je potreba po skr­bi za digitalno identiteto. Pri tem sta odločil­ni vprašanji: kako lahko na spletu dokažemo svojo identiteto in kako pri tem preprečimo, da bi jo uporabljal nekdo drug? Rekono poda­ja odgovor na to vprašanje.

Rekono je družina rešitev in storitev za ele­ktronsko identifikacijo, elektronske podpise in druge storitve zaupanja, ki podjetjem, ban­kam in ostalim organizacijam omogoča pre­verjanje istovetnosti in sklepanje sporazumov s posamezniki prek interneta (na daljavo). Re­kono eID (e­identiteta) oziroma račun Reko­no je elektronsko sredstvo za oddaljeno iden­tifikacijo, ki je primerljivo z osebnimi identifi­kacijskimi dokumenti in omogoča prehod na privzeto digitalno poslovanje s preprosto upo­rabniško izkušnjo.

Račun Rekono v digitalnem svetu pred­stavlja to, kar sta v fizičnem svetu osebna iz­kaznica in potni list. Pri tem je treba opozori­ti, da certifikat ali račun Rekono ne predstavlja posameznikove identitete, temveč je le sred­stvo za dokazovanje identitete (sredstvo za identifikacijo). Posameznik tako z različnimi ponudniki (npr. z bankami, s ponudniki sto­ritev) svoje identitete nikoli ne deli, temveč z rešitvijo Rekono, predvsem pri tistih ponud­nikih, ki ne uporabljajo infrastrukturne rešitve za identifikacijo v digitalnem svetu, le izkazu­je zahtevano istovetnost. Pri tem Rekono kot infrastrukturna rešitev ponuja ustvarjanje eID, upravljanje in avtentikacijo oziroma prijavo v oddaljene storitve.

Elektronska identifikacija brez stresa

Dobra in predvsem standardizirana upo­rabniška izkušnja sta pomembna vidika stori­tev eID (»standardized UX across providers and industries«). V praksi se marsikdo odloča za di­gitalne storitve in obisk spletnih trgovin, ki omogočajo dostop prek Google ali Facebook računa ravno zaradi preprostega načina iden­tifikacije, vendar se pri tem tako ponudniki kot stranke ne zavedajo, da jim ta način še zda­leč ne zagotavlja ustrezne varnosti in regula­torne skladnosti. V nasprotju s tem Rekono na širšem regionalnem prostoru omogoča ne le standardiziran, temveč tudi varen način prija­ve, obenem pa skladno z regulatornimi pravili varuje in ne posreduje podatkov uporabnikov tretjim osebam.

Imetnik ustvari sredstvo za elektronsko identifikacijo z enkratnim procesom registra­cije v storitve Rekono na enostaven način, pri tem pa je zagotovljena ustrezna raven varno­sti in skladnosti.

Rekono omogoča vključevanje uporabni­kov na več načinov:

  • z uporabo obstoječega kvalificiranega potrdila,
  • v okviru registracijske pisarne in pogod­ benih izvajalcev,
  • prek oddaljene identifikacije (videoidenti­fikacija),
  • z uporabo bančne kartice in pripadajoče PIN-­številke.

Ponudnik storitve z uporabo Rekono in ustrezno stopnjo zaupanja brezskrbno poslu­je, saj se breme dokazovanja izvedbe ob zavr­nitvi storitve, kot je plačilna transakcija, v celo­ ti prenese na končno stranko. Rekono z ustre­znim potrjevanjem e­dokumentov (e­podpis, e­žigosanje, časovno žigosanje) zagotavlja do­kazljivost izvedbe brez potrebe po hranjenju revizijske sledi kot dokaza, kar predstavlja zna­ten prihranek stroškov. Rekono je kot kvalifici­rani ponudnik storitev uvrščen na EU Trust list seznam ponudnikov, ki zagotavlja skladnost za podporo poslovanju vseh reguliranih in drugih dejavnosti. Na seznam so uvrščeni le ponudniki, ki so skladni z vsemi regulatorni­ mi zahtevami.

Rekono je za storitve digitalne komunikaci­ je oblikoval standardizirano in varno uporab­ niško izkušnjo, ki bo kmalu za vsakega upo­ rabnika postala tako preprosto dejanje, kot je do zdaj vsem znana identifikacija z osebno iz­kaznico.

Digitalno plačevanje in nakupovalna izkušnja

Digitalno plačevanje je rutina in ponuja tr­govcem ter potrošnikom prednosti, ki pa še vedno niso vsem znane. Obvezne maske, var­nostna razdalja, porast uporabe digitalnih pla­čilnih sredstev kažejo, da je pandemija kore­nito spremenila naše življenje, prav tako pa je vplivala na kulturo plačilnega postopka. Sple­tna prodaja blaga in storitev že nekaj let beleži strmo rast, zaradi epidemiološke situacije v letu 2020 pa je doživela izjemen razcvet. Po oceni Boston Consulting Group bo v Evropi le­tos kar dve tretjini rasti v trgovini dosegala rav­no spletna prodaja. V Sloveniji je spletna pro­daja v letu 2020 povečala obseg za več kot 20 odstotkov.

Digitalno plačevanje v supermarketu je po­stalo že tako vsakodnevno kot čiščenje zob po zajtrku. Ljudem se zdi vse bolj sprejemljivo in večina trgovcev podpira digitalne plačilne sis­teme. Poleg manjšega zdravstvenega tveganja ponujajo potrošnikom več udobja, trgovcem pa ogromne potenciale. Način nakupovanja in plačevanja doživljata velike spremembe, digi­talizacija pa spreminja naše celotno življenje.

Imamo zelo jasno predstavo o tem, kako bo videti nakupovalna izkušnja čez 10 let, ker vemo, da je treba na to gledati iz perspektive potrošnika. Primer: če kupujete živila v malo­ prodajni trgovini, si predstavljajte, kolikokrat je treba blago prelagati – od centralnega skla­dišča do prodajalne, od tovornjaka do police, s police v nakupovalni voziček, iz nakupoval­nega vozička k POS­ terminalu in ne nazadnje od POS ­terminala v nakupovalni voziček. Ena­ko velja za proces plačevanja, kjer bi nas lah­ko prepoznali ob vstopu v trgovino in skenira­li naše blago. Ob izhodu iz trgovine bi z enim samim klikom potrdili plačilo in prejeli svoj di­gitalni račun. To je na nekaterih področjih že realnost. Za potrošnika ni pomembno, ali pla­čuje na POS­ terminalu prek mobilnega telefo­na ali e­trgovanja, zato bomo morali v priho­dnosti ponujati plačilna sredstva od fizičnih do digitalnih in v realnem času. In ne glede na zavedanje potrošnikov se bodo načini plače­vanja v prihodnje še bolj spremenili.

Bankart kot osrednji akter plačilnega procesa v nakupni poti stranke

Bankart je nabor orodij za inovativno izved­bo plačilnih procesov že razvil. Svojim stran­kam, ki so za zdaj pretežno banke, nudi vse običajne metode plačevanja – od plačil s karti­co (kreditno in debetno), prek digitalne denar­nice z uporabo funkcionalnosti NFC ali nakazil (SEPA) pa vse do takojšnjih plačil, ki jih je mo­goče obdelati v realnem času. Zlasti zadnja so zelo zanimiva za podjetja, saj zaradi uporabe obstoječe infrastrukture bančnih računov na­stajajo manjši stroški pri izvajanju postopka. Trend gre tudi v smeri, da se manjši zneski pla­čujejo prek takojšnjih plačil in ne več v goto­vini.

V Sloveniji je Bankart tudi procesor she­me Flik, kjer lahko komitenti vseh bank opra­vljajo takojšnja plačila – v smislu osebe osebi. Bliža pa se tudi uvedba načina plačevanja v trgovinah, kjer bo mogoče Flik uporabljati na POS­ terminalu.

Slovensko podjetje Bankart je aktivno že v šestih državah (Bosna in Hercegovina, Srbija, Črna gora, Kosovo in Severna Makedonija) ter zaposluje več kot 200 visokokvalificiranih stro­kovnjakov, ki vsak dan skrbijo za nemoten po­tek plačilnih procesov. Čeprav deluje v ozad­ju, letno procesira že 500 milijonov transakcij, v t. i. Adriatik regiji pa skrbi za 2.000 bankoma­tov in več kot 40.000 POS ­terminalov za ban­ke. Skupno upravlja račune več kot štirih mi­lijonov uporabnikov kartic, tako regionalnih partnerjev kot tudi mednarodnih velikanov, kot sta Mastercard in VISA.

Bankart poenostavlja kompleksne plačil­ne procese, ko ponuja dostop do prefinjene­ ga transakcijskega ekosistema, zato strankam – trgovskim partnerjem pa tudi majhnim regi­onalnim bankam – ni več treba skrbeti za nič. To znajo ceniti naši regionalni in mednarodni partnerji. Računski centri imajo najvišjo sto­pnjo varnosti, dorečeni 360 ­stopinjski sistemi za boj proti zlorabam pa zagotavljajo visoko stopnjo varnosti.

Skupaj s podjetjema Rekono in Fin4Green Bankart nudi integrirano verigo vrednosti od digitalne identitete, prek nabora plačilnih oro­dij do prejema digitalnih računov. V podjetju so trdno prepričani, da je prihodnost v tako imenovanih end to end transakcijah, pri kate­rih je plačilni proces vključen v nakupno pot kupca. In ravno tu je podjetje v preteklih letih verigo vrednosti zelo uspešno razširilo od di­gitalnega onboardinga z digitalno izkaznico ali videom do prejema digitalnih računov po opravljenem plačilu, pri čemer sta varnost in varstvo zasebnosti strank osrednji temi digi­talnih storitev.

Digitalni zaključek nakupa

V zadnjih letih je zaznati korenite spremem­ be na področju plačevanja, predvsem ko gre za izbiro plačilnih sredstev. Na Švedskem je z gotovino plačan samo še odstotek vseh raču­nov. Predvsem pa gre vse v smer zaokroževa­nja nakupnega procesa v povezano digitalno celoto, vključno z naprednimi funkcijami iden­tifikacije pri plačevanju in s povezavo plačilnih sredstev z digitalnimi računi.

V Sloveniji se dnevno izda med 3 in 5 milijo­ni davčno potrjenih računov. V povprečju se za to poseka 40 dreves, porabi več kot 50 sodčk­ov nafte ter prek 34.000 litrov vode ter za na­meček v ozračje sprosti več kot 10 ton CO2.

Večina računov na prodajnih mestih je ti­skanih na termični papir. Ta vsebuje BPA, ki ima negativen vpliv na zdravje. Poleg tega ter­mo računov tudi ni mogoče reciklirati, zato so­ dijo med mešane odpadke.

Tehnološka rešitev, ki jo ponuja mobilna aplikacija

Fin4Green z Rekonom in Bankartom sesta­vlja digitalno celoto kot zaključni element. Podjetje je razvilo mobilno aplikacijo noprintZ, ki omogoča prejem digitalnega oziro­ma pametnega računa neposredno na mobil­no napravo.

Uporaba aplikacije in prejem digitalnega ra­čuna sta povsem enostavna in avtomatizirana. Uporabniku omogoča, da ima na enem mestu zbrane vse račune ter garancije, hkrati pa lah­ko z analizo porabe skrbneje upravlja svoje fi­nance oziroma izdatke.

Kakšno rešitev ponuja potrošnikom in kako deluje

Kar je najpomembneje, aplikacija ni ome­jena zgolj na enega trgovca. Pridružitev sto­ritvi noprintZ je namreč do zdaj potrdilo že prek 1.500 prodajnih mest. Kljub epidemiološ­kim omejitvam, ki so upočasnile predvideno širitev, je storitev že na voljo na več kot 200 prodajnih mestih po Sloveniji, v kratkem pa se jim jih bo pridružilo še 350.

Uporaba je izjemno enostavna. Uporabnik na blagajni preprosto pokaže noprintZ kodo, ki se nahaja v aplikaciji, trgovec jo poskenira in račun se v nekaj sekundah naloži v uporab­nikov telefon. Vsi računi so tako shranjeni na enem mestu in so vedno pri roki. V sodelovan­ju z Bankartom, s Flikom in slovenskimi ban­kami pa bo ob plačilu s Flikom na prodajnih mestih kmalu mogoče prejeti digitalni račun povsem samodejno. Hkrati je v razvoju tudi možnost povezovanja s plačilnimi karticami.

Če trgovec še ni vključen v noprintZ, aplika­cija kot alternativo omogoča tudi ročno shran­jevanje računov. Račun se v tem primeru pre­prosto slika, aplikacija pa prek QR­kode, ki se nahaja na računu, pred-izpolni določena vnos­na polja.

Iskanje računov in garancij po škatlah, fasci­klih ali mapah na računalniku je vedno stresno opravilo. Nekateri računi so izgubljeni med elek­tronsko pošto (iskanje otežuje tudi pdf­ oblika), kakšen se najde tudi v raznih aplikacijah posa­meznih trgovcev. Ko želimo uveljaviti garancijo ali zamenjati izdelek, seveda ravno tistega, ki ga potrebujemo, nikakor ne najdemo.

Za noprintZ uporabnike so tovrstne izku­šnje le še grd spomin, saj imajo vse račune in garancije shranjene na enem mestu. V pri­meru menjave, reklamacije ali uveljavljanja garancije pa potrebne dokumente po zaslu­gi oblike, ki omogoča iskanje, tudi zlahka naj­ dejo. Poleg tega aplikacija nudi tudi analizo in pregled ter nadzor nad porabo.

V aplikacijo je mogoče shranjevati tudi kar­tice zvestobe, ki so enostavno povezljive z no­ printZ uporabniškim računom. Povezava med njima se vzpostavi ob prvemu nakupu, pri vseh nadaljnjih za prejem digitalnega računa zadošča že identifikacija s samo kartico zve­stobe. Ena najbolj dobrodošlih funkcionalno­sti aplikacije je možnost nastavitve opomnika o skorajšnjem poteku garancije izdelka.

Aplikacija nudi prednosti tudi trgovcem. Med drugim jim omogoča, da:

  • zmanjšajo stroške, ki jih prinašajo tiskani računi (papir, tiskalniki ali pa menjave ro­lic v najbolj neprimernih trenutkih),
  • vzpostavijo digitalno komunikacijo s pot­rošnikom, saj lahko ta, prek okenca, ki ga vsebuje vsak račun, pošlje svoje mnenje o izkušnji na prodajnem mestu. Trgovec ima tudi možnost, da prosi potrošnika za povratno informacijo,
  • naredi nekaj pozitivnega za okolje in po­ skrbi za zdravje zaposlenih (manj nepo­srednega stika s kupci in stika z BPA).

V temu trenutku je aplikacija integrirana v devet blagajniških sistemov, v postopku inte­gracije pa je še dodatnih pet. Sama integracija je izjemno enostavna ter hitra, hkrati pa skraj­šuje proces pri blagajni.

V aplikaciji vidijo potencial tudi v Bruslju

Ekipa slovenskega podjetja Fin4Green je tako v okviru prve kot tudi druge faze evrop­skega razpisa Obzorje 2020 – SME Instrument za svojo rešitev obakrat prejela pečat odlič­nosti. Na podlagi tega je v okviru dopolnilne­ga programa SME Instrumenta, ki ga sofinan­cirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj, preje­la sofinanciranje za pripravo študije izvedljivo­sti in nato še sofinanciranje za projekt razvo­ja platforme.

Razmišljanje direktorja in cilji za prihodnost

»Smo ekipa, ki verjame v digitalizacijo, saj se nam zdijo tiskani računi popolnoma nesmiselni. Vsi živimo za to in vemo, da smo na pravi poti, saj dnevno dobivamo potrditve zvestih uporabnikov in tudi trgovcev, ki storitev z veseljem ponujajo svojim kupcem. Žal nam naše storitve ne uspe širiti tako hitro, kolikor je povpraševanja, vendar verjamem, da nam bo uspelo v nekaj letih pokriti večino prodajnih mest tako v Sloveniji kot v tujini,« pravi direktor podjetja Simon Kolenc.

www.noprintz.si

www.rekono.si

www.bankart.si

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji