Objavljeno: 2.2.2003

Boljša prodaja osebnih računalnikov

Pri Gartner Dataquestu so ugotovili, da se je trg osebnih računalnikov v Evropi, na Bližnjem Vzhodu in v Afriki (regija EMEA) lani okrepil za tri odstotke. V drugi polovici lanskega leta se je število prodanih računalnikov v zahodni Evropi približalo ravnem iz leta 2000, pri Gartner Dataquestu pa v letošnjem letu napovedujejo od 6- do 7-odstotno rast prodaje osebnih računalnikov. K lanski rasti prodaje so največ pripomogli končni potrošniki s povpraševanjem po prenosnih računalnikih.

Ena od glavnih značilnosti na trgu osebnih računalnikov v preteklem letu je bila slabša decembrska prodaja od pričakovanj, kljub temu da je zadnje trimesečje zaznamovala šestodstotna rast v primerjavi z enakim obdobjem v letu 2001. Trgovci zato niso mogli zmanjšati zalog v tolikšni meri, kot so želeli. Nakup PC-jev s strani podjetij je še naprej slab, pri čemer so boljši kupci manjša in srednja podjetja. Največji prodajni skok (29 odstotkov) v zadnjem trimesečju je zabeležil Acer, s čimer je prehitel IBM na četrtem mestu v primerjavi četrtletnih rezultatov. Acerju se obrestuje strategija nizkih cen in širjenja distribucijske mreže. HP je zabeležil padec, če primerjamo samo četrtletne poslovne rezultate, pa tudi Dellu ne uspe pravi preboj izven Velike Britanije.

HP je lani zabeležil 7,5-odstotni padec tržnega deleža, kljub temu pa je kupcem dobavil dvakrat več osebnih računalnikov (7,8 milijona ali 19-odstotni tržni delež) od najbližjega konkurenta, podjetja Dell (3,8 milijona, 9,4%). Na tretjem mestu je Fujitsu (7,1%), sledita pa IBM (5%) in Acer (4,4%). Kar 55 odstotkov v lanskem letu so si prisvojili drugi proizvajalci namiznih in prenosnih računalnikov ter strežnikov z Intelovo arhitekturo.

http://www.dataquest.com

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji