Objavljeno: 24.12.2019 | Avtor: Miran Varga | Monitor Januar 2020

Znate naučiti slona plesati?

Ste tudi vi naveličani nasvetov, ki pravijo, da bi moralo biti vaše podjetje bolj podobno družbam, kot so Airbnb, Amazon, Apple in Uber? Da one pa res obvladajo digitalno preobrazbo. No, za podjetja, ki se niso rodila v svetu digitalnih platform, je to vse prej kot lahko. Še najboljši zgled med naštetimi se mi zdi Amazon. Njegov zgodnji poslovni model je temeljil na izpolnjevanju po e-pošti poslanih naročil za knjige. Kar je sledilo, je izjemna zgodba o sposobnostih prilagajanja, prepoznavanja priložnosti in izkoriščanja tehnoloških valov. Amazon ni postal le največji spletni knjigarnar, temveč kar trgovec in danes želi biti vodilno podjetje na področju računalništva v oblaku.

Lekcija? Kdor hoče biti uspešen v digitalnem (svetu), rabi digitalni načrt, zasnovo, če želite. Namesto da bi se trudila posnemati ali postati Amazon, bi morala podjetja razmišljati, kako še naprej delati tisto, kar delajo dobro, in dodati digitalne izdelke/rešitve, ki bi še izboljšali njihove izdelke in storitve. Pri tem pa najti pravi recept, kako kar najbolje izkoristiti tehnologijo, npr. analitične rešitve, oblak, internet stvari pa tudi družbene medije in mobilna omrežja. Hudič se skriva v podrobnostih: tak načrt za posamezno podjetje navadno ne obstaja in ga ni mogoče preprosto kupiti, temveč ga je treba izdelati. Kdo ga bo izdelal? Vodstvo in direktorji posameznih oddelkov? Redko. Sploh v času, ko radi organizacijsko strukturo drobijo in naloge ter odgovornost prelagajo po hierarhiji navzdol. Pravzaprav so zaposleni na nižjih ravneh tisti, ki nehote postanejo odgovorni za ugotavljanje, kako stvari potekajo. Kar ni nujno narobe, saj imajo ti pogosto največ stika s stranko, z njenimi bolečinami, izzivi, željami … Težava je v tem, da komunikacija pogosto počasi poteka v obratni smeri, torej od spodaj navzgor, pa tudi v tem, da tako stranke kot zaposleni, ki se ukvarjajo z njimi, v vodstvu podjetja nimajo ustreznega sogovornika. Ali pa jih ta ne razume. Zato je sprememb malo ali pa nič, včasih pa gredo načrtovane v povsem napačno smer (temu se reče šum v komunikaciji).

Digitalno poslovanje zahteva hitrost. Hiter prenos podatkov in informacij, hitro sprejemanje odločitev. Silosna ureditev večine podjetij je tu v napoto. Kar pa še ne pomeni, da morate vse oddelčne strukture v podjetju izbrisati, temveč mora biti organizacija, ki želi zmagovati v digitalnem, prožna, to pa lahko doseže le, če je bolj porazdeljena. Taka tudi prenese več pravic odločanja avtonomnim skupinam zaposlenih, tistim, ki razumejo koncept sprememb in imajo možnost njihove uresničitve.

O digitalni preobrazbi govorimo že več kot desetletje. Literarna dela, zlasti tista, ki so jih napisali različni marketinški strokovnjaki, pretiravajo s poudarjanjem dejstva, da digitalna preobrazba temelji na poslovni strategiji in nima veliko zveze s tehnologijo. Drži, bistvo preobrazbe ni oblikovanje sistema, ki bo navdušil druge IT-arhitekte, temveč uporaba tehnologije za ustvarjanje poslovnih priložnosti. Brez digitalne preobrazbe je uvajanje nove tehnologije le način, kako podjetja še vedno počno enako stvar, le nekoliko hitreje. Toda preobrazba zahteva nove pristope, drugačne rešitve in poslovne modele. Slona morate naučiti plesati ...

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Severna Koreja s kriptovalutami in lažnimi zaposlenimi nakradla milijarde

    Za razliko od praktično vseh ostalih držav se Severna Koreja v veliki meri zanaša na internetni kriminal in kriptoprevare za financiranje delovanja države in izogibanje sankcijam. Tudi eden večjih letošnjih vdorov, ko so neznanci z borze Bybit ukradli za poldrugo milijardo dolarjev kriptovalute ether, je bil plod Severne Koreje.

    Objavljeno: 27.10.2025 07:00
  • Zakaj nihče ne mara Applovih in Samsungovih tankih telefonov?

    Applov najnovejši in najtanjši iPhone Air, ki v debelino meri le dobrih pet milimetrov in tehta 165 gramov, je čudo tehnike, a ga začuda ljudje niso radostno sprejeli. Medtem ko se iPhone 17 Pro in iPhone 17 Pro Max prodajata rekordno, klasični iPhone 17 pa prav tako žanje visoke številke, iPhone Air zapostaja.

    Objavljeno: 20.10.2025 05:00
  • Nvidia: Kitajska je za nas mrtva

    Nvidijin direktor Jensen Huang je dejal, da je tržni delež podjetja na Kitajskem hitro padel s 95 odstotkov na ničlo. To ni presenetljivo, saj izvoz na Kitajsko prepoveduje kar ameriška administracija. A to v resnici ni čisto res, saj po drugi strani več kot četrtino prodaje predstavlja izvoz v Singapur – od koder na Kitajsko vodijo neuradne poti.

    Objavljeno: 20.10.2025 07:00
  • Popolnoma drugačno električno kolo

    Rivianovo hčerinsko podjetje Also, specializirano za mikromobilnost, je predstavilo inovativno električno kolo TM-B (Transcendent Mobility - Bike), ki obljublja povsem novo izkušnjo vožnje. 

    Objavljeno: 23.10.2025 16:00
  • V Londonu vam bodo verjetno ukradli telefon

    Samo v lanskem letu so v Londonu ukradli 80.000 pametnih telefonov, kar je v milijonski metropoli sicer malo, a vseeno precej več kot v drugih podobno velikih mestih v Evropi. In približno tretjino več kot leto pred tem. Trend je torej zaskrbljujoč.

    Objavljeno: 23.10.2025 05:00
  • SD-kartica na dnu Atlantika preživela implozijo Titana

    Raziskovalci so na dnu Atlantskega ocena v bližini razbitine Titanika našli SanDiskovo spominsko kartico SD, s katere so lahko sneli 12 fotografij in devet videoposnetkov. Kartica je tja potonila pred dvema letoma, ko je implodirala podmornica Titan, s katero je podjetje OceanGate želelo obiskati razbitine slavnega parnika.

    Objavljeno: 22.10.2025 05:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji