Objavljeno: 29.11.2022 | Avtor: Miran Varga | Monitor December 2022

Zakaj še vedno tiskamo?

Ste se kdaj vprašali, zakaj še vedno tiskamo dokumente? Je to res potrebno? Je in ni. Čeprav so tiskanju in tisku analitiki že neštetokrat napovedali popoln zaton, do tega vendarle (še) ni prišlo. Še najhuje so jo odnesli časopisi in revije, teh je res manj ali pa so tanjši. Kaj pa tiskanje v poslovnih okoljih? Še vedno je prisotno in le počasi upada, če sploh. Študije (v ZDA, da ne bo pomote) so pokazale, da povprečen pisarniški delavec natisne približno 10.000 listov letno (kaj, hudiča, tiskajo!?), torej je tiskanje še vedno sestavni del poslovanja večine podjetij. Čeprav se vedno več podjetij seli k digitaliziranim načinom dela, podjetja še vedno »na veliko« tiskajo. Zakaj?

Pravzaprav obstajajo trije glavni razlogi za uporabo tiskalnikov pri delu. Tiskamo za namene urejanja, branja in deljenja dokumentov oziroma informacij, ki jih nosijo. Čeprav se ti razlogi na prvi pogled zdijo razmeroma enostavni, so v resnici večplastni. Vzemimo prvi primer: urejanje dokumenta. Ko več ur strmite v računalniški zaslon, se lahko vaše oči poigravajo z vami. Zaposleni se pogosto pritožujejo, da izgubijo koncentracijo, ko je na vrsti (dolgotrajno) urejanje nalog na računalniškem zaslonu. Tiskani dokumenti nam pomaga bolje »prebaviti« informacije in omogočajo kritično analizo med ključno fazo urejanja vsebine dokumentov.

Prav, urejanje, »naj bo«. Toda mar bi morali zadeve natisniti že zato, da jih bomo (pre)brali? Zamisel o uvedbi brezpapirnih pisarn je namreč nadvse mikavna. Medtem ko je odmik od zanašanja na tisk privlačen v teoriji, je tiskanje v praksi pisarniških okolij malodane zakoreninjeno. Tudi zgolj za namene branja. Strokovnjaki imajo razlago: človeški možgani se pri branju informacij na zaslonu odzivajo drugače kot pri branju s papirja. Zasloni lahko med branjem izčrpajo več naših mentalnih virov v primerjavi s papirjem, zato si (malo) težje zapomnimo, kaj smo prebrali. Znano?

V redu. Toda mar bi res morali dokumente natisniti, da jih delimo s sodelavci, strankami, partnerji? Izmenjava podatkov med poslovnimi partnerji in strankami je ključnega pomena tako za sodelovanje kot rast. Tiskanje pogodb, predstavitev, zapiskov sestanka ipd. vam omogoča, da svojemu »občinstvu« fizično daste nekaj, kar lahko vzame s seboj in kasneje uporabi kot nadaljnjo referenco. Tako smo vsi »na istem imenovalcu«, saj – tako raziskovalci – lahko digitalne alternative povzročijo, da zaposleni ali partnerji in celo stranke »izgubijo osredotočenost na nalogo«.

Brez skrbi, pred nami ni nova doba tiskanja, a se je pomembno zavedati, da v nekaterih primerih tiskanje ostaja neprecenljivo. Hkrati pa je tudi res, da ga velja karseda omejiti in digitalizirati vse z dokumenti povezane postopke. Dokumentni sistem ali platforma v poslovanje dokazano vpelje red (in mir). Upravljanje dokumentov pa še nadgradi upravljanje znanja. A o tem več kdaj drugič.

• Tiskanjpešeno postaja storitev (iz oblaka)• Okrevanje tiskarske industrije• Dokumentna vsebinska magija• Zamude pri pridobivanju podatkov in informacij niso zaželene

Zakaj še vedno tiskamo?
Miran Varga
Ste se kdaj vprašali, zakaj še vedno tiskamo dokumente? Je to res potrebno? Je in ni. Čeprav so tiskanju in tisku analitiki že neštetokrat napovedali popoln zaton, do tega vendarle (še) ni prišlo. Še najhuje so jo odnesli časopisi in revije, teh je res manj ali pa so tanjši. Kaj pa tiskanje v poslovnih okoljih? Še vedno je prisotno in le počasi upada, če sploh. Študije (v ZDA, da ne bo pomote) so pokazale, da povprečen pisarniški delavec natisne približno 10.000 listov letno (kaj, hudiča, tiskajo!?), torej je tiskanje še vedno sestavni del poslovanja večine podjetij. Čeprav se vedno več podjetij seli k digitaliziranim načinom dela, podjetja še vedno »na veliko« tiskajo. Zakaj?
Pravzaprav obstajajo trije glavni razlogi za uporabo tiskalnikov pri delu. Tiskamo za namene urejanja, branja in deljenja dokumentov oziroma informacij, ki jih nosijo. Čeprav se ti razlogi na prvi pogled zdijo razmeroma enostavni, so v resnici večplastni. Vzemimo prvi primer: urejanje dokumenta. Ko več ur strmite v računalniški zaslon, se lahko vaše oči poigravajo z vami. Zaposleni se pogosto pritožujejo, da izgubijo koncentracijo, ko je na vrsti (dolgotrajno) urejanje nalog na računalniškem zaslonu. Tiskani dokumenti nam pomaga bolje »prebaviti« informacije in omogočajo kritično analizo med ključno fazo urejanja vsebine dokumentov.
Prav, urejanje, »naj bo«. Toda mar bi morali zadeve natisniti že zato, da jih bomo (pre)brali? Zamisel o uvedbi brezpapirnih pisarn je namreč nadvse mikavna. Medtem ko je odmik od zanašanja na tisk privlačen v teoriji, je tiskanje v praksi pisarniških okolij malodane zakoreninjeno. Tudi zgolj za namene branja. Strokovnjaki imajo razlago: človeški možgani se pri branju informacij na zaslonu odzivajo drugače kot pri branju s papirja. Zasloni lahko med branjem izčrpajo več naših mentalnih virov v primerjavi s papirjem, zato si (malo) težje zapomnimo, kaj smo prebrali. Znano?
V redu. Toda mar bi res morali dokumente natisniti, da jih delimo s sodelavci, strankami, partnerji? Izmenjava podatkov med poslovnimi partnerji in strankami je ključnega pomena tako za sodelovanje kot rast. Tiskanje pogodb, predstavitev, zapiskov sestanka ipd. vam omogoča, da svojemu »občinstvu« fizično daste nekaj, kar lahko vzame s seboj in kasneje uporabi kot nadaljnjo referenco. Tako smo vsi »na istem imenovalcu«, saj – tako raziskovalci – lahko digitalne alternative povzročijo, da zaposleni ali partnerji in celo stranke »izgubijo osredotočenost na nalogo«.
Brez skrbi, pred nami ni nova doba tiskanja, a se je pomembno zavedati, da v nekaterih primerih tiskanje ostaja neprecenljivo. Hkrati pa je tudi res, da ga velja karseda omejiti in digitalizirati vse z dokumenti povezane postopke. Dokumentni sistem ali platforma v poslovanje dokazano vpelje red (in mir). Upravljanje dokumentov pa še nadgradi upravljanje znanja. A o tem več kdaj drugič.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Severna Koreja s kriptovalutami in lažnimi zaposlenimi nakradla milijarde

    Za razliko od praktično vseh ostalih držav se Severna Koreja v veliki meri zanaša na internetni kriminal in kriptoprevare za financiranje delovanja države in izogibanje sankcijam. Tudi eden večjih letošnjih vdorov, ko so neznanci z borze Bybit ukradli za poldrugo milijardo dolarjev kriptovalute ether, je bil plod Severne Koreje.

    Objavljeno: 27.10.2025 07:00
  • V ZDA bodo retroaktivno prepovedali DJI-jeve letalnike

    Ameriška Zvezna komisija za telekomunikacija (FCC) je sprejela sila nenavadno odločitev in za nazaj prepovedala uporabo naprav, ki jih je že odobrila in sprostila njihov uvoz v ZDA. Odločitev, da to smejo storiti, so sprejeli s tremi glasovi za in nobenim proti. Uperjena je proti kitajskemu proizvajalcu letalnikov DJI.

    Objavljeno: 3.11.2025 07:00
  • Umetno inteligentni brskalniki prikažejo plačljive vsebine zastonj!

    Nekateri novi brskalniki, ki temeljijo na umetni inteligenci, lahko zaobidejo plačljive mehanizme medijskih vsebin. 

    Objavljeno: 4.11.2025 16:00
  • Uvodnik: Vedno je kriv DNS!

    Konec oktobra se je zgodilo nekaj, kar bi lahko imenovali že klasika digitalne dobe – Amazonov oblak AWS je spet odpovedal poslušnost. Tokrat je šlo za podatkovni center US-EAST-1, tisti najbolj obremenjeni in najstarejši del Amazonove infrastrukture, ki poganja velik del svetovnega spleta.

    Objavljeno: 28.10.2025 | Avtor: Matjaž Klančar | Monitor November 2025
  • Microsoft zakrpal hrošča: Windows 10 in 11 se končno znata ugasniti

    V najnovejši verziji popravkov za Windows 10 in 11 je Microsoft po več kot desetletju zakrpal hrošča, ki je marsikoga spravljal v dvome, ali njegov spomin še deluje. Če ste po uporabi Windows Update želeli računalnik ugasniti in ste izbrali Update and shut down, se je računalnik z Windows 10 ali 11 nemalokrat ponovno zagnal. Verjetno ste pomislili, da ste pomotoma kliknili Update and restart.

    Objavljeno: 4.11.2025 05:00
  • Brezplačni »Photoshop«

    Zbirka grafičnih orodij Affinity, ki je doslej stala do 70 evrov na posamezno aplikacijo, je po novem zastonj.

    Objavljeno: 3.11.2025 15:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji