Objavljeno: 27.3.2018 | Avtor: Miran Varga | Monitor April 2018

Tehnološko obujanje »kulskosti« bančnih okolij

Sodobne banke prav nič ne spominjajo na banke preteklega desetletja. Tehnološki razvoj, ki je naprej poskrbel za telefonsko, nato pa še za spletno in mobilno bančništvo, se ne zaustavlja. Danes si banke želijo obvladati interakcijo s strankami, saj je ta – seveda dobra – predpogoj, da jih sploh zadržijo.

Inovacijski laboratoriji skrbijo za tehnološki in vsebinski napredek bančnih okolij in storitev.

Opis speče panoge za bančništvo nikakor ne drži. Bankam se zadnje desetletje vsekakor »dogaja«, konkurenca znotraj panoge in pritiski novih prišlekov, predvsem t. i. fintech podjetij, so prispevali k številnim zanimivim inovacijam. Banke danes aktivno razmišljajo, kaj naj še storijo, da bodo poskrbele za zvestobo komitentov. Preverili smo, kateri trendi so najpogosteje zastopani v sodobnem bančništvu.

Inovacijski laboratoriji

Ste se kdaj vprašali, od kod izvirajo ustvarjalne zamisli bank, uvajanje pametnih tehnologij in vse boljše ter uporabnejše mobilne aplikacije? Banke pospešeno uvajajo oddelke v obliki laboratorijev za inovacije, v katerih lahko razvijalci in oblikovalci ter seveda programerji preizkušajo nove zamisli – sprva na kolegih zaposlenih, nato še pri strankah. Posebej v tujini gre v primeru inovacijskih laboratorijev za futuristično oblikovana delovna okolja, polna najrazličnejših (tehnoloških) igračk in pripomočkov, ki spodbujajo ustvarjalnost zaposlenih, vse v upanju, da bi našli inovacijo, ki bi jo lahko prenesli v prakso. Banke, ki so sprejele dejstvo, da velja s fintech podjetji sodelovati in ne tekmovati, v svoje inovacijske laboratorije povabijo »svežo kri« in ideje, nato pa delijo sadove morebitnega uspeha.

Večja pretočnost vrst

Ljudje v povprečju vedno manj časa prebijemo v bančnih poslovalnicah, kar je dobro. Če pa se vanje že odpravimo, je ključni del naše uporabniške izkušnje čakanje v vrsti. Nekatere banke so že začele uvajati digitalni sistem upravljanja vrst, ki omogoča postavljanje v »digitalno vrsto«, še preden dejansko prestopimo prag banke, ali pa vnaprejšnje naročanje na sestanke z bančnimi uslužbenci. Banke, ki imajo vpeljane take rešitve, tudi precej bolje ocenijo, koliko osebja bodo potrebovale na določen dan ali ob določenih urah, in tako lažje zagotovijo optimalno izkušnjo komitentom, ki obiščejo bančno poslovalnico.

Raba interaktivnih pripomočkov

Če pa že pride do tega, da moramo v banki vendarle počakati v vrsti, ljudje to lažje prenesemo, če se lahko zamotimo s privlačnimi vsebinami. Nekatere banke so začele strankam brezplačno ponujati rabo tablic ali računalnikov z dostopom do interneta, spet druge so šle še korak dlje in uvedle velike interaktivne zaslone, na katerih lahko komitenti aktivno izbirajo vsebine – ogled aktualnih novic z različnih področij, pregled aktualnih finančnih ponudb, spoznavanje novih storitev itd.

Prenovljena bančna okenca

Bančni pulti z ozkimi bančnimi okenci so najmanj privlačna podoba večine bank. Številne banke v navezi z oblikovalci iščejo rešitve, kako narediti bančna okenca privlačnejša. Ena od pogosteje uporabljenih rešitev je predelava v t. i. samostojne kioske, ki so lahko precej bolj zanimivo (beri: razgibano) oblikovani, odvisno od ustvarjalne svobode, ki je je bil deležen oblikovalec.

Banka kot kavarna ali restavracija

V Sloveniji lahko v banki dobite kavo le, če ste prišli podpisat zajeten kredit ali pa imate »težko« pritožbo. V družbah, ki so bolj odprte za inovativno poslovanje, pa banke že poskušajo z novimi pristopi, kjer bančno okolje sploh ni več v ospredju, temveč v njem diši po kavi, tak je tudi interier banke – bolj spominja na kavarno ali restavracijo. Drži, poleg prijaznega nasmeha in kave bomo deležni tudi popolne ponudbe bančnih storitev, ne glede na to, kaj bomo v banki počeli, pa si bomo zapomnili povsem drugačno, celo vznemirljivo izkušnjo – in jo bržkone poskušali ponoviti.

Pametne tehnologije

Tehnologija lahko naredi veliko za izboljšanje uporabniške izkušnje potrošnika. Sploh, če je interaktivna. Opremljanje bančnega okolja s senzorji, ki v navezi s položajem uporabnika in povezanimi vsebinami zaženejo različne interaktivne aktivnosti, kot sta zvočni pozdrav ali pa zanimiv napis na zaslonu, je še eden izmed pristopov, kako doseči, da si bo uporabnik banko zapomnil kot »kul« prostor. Oziroma vsaj »bolj kul« kot konkurenčno banko in se zato vračal. Zadnja moda je tudi uvajanje vsebin, ki jih uporabniki konzumirajo prek očal za navidezno resničnost (VR), kjer banke komitente drugače zapeljejo v svoj svet.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji