Objavljeno: 24.4.2018 | Avtor: Miran Varga | Monitor Maj 2018

Strateški pristop k poslovnemu obveščanju

Poslovno obveščanje (BI) potrebuje bistveno več kot le zmogljivo tehnološko platformo. Tudi količina podatkov ni ključnega pomena, saj je pomembneje, da podjetje obdelanim podatkom lahko zaupa. Učinkovito poslovno obveščanje pa se še bolj kot s podatki ukvarja s poslovnimi osnovami – osredotoča se na procese in delo zaposlenih.

Če naj podjetja postanejo in ostanejo konkurenčna, morajo ubrati dobro strategijo. Pri tem vodstvu in odločevalcem močno pomagajo orodja za poslovno obveščanje, ki pa so še marsikaj drugega, ne zgolj namestitve aplikacij za ustvarjanje očem prijetnih preglednic in poročil. V bistvu je to lažji del naloge, saj uvedba orodij BI zahteva tudi ureditev poslovnih procesov in podatkov, redno vzdrževanje ter slo po stalnih izboljšavah poslovnih procesov in načina dela. Strokovnjaki so v navezi s podjetji pripravili sedem ključnih korakov gradnje uspešne strategije na področju poslovnega obveščanja.

Za BI naj skrbijo poslovni uporabniki

Za tehnologije s področja poslovnega obveščanja v večini podjetij skrbi oddelek IT, njihovo dostopnost pa bi (postopoma) veljalo razširiti na vso organizacijo. Piše se leto 2018 in za večino orodij BI lahko trdimo, da so dovolj intuitivna, da z njimi poslovni uporabniki ne bodo imeli večjih težav in bodo hitro osvojili njihovo rabo. Sploh ker vedno več oddelkov zahteva dostop do podatkov v realnem času, torej jim velja obenem omogočiti tudi neposreden dostop do orodij za poslovno obveščanje, da si jih prilagodijo po svojih potrebah in željah.

Spremljanje rabe orodij BI in njihovo prilagajanje

Strokovnjaki podjetjem svetujejo, naj spremljajo način rabe orodij za poslovno obveščanje, saj bodo tako odkrila tako pozitivne kot negativne vzorce rabe. Prve bodo spodbujala, druge pa poskusila izkoreniniti. Tako bodo informatiki poslovnim uporabnikom lahko tudi predstavili, katera orodja velja uporabiti za katere namene, in osvetlili in spodbujali dobre prakse. S tem se bodo v ospredju precej hitro ustalila tista orodja, ki si dejansko zaslužijo pozornost podjetja.

Potrjevanje ugotovitev

Za poslovne uporabnike je sočasna raba več različnih orodij zelo mikavna, a velja biti pragmatičen in kakovosti dati prednost pred količino. Tudi zato, ker orodja BI niso ravno poceni. To, da podjetje ne uporablja slepo le ene rešitve BI, ni napačno, saj velja, vsaj v začetku postavitve sistema za poslovno obveščanje, z različnimi rešitvami preverjati, ali so prišle na istih podatkih do istih ugotovitev. Za podjetja je namreč zelo pomembno, da lahko zaupajo orodjem, ki dostopajo do podatkov podjetja, obenem pa želijo zaupati tudi informacijam, ki jih izdelajo ta orodja.

Najprej se osredotočite na poslovne izzive, šele nato na podatke

Da bi se izognili pastem, ki jih skriva (pre)velika količina podatkov, se velja pri uvajanju orodij s področja poslovnega obveščanja držati pristopa »od zgoraj navzdol«. Najprej poiščite poslovni izziv in nato določite metrike, ki jih boste uporabili za merjenje in zbiranje ter obdelavo podatkov pri iskanju rešitve.

Stalno izboljševanje procesov je prednost

Dobra strategija poslovnega obveščanja ni fiksna, marveč se stalno razvija in raste. Pač ni nekaj, kar bi uvedli in potem pozabili na to. Prioritete se v poslu lahko vedno spremenijo, morda celo povsem zamenjajo, to pa od vodilnih terja sprejemanje drugačnih odločitev (in drugačne informacije). Strategija poslovnega obveščanja naj se razvija skladno s potrebami/rastjo poslovanja in poslovnih uporabnikov.

Hišni podatkovni znanstveniki

Na svetu danes preprosto ni dovolj podatkovnih znanstvenikov, kolikor bi jih potrebovala podjetja. A z nekaj sreče lahko podjetje tak »biser« odkrije med zaposlenimi. Potencial, da postane podatkovni strokovnjak, ima vsak nadpovprečno radoveden zaposleni, ki že premore več analitičnih znanj in zna spraševati prava vprašanja.

Naj podatki govorijo zgodbe

Podatki podjetju koristijo le, če jih analizira. Strokovnjaki podjetjem predlagajo, naj zaposlene spodbujajo k ustvarjalnemu razmišljanju in razvoju zgodb ob pomoči podatkov. Vsaka poslovna zgodba, ki jo znajo zaposleni podkrepiti in utemeljiti z rabo podatkov, namreč pomaga pri vzpostavljanju povezav med podatki in poslovnimi prednostnimi nalogami. S takim pristopom bo vedno več zaposlenih videlo in razumelo pravo vrednost podatkov.

Orodja za poslovno obveščanje lahko opolnomočijo ne le

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji