Objavljeno: 29.5.2018 | Avtor: Miran Varga | Monitor Junij 2018

Prodajate z orodjem ali ljudmi? Ni pomembno. Prodajate ljudem!

Nobenega dvoma ni, da postajajo sistemi za upravljanje odnosov strankami (CRM) iz leta v leto oziroma iz različice v različico bolj zmogljivi. Kdor tega področja ne spremlja prav podrobno, utegne biti presenečen, začuden, celo zaprepaden nad napredkom te programske opreme. Rešitve CRM že dolgo niso le napredni imeniki, urniki in beležke, postajajo nekakšni vsevedi poslovnih okolij – seveda če so ustrezno povezani z vsemi drugimi aplikacijami in viri podatkov, ki jih premore podjetje. Kaj vse bodo na področje rešitev CRM prinesle tehnologije umetne inteligence, strojnega učenja, prepoznavanja govora in druge, bomo šele videli, a potencial je velikanski in sega, ja, malone do (obljubljenega) dejanskega branja misli potrošnika.

Do tu vse lepo in prav. Nato pa v enačbo vstopimo ljudje. Ljudje, ki smo na obeh straneh enačbe – tisti, ki želijo prodati, in tisti, ki jih prodajalci naslavljajo prek vseh mogočih kanalov, kot se to učeno reče v trženju. Prodajalcem danes res ni lahko, za (usodni) delček pozornosti potrošnika se borijo z vrsto drugih prodajalcev, vsebin in informacij, serviranih prek najrazličnejših kanalov in zaslonov. Bombardiranju ljudi s podatki in informacijami, ki smo mu priča na spletnih straneh, obcestnih plakatih in panojih, v tiskanih medijih, sporočilih na mobilnih napravah in soočanju z bolj ali manj nadležnimi klici, ni videti ne konca ne kraja. Ljudje smo zato, podobno kot različni virusi ali poljski škodljivci, razvili svojevrstno odpornost. Vedno manj stvari se nas »dotakne«, večino informacij zavedno ali podzavedno ignoriramo – nekateri si pri tem pomagamo tudi s tehnologijo (namig: aplikacije, ki blokirajo prikaz oglasnih in drugih nadležnih/neprimernih vsebin).

A imperativ sodobnega posla je prodaja: prodati je treba, naj stane, kar hoče. Če ne bomo prodali mi, bo prodal nekdo drug. Ob pripravi člankov za to številko revije Monitor sem prebral tudi nekaj nasvetov t. i. gurujev CRM (verjetno samooklicanih). Ustavil sem se pri strokovnjaku za t. i. hladne klice. Ta prodajnikom v podjetjih svetuje, naj preprosto ignorirajo odgovore »Me ne zanima.«. Še več, vodjem prodaje svetuje, naj v orodju CRM poiščejo vse stranke, ki so odgovorile z »Me ne zanima.« ali »Zagotovo ne bom kupil/a.«. Izvozijo jih v novo zbirko, pobrišejo »neželene« komentarje in bazo vrnejo v prodajo kot seznam svežih potencialnih kupcev, ki jih bo osebje v klicnem centru znova napadlo. Logiko za tem sicer razumem, menim pa, da takšni strokovnjaki vendarle ne razumejo strank – torej samega ciljnega subjekta in njegove (neje)volje. Že res, da je (res majhna) verjetnost, da je imel posameznik ob prejetju takšnega klica slab dan in je zato zavrnil ponudbo, a da bi vsi uporabniki imeli slab dan, se težko primeri. Tudi sam skoraj vsak teden dobim kak prodajno usmerjen klic – za ta ali oni izdelek oziroma storitev. Bolj ali manj potrpežljivo nato skušam bolj ali manj navdušeni osebi na drugi strani dopovedati, da me stvar ne zanima in vedno zahtevam (!) izbris mojih podatkov iz zbirke. Slednje se nikoli ne zgodi, saj sem vedno znova nadlegovan. Moj »ne« se v ušesih, pardon, možganih prodajnega napadalca ali napadalke preprosto ne sliši.

A bo kmalu drugače. Nova Splošna uredba o upravljanju in varovanju osebnih podatkov bo naredila red – tržniki in prodajalci bodo vendarle morali slišati in uslišati tudi besedi »ne« in »pozabi«. Končno.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Severna Koreja s kriptovalutami in lažnimi zaposlenimi nakradla milijarde

    Za razliko od praktično vseh ostalih držav se Severna Koreja v veliki meri zanaša na internetni kriminal in kriptoprevare za financiranje delovanja države in izogibanje sankcijam. Tudi eden večjih letošnjih vdorov, ko so neznanci z borze Bybit ukradli za poldrugo milijardo dolarjev kriptovalute ether, je bil plod Severne Koreje.

    Objavljeno: 27.10.2025 07:00
  • Zakaj nihče ne mara Applovih in Samsungovih tankih telefonov?

    Applov najnovejši in najtanjši iPhone Air, ki v debelino meri le dobrih pet milimetrov in tehta 165 gramov, je čudo tehnike, a ga začuda ljudje niso radostno sprejeli. Medtem ko se iPhone 17 Pro in iPhone 17 Pro Max prodajata rekordno, klasični iPhone 17 pa prav tako žanje visoke številke, iPhone Air zapostaja.

    Objavljeno: 20.10.2025 05:00
  • Nvidia: Kitajska je za nas mrtva

    Nvidijin direktor Jensen Huang je dejal, da je tržni delež podjetja na Kitajskem hitro padel s 95 odstotkov na ničlo. To ni presenetljivo, saj izvoz na Kitajsko prepoveduje kar ameriška administracija. A to v resnici ni čisto res, saj po drugi strani več kot četrtino prodaje predstavlja izvoz v Singapur – od koder na Kitajsko vodijo neuradne poti.

    Objavljeno: 20.10.2025 07:00
  • Popolnoma drugačno električno kolo

    Rivianovo hčerinsko podjetje Also, specializirano za mikromobilnost, je predstavilo inovativno električno kolo TM-B (Transcendent Mobility - Bike), ki obljublja povsem novo izkušnjo vožnje. 

    Objavljeno: 23.10.2025 16:00
  • V Londonu vam bodo verjetno ukradli telefon

    Samo v lanskem letu so v Londonu ukradli 80.000 pametnih telefonov, kar je v milijonski metropoli sicer malo, a vseeno precej več kot v drugih podobno velikih mestih v Evropi. In približno tretjino več kot leto pred tem. Trend je torej zaskrbljujoč.

    Objavljeno: 23.10.2025 05:00
  • SD-kartica na dnu Atlantika preživela implozijo Titana

    Raziskovalci so na dnu Atlantskega ocena v bližini razbitine Titanika našli SanDiskovo spominsko kartico SD, s katere so lahko sneli 12 fotografij in devet videoposnetkov. Kartica je tja potonila pred dvema letoma, ko je implodirala podmornica Titan, s katero je podjetje OceanGate želelo obiskati razbitine slavnega parnika.

    Objavljeno: 22.10.2025 05:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji