Objavljeno: 29.5.2018 | Avtor: Miran Varga | Monitor Junij 2018

Prodajate z orodjem ali ljudmi? Ni pomembno. Prodajate ljudem!

Nobenega dvoma ni, da postajajo sistemi za upravljanje odnosov strankami (CRM) iz leta v leto oziroma iz različice v različico bolj zmogljivi. Kdor tega področja ne spremlja prav podrobno, utegne biti presenečen, začuden, celo zaprepaden nad napredkom te programske opreme. Rešitve CRM že dolgo niso le napredni imeniki, urniki in beležke, postajajo nekakšni vsevedi poslovnih okolij – seveda če so ustrezno povezani z vsemi drugimi aplikacijami in viri podatkov, ki jih premore podjetje. Kaj vse bodo na področje rešitev CRM prinesle tehnologije umetne inteligence, strojnega učenja, prepoznavanja govora in druge, bomo šele videli, a potencial je velikanski in sega, ja, malone do (obljubljenega) dejanskega branja misli potrošnika.

Do tu vse lepo in prav. Nato pa v enačbo vstopimo ljudje. Ljudje, ki smo na obeh straneh enačbe – tisti, ki želijo prodati, in tisti, ki jih prodajalci naslavljajo prek vseh mogočih kanalov, kot se to učeno reče v trženju. Prodajalcem danes res ni lahko, za (usodni) delček pozornosti potrošnika se borijo z vrsto drugih prodajalcev, vsebin in informacij, serviranih prek najrazličnejših kanalov in zaslonov. Bombardiranju ljudi s podatki in informacijami, ki smo mu priča na spletnih straneh, obcestnih plakatih in panojih, v tiskanih medijih, sporočilih na mobilnih napravah in soočanju z bolj ali manj nadležnimi klici, ni videti ne konca ne kraja. Ljudje smo zato, podobno kot različni virusi ali poljski škodljivci, razvili svojevrstno odpornost. Vedno manj stvari se nas »dotakne«, večino informacij zavedno ali podzavedno ignoriramo – nekateri si pri tem pomagamo tudi s tehnologijo (namig: aplikacije, ki blokirajo prikaz oglasnih in drugih nadležnih/neprimernih vsebin).

A imperativ sodobnega posla je prodaja: prodati je treba, naj stane, kar hoče. Če ne bomo prodali mi, bo prodal nekdo drug. Ob pripravi člankov za to številko revije Monitor sem prebral tudi nekaj nasvetov t. i. gurujev CRM (verjetno samooklicanih). Ustavil sem se pri strokovnjaku za t. i. hladne klice. Ta prodajnikom v podjetjih svetuje, naj preprosto ignorirajo odgovore »Me ne zanima.«. Še več, vodjem prodaje svetuje, naj v orodju CRM poiščejo vse stranke, ki so odgovorile z »Me ne zanima.« ali »Zagotovo ne bom kupil/a.«. Izvozijo jih v novo zbirko, pobrišejo »neželene« komentarje in bazo vrnejo v prodajo kot seznam svežih potencialnih kupcev, ki jih bo osebje v klicnem centru znova napadlo. Logiko za tem sicer razumem, menim pa, da takšni strokovnjaki vendarle ne razumejo strank – torej samega ciljnega subjekta in njegove (neje)volje. Že res, da je (res majhna) verjetnost, da je imel posameznik ob prejetju takšnega klica slab dan in je zato zavrnil ponudbo, a da bi vsi uporabniki imeli slab dan, se težko primeri. Tudi sam skoraj vsak teden dobim kak prodajno usmerjen klic – za ta ali oni izdelek oziroma storitev. Bolj ali manj potrpežljivo nato skušam bolj ali manj navdušeni osebi na drugi strani dopovedati, da me stvar ne zanima in vedno zahtevam (!) izbris mojih podatkov iz zbirke. Slednje se nikoli ne zgodi, saj sem vedno znova nadlegovan. Moj »ne« se v ušesih, pardon, možganih prodajnega napadalca ali napadalke preprosto ne sliši.

A bo kmalu drugače. Nova Splošna uredba o upravljanju in varovanju osebnih podatkov bo naredila red – tržniki in prodajalci bodo vendarle morali slišati in uslišati tudi besedi »ne« in »pozabi«. Končno.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji