Objavljeno: 29.1.2019 | Avtor: Miran Varga | Monitor Februar 2019

Napredne(jše) tehnologije na vsakem koraku

Industrija 4.0 ali četrta industrijska revolucija, kot jo nekateri imenujejo, proizvajalce opremlja z napredno avtomatizacijo ter informacijskimi rešitvami za podporo celotnega življenjskega cikla izdelkov. Nova era prinaša vrsto sprememb in izzivov v svet proizvodnje.

A prva in za marsikatero proizvodno podjetje težje osvojljiva sprememba zahteva spremembo miselnosti in pristopa. Pa tudi poslovnega modela. Večina proizvodnih podjetij namreč deluje na trgu B2B, kjer svoje izdelke prodajajo drugim podjetjem (beri: trgovcem), ta pa nato iščejo kupce zanje. Toda danes je še toliko bolj pomembno, da izdelek ali storitev kar se da ustreza kupcu, to pa pomeni, da morajo podjetja začeti razmišljati tako kot končni uporabniki. Poslovni model pa se iz B2B spremeni v B2B2C. Najboljši vzpostavijo tudi povratno zanko – prisluhnejo željam in pripombam strank, zato je vsak naslednji izdelek boljši in razvoj gre v pravo smer. Tudi narejen je pogosto hitreje. Podjetja, ki so že uvedla poslovni model B2B2C, poročajo o večjih prihodkih, večjem ugledu blagovne znamke, skrajšanih časih priprave novih izdelkov, krajših prodajnih ciklih, in kar se zdi v sodobnem svetu najpomembneje, ogromno podatkih o strankah, njihovih uporabniških navadah ter izkušnjah.

Ogromno boste dosegli že s tem, če boste razmišljali tako, kot razmišljajo stranke vaših strank.

Sprejmite masovne podatke

Večino podjetij je strah masovnih podatkov. Razlogov za to je več – hramba in varovanje podatkov imata svojo ceno, podatki, ki se ne obdelujejo ali tržijo, pa v primeru velikih količin predstavljajo znaten strošek. Toda prav podatki so tisti, ki podjetjem pomagajo poslovati bolje. Omogočajo jim realnočasovni vpogled v poslovanje, optimizacijo prodaje in proizvodnje pa tudi doseganje boljše varnosti. Podjetja, ki se masovnih podatkov lotijo pravilno, pogosto svoje naložbe hitro poplačajo, saj so tisti, ki znajo »brati misli« strank in končnih kupcev, v očitni prednosti pred konkurenti, ki o tem le »ugibajo«.

Ne le klasična analitika in njena nadgradnja na prediktivno ter preventivno vzdrževanje strojev in drugih delovnih sredstev podjetja, podatke velja vpreči tudi v podatkovne platforme s tehnologijo strojnega učenja, ki znajo odkriti marsikaj – od različnih anomalij, ozkih grl do novih poslovnih priložnosti.

AR in VR kot naslednji priložnosti

Medtem ko na različnih sejmih lahko občudujemo predstavitve, kaj vse že zmorejo rešitve s področja obogatene (AR) in navidezne resničnosti (VR), ju v praksi uporabljajo le redka proizvodna podjetja. Toda sodelovanje človeka in stroja iz leta v leto napreduje, podjetjem pa pomaga skrajšati cikle izdelave izdelkov, narediti delovna mesta varnejša in zaposlenim omogočiti boljši vpogled v »drobovje« razvoja ter odkrivanje napak in prepoznavanje tveganj, ki jih je moč odpraviti.

Proizvodna programska oprema do novih mejnikov

Medtem ko pisarniška okolja že pospešeno izvajajo prehod na programsko opremo kot storitev iz računalniškega oblaka, v proizvodnih okoljih večino programja še vedno teče na lokalno nameščenih računalnikih, delovnih postajah in strežnikih. V preteklosti so si proizvodna podjetja, če so le lahko, omislila programsko opremo po meri, saj je ta počela točno to, kar je njihov proizvodni proces zahteval. Proizvodne linije so več let ostale bolj ali manj nespremenjene ali pa so zahtevale le manjše in zato ne pretirano drage spremembe. Danes je drugače. Če naj strankam dobavijo čim bolj personalizirane ali pa vsaj zelo raznolike izdelke, morajo podjetja uporabljati ustrezno informacijsko podporo ter, seveda, programsko opremo, ki se začne z digitalnimi katalogi in s kosovnicami, konča pa s prilagodljivim programjem, ki upravlja stroje.

V sodobni proizvodnji ni prostora za odpad ali kalo, saj so materiali dragi ali celo dragoceni, zato vse več proizvodnih okolij uvaja več rešitev z različnimi senzorji in meritvami, ki skrbijo, da je kakovost na ustrezni ravni, pa tudi, da je izpadov strojev in orodij čim manj.

Ne pozabite na testiranje

Eno izmed področij, ki lahko proizvodnim podjetjem ob pomoči sodobnih tehnologij prinese znatne prihranke, je prenova področja testiranja izdelkov. Opremljena z masovnimi podatki in s povratnimi informacijami strank lahko podjetja hitreje odkrijejo in natančneje preučijo anomalije in napake ter se nanje hitreje odzovejo in jih odpravijo. Na ta način si ne le prihranijo ogromno stroškov, temveč tudi zgradijo ugled odzivnega in (bolj) zanesljivega proizvajalca. Nadgrajeni postopki testiranja so seveda zelo dobrodošli tudi v razvojni fazi, saj poskrbijo, da pilotski projekti hitreje pristanejo v proizvodnji in na trgu.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji