Objavljeno: 24.6.2008 13:21 | Avtor: Jure Forstnerič | Monitor Junij 2008 | Teme: GPS

Mimo počitniške gneče?

Poletje je že tako rekoč tu, z njim pa seveda gneča na cestah, sploh tistih, ki vodijo v toplejše kraje. Kaj narediti, če vidimo slab kilometer pred seboj dolgo kolono vozil? Vse pogostejša odločitev je uporaba navigacijske naprave GPS, ki nam lahko hitro preračuna novo pot. Ena izmed najnovejših na prodajnih policah je model podjetja Route 66, preprosto imenovan Maxi Europe.

Ime Maxi pomeni, da gre za razmeroma veliko napravo (diagonala zaslona je 11 centimetrov), omenjanje Evrope pa naj bi nakazovalo na možnost navigacije po vsaj večini naše celine. Žal pa ni čisto tako. Zemljevidi pokrivajo le vzhodno polovico Evrope, pa še to ne povsem. Slovenija je odlično pokrita, med vožnjo proti naši obali smo se brez težav izognili gneči mimo Kopra po lokalnih cestah, po Hrvaški meji pa hitro zmanjka kakšna cesta. Tako najdemo Pulj, o Poreču pa ni govora (no ja, najdemo vsaj enega na Slovaškem). O navigaciji do Dunaja ali morda Rima pa lahko kar pozabimo, naprava nas prijazno napoti na spletno stran izdelovalca, saj pravih zemljevidov ni naloženih. Mimo počitniške gneče se bomo tako do neke mere lahko peljali, a le če se peljemo proti pravemu cilju. Maxi nas tudi opozarja na hitrostne omejitve, žal pa nima najbolj natančnih podatkov, njegovo opozarjanje pa je zelo moteče. Primer je severna Ljubljanska obvoznica, za katero je naprava prepričana, da na njej velja omejitev 60 km/h. To možnost smo tako hitro izklopili.

Navigator je sicer zelo klasičnega videza, tipki sta le dve, prva za vklop in izklop, druga pa za morebitno novo nastavitev (resetiranje) naprave. Uporabniški vmesnik ni med prijaznejšimi. Prvi vtis je sicer dober, predvsem zaradi velikih in jasnih ikon, a vseeno jih najdemo nekaj, za katere sprva ne vemo natančno, čemu služijo. Tudi na menujih bi si želeli malo večjo pisavo, saj moramo za nekatere spremembe pritisniti res nizko vrstico besedila. Tudi iskanje cilja ni izvedeno najbolje, saj iščemo po celotnem zemljevidu vzhodne Evrope, to pa nam pri bolj generičnih imenih vrne vse preveč zadetkov. Manjka torej sistem, ki bi mu določil privzeto državo in nato iskal le po njej, naprava pa tudi ne ponuja naslednje možne črke med tipkanjem; to bi lahko močno pohitrilo vnašanje želenega cilja. Manjšo grajo lahko namenimo držalu, ki ga prisesamo na vetrobransko steklo. To je pri premikanju v želeni položaj kar malce pretrdo, lahko pa bi bilo tudi malo daljše.

Drugih funkcij ni ravno veliko, še najuporabnejša je pregledovalnik fotografij. Dokupimo lahko različne potovalne vodnike znamke Lonely Planet, seveda pa tudi dodatne zemljevide. Doplačamo lahko tudi za vremensko napoved, enako velja tudi za podatke o varnostnih kamerah. Na voljo je tudi brezžični paket, s katerim lahko Route 66 povežemo s svojim mobilnim telefonom (prek modrega zoba) ali avtoradiem.

Route 66 je bil do zdaj znan predvsem kot dobavitelj programske opreme drugim podjetjem, denimo Finski Nokii. Njihovega lastnega poizkusa v svet cestnih navigatorjev pa ne moremo ravno pohvaliti.

Route 66 MAXI Europe

Kaj: Cestni navigator.

Diagonala zaslona: 11 cm.

Priloženi zemljevidi: Vzhodna Evropa.

Ocena priloženih zemljevidov: 2.

Ocena uporabniškega vmesnika: 3.

Ocena cena/zmogljivost: 2.

Proizvaja: Route 66, www.66.com.

Prodaja: Domex, www.domex.si.

Cena: 399 EUR.

Za: Velik zaslon, dobra pokritost Slovenije.

Proti: Manj prijazen vmesnik, ni zahodne Evrope, slaba pokritost Hrvaške.

Maxi nas opozarja tudi na hitrostne omejitve, žal pa nima najbolj natančnih podatkov, njegovo opozarjanje pa je zelo moteče. Primer je severna Ljubljanska obvoznica, za katero je naprava prepričana, da na njej velja omejitev 60 km/h.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Severna Koreja s kriptovalutami in lažnimi zaposlenimi nakradla milijarde

    Za razliko od praktično vseh ostalih držav se Severna Koreja v veliki meri zanaša na internetni kriminal in kriptoprevare za financiranje delovanja države in izogibanje sankcijam. Tudi eden večjih letošnjih vdorov, ko so neznanci z borze Bybit ukradli za poldrugo milijardo dolarjev kriptovalute ether, je bil plod Severne Koreje.

    Objavljeno: 27.10.2025 07:00
  • Popolnoma drugačno električno kolo

    Rivianovo hčerinsko podjetje Also, specializirano za mikromobilnost, je predstavilo inovativno električno kolo TM-B (Transcendent Mobility - Bike), ki obljublja povsem novo izkušnjo vožnje. 

    Objavljeno: 23.10.2025 16:00
  • V Londonu vam bodo verjetno ukradli telefon

    Samo v lanskem letu so v Londonu ukradli 80.000 pametnih telefonov, kar je v milijonski metropoli sicer malo, a vseeno precej več kot v drugih podobno velikih mestih v Evropi. In približno tretjino več kot leto pred tem. Trend je torej zaskrbljujoč.

    Objavljeno: 23.10.2025 05:00
  • V ZDA bodo retroaktivno prepovedali DJI-jeve letalnike

    Ameriška Zvezna komisija za telekomunikacija (FCC) je sprejela sila nenavadno odločitev in za nazaj prepovedala uporabo naprav, ki jih je že odobrila in sprostila njihov uvoz v ZDA. Odločitev, da to smejo storiti, so sprejeli s tremi glasovi za in nobenim proti. Uperjena je proti kitajskemu proizvajalcu letalnikov DJI.

    Objavljeno: 3.11.2025 07:00
  • Umetno inteligentni brskalniki prikažejo plačljive vsebine zastonj!

    Nekateri novi brskalniki, ki temeljijo na umetni inteligenci, lahko zaobidejo plačljive mehanizme medijskih vsebin. 

    Objavljeno: 4.11.2025 16:00
  • Uvodnik: Vedno je kriv DNS!

    Konec oktobra se je zgodilo nekaj, kar bi lahko imenovali že klasika digitalne dobe – Amazonov oblak AWS je spet odpovedal poslušnost. Tokrat je šlo za podatkovni center US-EAST-1, tisti najbolj obremenjeni in najstarejši del Amazonove infrastrukture, ki poganja velik del svetovnega spleta.

    Objavljeno: 28.10.2025 | Avtor: Matjaž Klančar | Monitor November 2025
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji