Objavljeno: 27.6.2023 | Avtor: Miran Varga

Kako veste, ali je digitalna preobrazba uspešna?

V naslovu namenoma nisem napisal »uspela«, saj je digitalna preobrazba proces in ne projekt. Prej kot to usvojite, lažje bo. Čeprav nobena preobrazba ni lahka. V enem preteklih uvodnikov sem digitalno preobrazbo primerjal z učenjem slona leteti. Še vedno stojim za to analogijo, tudi praksa, podobno kot digitalna preobrazba, podjetjem kaže zobe.

Še težje je, ker podjetja pogosto ne vedo, ali njihova prizadevanja obrodijo sadove. Zakaj? Ker neredko sprememb sploh ne merijo. Kar je, oprostite izrazu, neumno. Že brez meritev in metrik je presneto težko ugotoviti, kako uspešna je digitalna preobrazba. Brez ustreznega sledenja in merjenja rezultatov bodo vodje težko upravljali uspešnost in zagotavljali, da spremembe, ki jih uvajajo oziroma se dogajajo, ustvarjajo vrednost.

Vedeti, kaj meriti, je torej že polovica uspeha. Pri digitalni preobrazbi se ključni kazalniki uspešnosti (KPI) večinoma delijo na tri kategorije. Prva je očitna: ustvarjanje vrednosti. Podjetja se spreminjajo z namenom, da bi dosegla višjo dodano vrednost, saj je ta ena ključnih metrik poslovnega uspeha. Podjetje, ki zgolj premika in prodaja škatle, ustvarja manjšo dodano vrednost od podjetja, ki te škatle razvija ali izdeluje. Digitalne rešitve, ki jih podjetje uporablja pri svoji digitalni preobrazbi, so navadno usmerjene v operativne ključne kazalnike uspešnosti (enega ali več). Iz njih je običajno mogoče razbrati finančne koristi. Od tam naprej so stvari jasne, zeleno ali »plus« je dobrodošlo, rdeče ali »minus« pa(č) ne.

Toda visoko dodano vrednost bo podjetju na dolgi rok lahko zagotavljalo le zadovoljno in motivirano osebje. T. i. zdravi zaposleni, fizično in mentalno. In smo že pri drugem kriteriju. Številne digitalne preobrazbe napredujejo počasneje, kot je bilo sprva načrtovano, ker so njihove ekipe kadrovsko podhranjene, ker niso sprejele sodobnih načinov dela (namig: agilnosti) ali ker jim primanjkuje ključnih zmogljivosti, kot sta upravljanje izdelkov in oblikovanje uporabniške izkušnje. Raziskava družbe McKinsey na to temo je izjemno zgovorna: zdrave in »visoko zmogljive« ekipe (beri: talentirane, izkušene in kadrovsko nepodhranjene) so lahko do petkrat bolj produktivne od »bolnih« in slabo zmogljivih. Preobrazba spreminja kulturo v podjetju – poskrbite, da bo to vsekakor sprememba na bolje in da jo boste opravili tako, da bodo zaposleni delali bolje (in ne zgolj več).

Ameriška podjetja poznajo še en zanimiv kriterij: napredek pri upravljanju sprememb. Njegove metrike merijo napredek pri vzpostavljanju novih zmogljivosti in stanje same preobrazbe. Ali ekipe zaposlenih »mobilizirate« in digitalizirate, kot je bilo načrtovano? Ali so zaposleni angažirani? Ali gradite tehnološke zmogljivosti in talente? Ali zaposleni nemoteno uporabljajo novo tehnologijo, orodja in izdelke? Vem, še sto podobnih vprašanj bi lahko postavil.

Zato pomnite le naslednje. Ko beseda nanese na digitalno preobrazbo, je perfekcija iluzija, pristop »dovolj dobro« pa grda past. Do odličnih rezultatov vodijo le kakovostna strategija, podpora zaposlenih in vztrajnost.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji