Objavljeno: 30.6.2020 | Avtor: Miran Varga | Monitor Julij-avgust 2020

Kaj pa vi počnete s podatki?

Danes je zbiranje podatkov, s katerimi boste lažje razumeli svoje stranke in poslovanje, razmeroma enostavno. V resnici je postalo tako enostavno, da obstaja nevarnost, da bi jih imeli na voljo preveč. Katere uporabiti, katerim zaupati? Čeprav ima povprečno majhno podjetje na voljo bistveno manj podatkov kot velikani v posamezni panogi, to še ne pomeni, da so mu kakovostne analize, temelječe na množičnih podatkih, nedosegljive. Nasprotno. Nekatere podatke lahko kupi tudi na trgu. In obdela v oblaku, če ne premore lastnih strežnikov. Za relativno ugodno vsoto. Še več, upal bi si trditi, da množični podatki lahko celo bolj koristijo manjšim podjetjem kot velikanom, saj so »malčki« na splošno bolj okretni in lahko hitreje ukrepajo na podlagi vpogleda v podatke. Zakaj tega torej (množično) ne počno? Ker ne znajo … Delo s podatki zahteva specializirana znanja. Vanje pa le redko kdo vlaga. Pa bi morali. Ker se, vsaj dolgoročno, zagotovo izplača.

Raziskava družbe Deloitte ugotavlja, da polovica podjetij, ki uporabljajo poslovno analitiko, priznava, da jim ta pomaga do boljših odločitev, 16 odstotkov vprašanih pa potrjuje, da jim pomaga zasnovati boljše strategije. Le desetina anketiranih je odgovorila, da jim analitika pomaga izboljšati odnose s strankami in poslovnimi partnerji. Morebiti bi se morala podjetja najprej posvetiti tej točki …

Dejstvo je, če želite v celoti izkoristiti podatke in analitiko, morate vedeti, kako iz njih pridobiti največjo vrednost. Kaj točno to pomeni? Podatki lahko podjetjem pomagajo na različne načine. Poznam jih vsaj pet. Podatke lahko uporabljajo za iskanje novih strank, ohranitev obstoječih, izboljšave izdelkov in storitev, boljše upravljanje trženjskih kampanj, napovedovanje trendov v prodaji itd.

Podatki pomagajo do boljših odločitev. Čeprav na posamezno vpliva veliko dejavnikov, so zaupanja vredni podatki in analize tisti, na katerih bi morala temeljiti poslovna odločitev. Gre za priložnost za povečanje prihodkov in dobička, ki si je ne morete privoščiti izpustiti.

Podatki pomagajo reševati izzive. Kako doživljate upad prodaje ali neuspeh trženjske kampanje? Lahko natančno ugotovite, kaj je šlo narobe? Sledenje in pregledovanje podatkov iz poslovnih procesov pomaga razkriti vzroke – tako za uspeh kot neuspeh. Z njimi boste lažje razumeli poslovanje in ugotovili, katere korake velja ponoviti in katere je treba popraviti.

Podatki pomagajo razumeti poslovanje. Poglejte na zaposlene v podjetju kot na člane ekipe v poljubnem športu. Številne športne panoge so danes že podatkovno gnane, zakaj torej ne bi bila tudi podjetja? Stalno posodabljajte podatke o tem, kdo dela dobro in kdo slabo, ugotovite vzroke za to ter spoznajte, kdo in kako lahko ekipi (beri: podjetju) pomaga do odličnosti. Podatki namreč pomagajo izboljšati poslovne procese ter odkriti in odpraviti ozka grla v poslovanju.

In še zadnje, bržkone najpomembnejše dejstvo – podatki vam pomagajo razumeti potrošnike.

Brez podatkov praktično ne veste, kdo so vaše (najboljše) stranke. Brez podatkov ne veste, ali so potrošnikom všeč vaši izdelki, niti, zakaj. Brez podatkov ne veste, koliko denarja zaslužite in/ali porabite v danem trenutku. Podatki so torej ključni za razumevanje vaših strank in trga.

A bodite previdni. No, pripravljeni. V vseh teh podatkih se lahko tudi izgubite. Brez pravih orodij, s katerimi jih boste razumeli, ne bo šlo. Analitika in rešitve s področja poslovnega obveščanja so za marsikatero podjetje še vedno tabu, za druge pa kokoš z zlatimi jajci. Eno je jasno – brez uporabe podatkov v poslu se tega ne boste več šli prav dolgo.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji