Objavljeno: 26.11.2019 | Avtor: Miran Varga | Monitor December 2019

Intervju: Paul Pierce, Motorola

"Zabavno je izdelati nekaj, za kar drugi menijo, da je nemogoče"

Podjetje Motorola je pionir mobilne telefonije, ki je svetu dal veliko prebojnih inovacij. Tudi prve preklopne telefone, na katerih reinkarnacijo stavi desetletje in pol pozneje. Ob predstavitvi novega preklopnega telefona Moto Razr v Londonu smo se pogovarjali s Paulom Pierceom, izvršnim direktorjem oddelka za načrtovanje uporabniške izkušnje v Motoroli, ki je sodeloval tudi pri snovanju prve generacije telefonov Razr.

Kaj vas je ponovno pritegnilo k razvoju prepogljivega telefona? Zadnje desetletje ste tako kot vsi ostali izdelovali »ploščice«.

Vodila nas je želja po povsem drugačni uporabniški izkušnji, ki jo prinaša prepogljiv telefon. Praktično smo delali na dveh zasnovah hkrati – eni, ko je naprava odprta, in drugi, ko je zaprta. Zanimalo nas je, kaj se da s takšno napravo početi. Izdelali smo 26 različnih prototipov, preden smo izbrali končno obliko in mere. Želeli smo doseči tudi enostavnost uporabe, da se uporabnik ne bo bal interakcije z njo. Prav tako smo morali ohraniti premijski občutek naprave in kakovostno izdelavo – Moto Razr uporablja materiala, kot sta steklo in nerjaveče jeklo. In je naprava, ki deluje, saj na trg nismo želeli dati polizdelka.

Kakšna pa je ta drugačna uporabniška izkušnja?

Zaprt Moto Razr ima podobno kot njegov daljni predhodnik na prednji strani vgrajen še manjši 2,7-palčni zaslon. Na njem uporabnik spremlja ključne informacije in obvestila, kaj se s telefonom in z nameščenimi aplikacijami dogaja. Prek tega zaslona lahko spremlja sporočila in obvestila družbenih omrežij, upravlja glasbeni predvajalnik, naredi selfi ali pa se pogovarja z Google Asistentom – vse našteto lahko opravi brez odpiranja telefona.

Ponovno izumiti legendo (Razr V3 je še danes najbolje prodajani preklopni mobilni telefon v zgodovini) ni enostavno. Kako ste se lotili te naloge?

V bistvu smo uporabnike mobilnih naprav vprašali, kako bi bile te videti v idealnem svetu. Zaupali so nam, da imajo radi mobilnike z velikimi zasloni, saj to olajša njihovo uporabo in prebiranje vsebin, le pri nošenju so manj praktični. Zato smo se odločili obuditi preklopne telefone, ki so bili izjemno priljubljeni pred že skoraj dvema desetletjema. Zabavno je izdelati nekaj, za kar drugi menijo, da je nemogoče.

Kakšen vpliv je imela bogata zgodovina na snovanje povsem novega izdelka?

Odkrito povedano – precejšen. Vendarle pa smo želeli izdelati napravo, ki bo edinstvena v očeh uporabnikov. Od starih mer je Moto Razr ohranil le debelino – 14 mm –, sicer pa je širši in daljši. Prav tako je telefon ohranil t. i. brado, izbočen spodnji del telefona, saj ta pripomore k boljši ergonomiji naprave, čeprav so oblikovalci tej potezi nasprotovali.

Toda za funkcijo preklopa telefona so najbolj zaslužni tečaji zaslona. Kako velik izziv je predstavljal njihov razvoj?

Tako kot vsi ostali proizvajalci prepogljivih telefonov smo tudi mi ogromno časa porabili za iskanje ustrezne rešitve. Izjemna zasnova in inženirsko znanje sta naposled našla pravo rešitev. Odločali smo se med štirimi sistemi vgradnje tečajev, pri čemer so nam bili v izdatno pomoč inženirji podjetja Lenovo, ki imajo s tečaji zaslonov bogate izkušnje.

Kako zahtevna pa je bila vgradnja prepogljivega zaslona? Tega tudi ne izdelujete sami.

Drži, imamo več dobaviteljev prepogljivih zaslonov, saj ne želimo biti odvisni le od enega. Z gibljivimi OLED-zasloni se ukvarjamo že od leta 2011 in preučujemo njihovo uporabo v napravah različnih mer in oblik. V nasprotju z nekaterimi konkurenti teh zaslonov ne želimo prepogibati na pol, saj praksa kaže, da z uporabo na pregibu nastanejo težave v obliki gub in mrtvih pik. Prav zato naša rešitev pri tečajih skrbi, da se zaslon nežno pospravi in ne prepogne, temveč se le upogne. To je prineslo naslednji tehnični izziv – kako poskrbeti, da bo v odprtem oziroma iztegnjenem načinu 6,2-palčni zaslon imel trdno podlago za udobno rabo. Rešili smo ga z uporabo dveh drsnih ploščic, ki se premakneta na ustrezno mesto in ob preklopu spet pospravita.

Ste morali zaradi tega sprejeti kakšen kompromis? Katerega?

Omejen prostor je vsekakor narekoval iskanje najboljše mogoče rešitve pri vgradnji strojne opreme in baterije. To smo morali celo razdeliti na dva dela. Pravzaprav je Moto Razr naprava, za katero smo želeli, da bo kar najtanjša v iztegnjenem stanju, in to nam je uspelo. Zaradi tega tudi nima vgrajenega najzmogljivejšega procesorja na trgu, temveč takega, ki je zmogljiv in hkrati tudi izjemno energijsko učinkovit (beri: varčen). Vsekakor pa telefon ni podhranjen, saj premore 6 GB delovnega pomnilnika in 128 GB prostora za hrambo podatkov.

Ni pa razširljiv, kajne?

Prav zaradi omejenega prostora smo sprejeli odločitev, da vgradimo veliko pomnilnika, saj v notranjosti ni prostora za razširitveno kartico micro SD. Še več, telefon nima niti klasične reže za kartico SIM, temveč uporablja rešitev e-SIM.

Ob ogledu tehničnih podatkov se zdi najšibkejši člen baterija. Njena zmogljivost je le okoli 60 odstotkov tiste, ki jo nudijo premijski tekmeci. Zakaj?

Kot je bilo že omenjeno, močno spremenjena uporabniška izkušnja pomeni tudi to, da uporabnik bistveno več spremlja mali prednji zaslon in ga upravlja. Pri ostalih telefonih pa je zato vključen velik zaslon, ki je hkrati največji porabnik. Zmogljivost baterije v našem primeru zagotavlja brezskrbno celodnevno uporabo glede na ustaljene vzorce rabe. Sam imam telefon že tri mesece in zagotovim vam, da so skrbi glede zmogljivosti baterije odveč.

Tri mesece ga že imate?

Da, nekateri moji ožji sodelavci pa so prototipe preizkušali devet mesecev. Resnično nismo želeli hiteti na trg, temveč izdelati kar se da zanesljiv telefon.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Severna Koreja s kriptovalutami in lažnimi zaposlenimi nakradla milijarde

    Za razliko od praktično vseh ostalih držav se Severna Koreja v veliki meri zanaša na internetni kriminal in kriptoprevare za financiranje delovanja države in izogibanje sankcijam. Tudi eden večjih letošnjih vdorov, ko so neznanci z borze Bybit ukradli za poldrugo milijardo dolarjev kriptovalute ether, je bil plod Severne Koreje.

    Objavljeno: 27.10.2025 07:00
  • Zakaj nihče ne mara Applovih in Samsungovih tankih telefonov?

    Applov najnovejši in najtanjši iPhone Air, ki v debelino meri le dobrih pet milimetrov in tehta 165 gramov, je čudo tehnike, a ga začuda ljudje niso radostno sprejeli. Medtem ko se iPhone 17 Pro in iPhone 17 Pro Max prodajata rekordno, klasični iPhone 17 pa prav tako žanje visoke številke, iPhone Air zapostaja.

    Objavljeno: 20.10.2025 05:00
  • Nvidia: Kitajska je za nas mrtva

    Nvidijin direktor Jensen Huang je dejal, da je tržni delež podjetja na Kitajskem hitro padel s 95 odstotkov na ničlo. To ni presenetljivo, saj izvoz na Kitajsko prepoveduje kar ameriška administracija. A to v resnici ni čisto res, saj po drugi strani več kot četrtino prodaje predstavlja izvoz v Singapur – od koder na Kitajsko vodijo neuradne poti.

    Objavljeno: 20.10.2025 07:00
  • Popolnoma drugačno električno kolo

    Rivianovo hčerinsko podjetje Also, specializirano za mikromobilnost, je predstavilo inovativno električno kolo TM-B (Transcendent Mobility - Bike), ki obljublja povsem novo izkušnjo vožnje. 

    Objavljeno: 23.10.2025 16:00
  • V Londonu vam bodo verjetno ukradli telefon

    Samo v lanskem letu so v Londonu ukradli 80.000 pametnih telefonov, kar je v milijonski metropoli sicer malo, a vseeno precej več kot v drugih podobno velikih mestih v Evropi. In približno tretjino več kot leto pred tem. Trend je torej zaskrbljujoč.

    Objavljeno: 23.10.2025 05:00
  • SD-kartica na dnu Atlantika preživela implozijo Titana

    Raziskovalci so na dnu Atlantskega ocena v bližini razbitine Titanika našli SanDiskovo spominsko kartico SD, s katere so lahko sneli 12 fotografij in devet videoposnetkov. Kartica je tja potonila pred dvema letoma, ko je implodirala podmornica Titan, s katero je podjetje OceanGate želelo obiskati razbitine slavnega parnika.

    Objavljeno: 22.10.2025 05:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji