Objavljeno: 31.3.2009 | Avtor: Luka Kropivnik | Monitor Marec 2009

"Halo. Telefon mi ga spet nekaj sračka ..."

Današnji telefoni so postali pravi mali računalniki z lastnimi operacijskimi sistemi. Z večanjem zmogljivosti telefonov pa se je žal povečala tudi kompleksnost njihove uporabe in neveščim uporabnikom povzroča nemalo preglavic. Tako so se počasi začela na trgu pojavljati orodja, ki tem uporabnikom omogočajo podporo z neposredno povezavo tehnično izkušenega človeka na njihov telefon. Eno izmed njih je LogMeIn Rescue + Mobile.

Večini uporabnikov osebnih računalnikov se je verjetno že zgodilo, da se jim je, ko so imeli težave, nekdo na oddaljeni lokaciji povezal na računalnik in jih odpravil. Podobno je zdaj na voljo tudi za pametne mobilne telefone z operacijskimi sistemi Windows Mobile, Symbian in BlackBerry.

Podjetje LogMeIn ponuja svojim uporabnikom storitev LogMeIn Rescue, ki v osnovni različici omogoča povezovanje na daljavo na računalnike z nameščenimi Okni ali OSX. Za doplačilo pa si lahko privoščite tudi povezovanje na pametne telefone, kar smo preizkusili na tokratnem testu.

Upravljanje sistema za oddaljeno pomoč je na voljo prek spletnega brskalnika Internet Explorer ali Firefox. Ob nakupu licenc prejmemo le uporabniško ime in geslo brez namestitvene programske opreme. Ta v celoti teče v njihovih strežnikih. Po prvi prijavi se nam najprej naložijo kontrolniki, ki poganjajo orodje za upravljanje povezav. Lahko ustvarimo tudi dodatne uporabniške račune, odvisno od tega, koliko licenc smo kupili. Povezavo z uporabnikom v težavah lahko vzpostavimo na tri načine. V prvem primeru sporočimo uporabniku le PIN kodo, da jo vnese v nameščeni program. Ta možnost je primerna za tiste, do katerih smo v preteklosti že dostopali. Drugi način je prek sporočila SMS, ki vsebuje povezavo do programa skupaj s kodo PIN. Ta nam na preizkusu žal ni delovala. Morda zato, ker smo imeli brezplačno 14-dnevno različico. Tretja pa je možnost pošiljanja povezave URL na e-poštni naslov uporabnika. Vsi trije načini so za končnega uporabnika enostavni, saj bo brez večjih težav lahko dovolil dostop tehnikom.

Pri upravljanju z oddaljenim telefonom se prikaže emulator.

Na preizkusu smo uporabili Nokiin telefon E61. Najprej smo prek vgrajenega spletnega brskalnika vzpostavili povezavo z vstopno stranjo za uporabnike v težavah. Sistem je sam ugotovil, kateri operacijski sistem imamo nameščen na telefonu, in nam ponudil primerno različico programa. Po uspešni namestitvi in vzpostavitvi povezave s sistemom se v orodju za upravljanje s povezavami zažene posnemovalnik, ki simulira povezan telefon. Če v sistemu ni modela povezanega telefona, se nam izriše le uporabnikov zaslon s standardnimi funkcijskimi tipkami. Tehnik lahko nato upravlja uporabnikovo napravo enako, kot da če jo imel pri sebi. Orodje omogoča hiter vpogled v osnovne podatke o povezani napravi, kot so nameščena različica operacijskega sistema, stanje akumulatorja, zasedenost pomnilnika, zagnane aplikacije itd.

Hiter pregled osnovnih podatkov oddaljenega telefona

Če želi tehnik uporabniku označiti nekaj na zaslonu, lahko to stori z orodjem "Laserskega kazalca" ali "Table". Prvi simulira pravi laserski kazalnik, drugi pa omogoča risanje po zaslonu, kar npr. omogoča, da določeno ikono enostavno obkroži in jo tako pokaže uporabniku. Če je uporabniku namestil novo programsko opremo, ki zahteva vnovični zagon operacijskega sistema, lahko to stori tudi sam.

Povezava je na našem preizkusu delovala brez težav. Prav tako smo lahko na daljavo opravili vse, kar bi lahko storili v živo. Zmotila nas je le visoka cena licence. Čeprav so telefoni vse bolj zmogljivi, težko verjamemo, da je trenutno dovolj uporabnikov, ki bi tako storitev potrebovali. Ponavadi se še vedno večina odloči za tak telefon, da se lahko pohvalijo pred sosedi. Več od klicanja, pošiljanja SMSov, pošiljanja MMSov, fotografiranja in snemanja kratkih video posnetkov ponavadi ne uporabljajo.

LogMeIn Rescue + Mobile

Kaj: Program za povezovanje na pametne telefone in dlančnike na daljavo.

Izdeluje: www.logmein.com.

Cena: Osnovni paket 1188 USD/leto,

doplačilo za podporo Symbian OS 768 USD/leto,

doplačilo za podporo Windows Mobile 768 USD/leto,

doplačilo za podporo BlackBerry 768 USD/leto.

Za: Veliko možnosti.

Proti: Visoka cena, priklop prek SMS nam ni deloval.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji