Objavljeno: 28.3.2017 | Avtor: Miran Varga | Monitor April 2017

CRM je najboljši prijatelj prodajnega osebja

Pri odločitvi za rabo sistema CRM velja izbrati takega, ki se lahko prilagodi konkretnim potrebam podjetja. Prodajno in podporo osebje bo namreč najbolj učinkovito takrat, ko bo imelo na voljo orodje, popolnoma prilagojeno svojemu načinu dela.

Vsak izmed nas svoje kontakte in povezave upravlja drugače. Nekateri zbirajo vizitke, spet drugi vnašajo stike v Microsoftove ali druge preglednice, tretji se zanašajo zgolj na imenik pametnega telefona. Gre za res enostavne rešitve, ki so tudi ustrezno omejene – poleg imena, (elektronskega) naslova, telefona imamo tako na enem mestu zbranih le še par osebnih podatkov. Uspešni poslovneži pa vedo, da za kar najboljšo izrabo poslovnega razmerja potrebujejo še vse kaj več kot zgolj seznam kontaktov.

Rešitve za upravljanje odnosov s strankami (CRM) predstavljajo napredno programsko opremo. Laično si jih lahko predstavljamo kot seznam kontaktov z možgani. Te rešitve ne le zbirajo podatke strank, temveč si zapomnijo vsako našo interakcijo z njimi, ne glede na to, ali jo opravimo po telefonu, e-pošti ali danes zelo priljubljenega medija, kot so družabna omrežja. Vedo celo, kaj se je dogajalo na liniji pomoči uporabnikom (tehnični podpori) ali v servisu. Te informacije so lahko prava zlata jama priložnosti za izpopolnjevanje naših prodajnih taktik, navzkrižno prodajo, izboljšano ciljno prodajo pa tudi sledenje strankam prek računov in interakcij. Kakovostno upravljanje odnosov s strankami postaja vse pomembnejše za podjetja, saj je od zadovoljstva strank odvisna tudi njihova zvestoba.

Danes velja, da je prenos »odločilne« informacije do potrošnika ali stranke težji kot kdaj prej. Pa ne zaradi pomanjkanja ustrezne tehnologije, nasprotno, tehnološke rešitve so del izziva, saj so poskrbele, da se potrošniki dobesedno utapljajo v informacijah in zato težko ločijo zrno od plev. V sodobnem svetu posel dobi tisti, ki je najbolj prepričal stranko, ji dobesedno »prebral« misli, prepoznal njene potrebe in želje ter druge posebnosti – in ji seveda ustregel. Vsi prodajalci seveda ne znajo brati misli, zato pa jim priskoči na pomoč sodobna tehnologija. Odgovor razvijalcev rešitev za upravljanje odnosov s strankami (CRM) je jasen: še več tehnologije in predvsem vsebin.

V ZDA rešitve CRM uporablja kar 90 odstotkov podjetij z več kot deset zaposlenimi. Slovenija seveda ni niti blizu temu odstotku, a bomo rešitev CRM našli v vsakem podjetju, ki kaj da nase. V zadnjih letih se uvajanje teh rešitev zelo povečuje. Kako tudi ne, ko pa je študija podjetja Nucleus Research ugotovila, da vsak evro, naložen v CRM, prinese kar 5,6 evra povračila vrednosti investicije. To pa se splača, kajne?! Za nameček je ista študija razkrila, da se je produktivnost prodajalcev, ki imajo pri svojem delu na voljo rešitev CRM, povečala za 15 odstotkov.

A to še ne pomeni, da je vsaka rešitev CRM čarobna palica. Le redka podjetja se ob uvedbi in morebitnem slabšem delovanju rešitve CRM zavedo, da tak sistem vendarle ni vsemogočen. Zgrešenega poslovnega modela pač ne more rešiti nobena tehnologija. Ponudniki rešitev CRM, sploh tisti z več izkušnjami in referencami v panogi, lahko naročnika opozorijo na morebitno pomanjkljivo organizacijo poslovanja, ki bi jo veljalo spremeniti. Ali jim bo prisluhnil, pa je zgolj njegova odločitev.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji