Objavljeno: 29.9.2009 | Avtor: Jure Forstnerič | Monitor September 2009 | Teme: mnenje, komentar, foto

Čar inovativnosti

Čar inovativnosti

V tokratnem Monitorju si lahko preberete preizkus Olympusove novega digitalnega fotoaparata, modela E-P1. Gre za fotoaparat, ki ni pravzaprav nič posebnega. Še več, manjka mu nekaj osnovnih delov, denimo bliskavica in optično kukalo. A aparat predstavlja tisto inovativnost, ki jo v svetu globalizacije vse teže najdemo. Pri gromozanskih podjetjih gredo odločitve čez toliko posameznih pisarn in pisalnih miz, da je vse manj prostora za tovrstne posebnosti. Žal.

Voditelj neke priljubljene televizijske oddaje je pred kratkim dejal, da Audi, BMW in Mercedes pravzaprav vsi izdelujejo isti avto. Skoraj enako je v računalništvu in elektroniki. Ja, Canon in Nikon delata pravzaprav iste fotoaparate. Ogorčena pisma bralcev gor ali dol, prav z vsakim aparatom DSLR lahko delamo brez težav ali omejitev. Sistem je morda malo drugačen, a bistvenih razlik v kakovosti fotografij ni - vsaj za 98 % uporabnikov. Tista zadnja 2 % pa tako ali tako uporabljata srednji format. Razlike med enim in drugim osvojimo v prvih nekaj dneh rabe, ostane le še navijaško navdušenje nad "našim".

Podobna zgodba je pri drugih napravah, o katerih lahko berete na straneh nenehnih preizkusov, pardon Najboljših izdelkov. Tiskalniki so si že tako podobni, da jih je med seboj skoraj nemogoče ločiti. Sploh, ker kar nekaj izdelovalcev pri njih sodeluje (denimo velikana HP ter Canon), večino razlik vidijo le še naše matematične formule, s katerimi računamo vrstni red. V zgornjem razredu brizgalnikov tako vtakneš brezžično povezljivost, na tiskalnik nalepiš goro groznih nalepk za hvaljenje s raznolikostjo funkcij (ki jih, roko na srce, uporablja le malo uporabnikov), za evro ali dva pa prilagodiš ceno glede na konkurenco. Čez pol leta ponoviš vajo.

Prav zaradi tega smo tako navdušeni nad novostmi, kot je Olympusov E-P1. Morda se je res le v neki pisarni na Japonskem nekdo opogumil, a rezultat je aparat, ki mu je vseeno za ustaljene trende. Vsi se zavedamo, da je kakovost fotografij pri novih aparatih dovolj dobra, zakaj bi delali plastične igrače, ki se od drugih ločijo le po napisu izdelovalca? Naredimo aparat tako, da bo lep. Naredili so torej fotografsko različico fiata 500 (novega, seveda).

Podobno se sicer dogaja povsod. Velika podjetja se zavedajo, da potrebujejo nekaj svežega in zanimivega, da se ločijo od svoje konkurence. Žal je ustaljena taktika taka, da svoj izdelek, ki je enak izdelku drugega podjetja (le boljši, seveda, po možnosti moder namesto zelen), oglašuješ do onemoglosti. Pokažeš mlade, navdušene in energične, predvsem pa "kul" uporabnike, kako skačejo s tvojim novim (najboljšim) MP3 predvajalnikom/prenosnikom/fotoaparatom po zeleni trati. Druga taktika je, da ustanoviš posebno vejo podjetja za tovrstno čarovnijo. Po zgledu Toyotinega oddelka Scion torej.

Redkokatero podjetje zna dejansko izdelati kaj inovativnega. V računalništvu je najočitnejše tako podjetje Apple. V času, ko so že vsi imeli svoj predvajalnik MP3, so v Applu šli svojo pot in zmetali ven vse, kar se je dalo. Danes pa jih drugi lovijo in se jih trudijo posnemati. A ti večinoma ne razumejo, da končnim uporabnikom dodatne funkcije in butasto ime (Zune, Zen, Sansa ... ) ne pomenijo vsega. Sploh, ko imajo vsi drugi enako neumno zveneča imena in še kakšno funkcijo več. Včasih ne potrebuješ drugega, kot da stvari narediš drugače od drugih.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji