Avtor - Matevž Pesek

  • Računanje še nikoli ni bilo tako lahko

    Letos je programsko orodje Mathematica praznovalo 25. obletnico. Čeprav ima dolgo zgodovino, je širši javnosti bolj ali manj neznano, razen naravoslovnim in tehničnim panogam. Leta 2009 se je to trudil spremeniti iskalnik Wolfram Alpha, a mu ni najbolje uspelo. Namizna različica Mathematice kljub temu nadaljuje svojo pot.

    Objavljeno: 28.1.2014 | Avtor: Matevž Pesek | Monitor Februar 2014
  • Android in 3D grafika

    V prvi polovici letošnjega leta smo zgradili 2D računalniško igro. Po krajšem poletnem premoru posegamo po kompleksnejšemu razvoju igre v treh dimenzijah.

    Objavljeno: 18.12.2012 | Avtor: Matevž Pesek | Monitor December 2012 | Teme: android, grafične kartice
  • Delo s fotoaparatom

    Kaj vse vsebuje moj telefon? Za del vaše mobilne naprave je na voljo aplikacija, ki omogoča interakcijo ali prikaz in uporabo zbranih podatkov naprave. Veliko takšnih izdelkov smo včasih poznali kot samostojne elektronske naprave, v zadnjih letih pa le redko koga vidimo poslušati mp3 predvajalnik ali slikati s fotoaparatom. Pa je res za vsako enoto aplikacija, kakršno si želimo?

    Objavljeno: 30.10.2012 | Avtor: Matevž Pesek | Monitor Oktober 2012 | Teme: foto
  • Sam svoj programer

    V petem delu bomo dodelali igralno zanimivejše lastnosti igre. Spoznali se bomo s konceptom ravni v igri, ki stopnjujejo tempo glede na napredek igralca. Nasprotniki bodo pridobili možnost streljanja, kar bo igro dodatno popestrilo. Tako kot v prvotni igri bo tudi naš končni izdelek omogočal tri življenja igralca. V članku se bomo sprehodili med ključnimi deli kode, potrebnimi za izvedbo opisanih lastnosti. Programska koda, opisana v članku, je skupaj s preteklimi članki iz serije in dodatnimi pojasnili objavljena na android.monitor.si.

    Objavljeno: 4.9.2012 09:02 | Avtor: Matevž Pesek | Monitor Julij-avgust 2012 | Teme: android
  • Sam svoj programer

    V tretjem delu niza člankov "Programiranje za Android" bomo z izdelavo galerije slik za korak bliže končni aplikaciji. V prvem članku smo si ogledali, kako vzpostaviti razvojno okolje, v drugem smo izvedeli malo več o okolju Android in si ogledali premik slike glede na dotik prsta na zaslonu, tokrat pa bomo dotik prsta uporabili za premikanje slik v dveh ločenih mini galerijah. V galeriji bomo dodali slike napadalcev in vesoljske ladjice. Pridobljeno znanje bomo kasneje uporabili pri implementaciji premikov naše vesoljske ladjice v igri "Space Invaders". Pretekle članke iz serije si, skupaj s kodo in dodatnimi obrazložitvami, lahko ogledate na android.monitor.si.

    Objavljeno: 29.5.2012 | Avtor: Matevž Pesek | Monitor Maj 2012 | Teme: android
  • Sam svoj programer

    Nadaljujemo s serijo člankov "Programiranje za Android". V prvem smo si ogledali, kako vzpostaviti razvojno okolje in kako narediti enostavno aplikacijo "Pozdravljen, svet!" S tem smo naredili prvi korak v svet razvoja aplikacij za platformo Android. V pričujočem članku se bomo podrobneje seznanili z androidno platformo in tem, kaj vse nam omogoča androidni vmesnik API. Prav tako bomo razvili novo aplikacijo, ki bo na zaslonu prikazala izbrano sliko, ki jo bomo upravljali z dotikanjem zaslona.

    Objavljeno: 20.4.2012 | Avtor: Matevž Pesek | Monitor April 2012 | Teme: android
  • Sam svoj programer

    Android se je zaradi svoje odprtosti, dostopnosti in prilagodljivosti prikupil veliki množici izdelovalcev mobilnih telefonov, pa tudi uporabnikom. Ne nazadnje to odseva več kot 700.000 vsak dan aktiviranih androidnih naprav, bodisi telefonov ali tabličnih računalnikov. Ne čudi torej, da se tudi "navadni uporabniki" že sprašujejo, ali bi za take pametne telefone lahko tudi programirali.

    Objavljeno: 26.3.2012 12:54 | Avtor: Matevž Pesek | Monitor Marec 2012 | Teme: android
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji