Objavljeno: 16.10.2020 16:00 | Teme: splet, spletna trgovina, poslovanje

Spletna analitika dela koraka naprej, a marketing ji ne sledi

V časih, ko spletna prodaja in vse ostale spletne aktivnosti strmo rastejo, je najbrž povsem pričakovano, da orodja za spletno analitiko lahko nudijo dragocen pripomoček vsem tistim, ki se morajo odločiti kako tržiti in pospešiti prodajo izdelkov in storitev.

Nenazadnje se orodja na tem področju nenehno razvijajo. Google je denimo prav v teh dneh predstavil povsem novo generacijo spletne analitike Google Analytics, ki kot že nekaj časa vemo, zna spremljati aktivnosti uporabnikov, ne glede na to, ali dostopajo iz spletnega brskalnika ali mobilnih aplikacij. Še več, v novi generaciji zna Analytics slediti aktivnostim uporabnika (čeprav trdijo, da povsem anonmizirano), tako da oddelki za trženje vejo, ali so denimo uporabniki oglas najprej videl na spletni strani, video posnetku v YoutTubeu in nato nakup opravili v mobilni aplikaciji.

Nova generacija Google Analytics se še bolj kot doslej opira na algoritme strojnega učenja in umetne inteligence, s tem pa omogoča pametno opozarjanje na pomembne trende, na katere bi moral biti marketing še posebej pozoren, a je to težko izvajati zaradi množice podatkov. Analitični program zna denimo zdaj izračunati verjetnost pobega ali odhoda uporabnikov iz določene skupine, s čimer se je lažje osredotočiti na ukrepe, da bi te kupce oziroma uporabnike ponudnik z morebitno akcijo lahko zadržal.

Kljub vsem tehnološkim novostim, ki so prisotne v orodjih družbe Google in drugih proizvajalcev pa je vprašanje, koliko so tovrstna orodja dejansko koristna, sploh pa če so pravilno razumljena. Družba Gartner je recimo nedavno objavila raziskavo med vodilnimi tržniki, iz katere je razvidno, da skoraj polovica sodelujočih iz uporabe analitikih orodij ne more ali ne zna izluščiti uporabne vrednosti. Le 54% vseh marketinških odločitev temelji, vsaj delno, na uporabi spletne analitike, kar je precej manj, kot bi morda lahko pričakovali glede na razvitost in priljubljenost spletnih storitev.

Tržniki kot glavni razlog za nezadovoljstvo s spletno analitiko navajajo nizko kakovost podatkov, zaradi katere ni mogoče sprejeti dokončnih in jasnih sklepov. Nezadovoljstvo izhaja tudi iz dejstva, da so ugotovitve spletne analitike pogosto v konfliktu z obstoječo marketinško smerjo in aktivnostmi, slepo zaupanje v analitiko pa pogosto tudi ne da želenih rezultatov.

Pri Gartnerju opozarjajo, da je to pogosto eden od temeljev nerazumevanja spletne analitike. Tudi konfliktni rezultati utegnejo biti včasih še kako koristni, saj bi odločevalcem morali predstavljati izziv za nadaljnje raziskovanje in eksperimentiranje, ki utegne pripeljati do želenih rezultatov po drugi poti.

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • Internet umira, krivi smo sami

    Spletne strani in celotni internet se zanašajo na nepisano pravilo, ki se je v zadnjem letu začelo krhati in grozi, da bo pokopalo internet, kot ga poznamo. Zaradi agentov in modelov umetne inteligence čedalje manj klikamo na spletne strani, zaradi česar imajo te čedalje več težav s financiranjem. Zdi sem, da jim škoduje tudi Google, ki je doslej benevolentno zagotavljal promet s svojim iskalnikom.

    Objavljeno: 31.7.2025 05:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji