Objavljeno: 5.6.2014 05:00

RenderMan bo brezplačen za nekomercialno rabo

Pixar se je odločil, da bo za nekomercialno rabo povsem brezplačno in brez omejitev ponudil svoje orodje RenderMan, ki se uporablja za izdelavo animiranih filmov.

V aktualni številki smo obširno opisali postopek izdelave animiranega filma oziroma risanke od zasnove do končnega izdelka. Zelo pomemben del pri izdelavi je orodje za animacijo. Teh je več, studio Pixar pa že več kot 25 let razvija in uporablja lastno orodje RenderMan, s katerim so nastale uspešnice Svet igrač, Pošasti iz omare in Harry Potter. Pixar pa ni edini uporabnik svojega programskega paketa, ampak ga licencirajo tudi drugim studiem, ki so zainteresirani zanj.

Prav na tem področju je konkurenca zadnje čase velika; omenimo le VRay in Arnold kot dva najresnejša konkurenta. Pixar se je zato odločil, da bo RenderMan brezplačno na voljo za nekomercialno rabo. To vključuje študente, raziskovalce, razvijalce, univerze, inštitute ipd.

Potezo so predstavili na srečanju v Londonu, ki postaja svetovna prestolnica industrije vizualnih učinkov (VFX). Odzivi skupnosti so načeloma pozitivni, saj vsi pozdravljajo ponudbo RenderMana. Vsem pa je jasno, da se Pixar za to ni odločil iz širokogrudnosti, ampak ker so ga v zadnjih letih začeli loviti konkurentje. Brezplačen RenderMan za prihajajoče razvijalce in študente je tako učinkovit način, kako jih prikleniti nanj in si zagotoviti njegovo rabo tudi v kasnejšem profesionalnem življenju.

Kakorkoli že, v pripravi animiranih risank s tem orodjem se boste lahko preizkusili avgusta, ko bo brezplačna verzija na voljo.

 

http://renderman.pixar.com/view/DP25846

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • Internet umira, krivi smo sami

    Spletne strani in celotni internet se zanašajo na nepisano pravilo, ki se je v zadnjem letu začelo krhati in grozi, da bo pokopalo internet, kot ga poznamo. Zaradi agentov in modelov umetne inteligence čedalje manj klikamo na spletne strani, zaradi česar imajo te čedalje več težav s financiranjem. Zdi sem, da jim škoduje tudi Google, ki je doslej benevolentno zagotavljal promet s svojim iskalnikom.

    Objavljeno: 31.7.2025 05:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji