Objavljeno: 12.8.2016 08:00

»Presenečenje«, brezžični ključi niso varni

Da avtomobile odklepamo (in zadnje čase tudi zaženemo) brezžično, je že dolgo samoumevno. In praktično. Že dolgo pa je tudi jasno, da je vsem brezžičnim tehnologijam lažje prisluškovati in jih razbiti, kot tiste, ki se »pretakajo« po nekem fizičnem mediju. Če vam želijo prisluškovati »po žici«, se morajo nanjo fizično priklopiti, če vam želijo odkleniti avtomobil, ki ne omogoča daljinskega odklepanja, morajo fizično narediti nekakšen ključ. Pri brezžičnem pa morajo le narediti napravo, ki oddaja enak elektromagnetni vzorec kot originalni ključ.

Računalnik na osnovi Arduino, ki so ga raziskovalci uporabili za odklepanje Volkswagnovih avtomobilov.

Pred časom se je tako pojavila študija, da je mogoče bolj ali manj vse radijske avtomobilske ključe, ki samodejno odklenejo avtomobil, ko se mu približajo, enostavno – podaljšati. V bližino ključa nepridipravi postavijo napravo, ki postane nekakšen podaljševalnik signala (repeater) in postane most v komunikaciji med ključem in avtomobilom. Na ta način se avtomobil odklene, tudi če imamo ključe v stanovanju, daleč od avtomobila. Menda pomaga, če ključe hranimo v zamrzovalniku

Nova pa je študija, ki dokazuje, da je mogoče z malim računalničkom na osnovi Arduino (40 dolarjev…) narediti univerzalni ključ, ki odklene vse Volkswagnove (vključujoč Audije, Škode, Seate…) avtomobile, od letnika 1995 naprej. Raziskovalci so namreč z vzvratnim inženiringom Volkswagnovih zaklepnih sistemov ugotovili, da vsi njihovi avtomobili uporabljajo le štiri različne šifrirne ključe, ki se uporabljajo za kodiranje brezžične povezave. Drugi del šifrirnega sistema je ključ, ki ga ob pritisku na ključ odda avtomobil in ga je mogoče prestreči, na ta način pa je moč odkleniti vsak avtomobil. Raziskovalci pravijo, da je VW potrdil, da zadeva v resnici deluje. Ni pa za pričakovati, da bo podjetje kupcem avtomobilov od leta 1995 naprej razdelil nove, drugačne ključe… Na odkrito ranljivost so odporni le najnovejši modeli, kot je npr. Golf serije 7.

Tiskano vezje, ki se skriva v avtomobilskem ključu in je ranljivo. 

Isti raziskovalci bodo na varnostni konferenci Usenix predstavili tudi sistem odklepanja avtomobilov, ki deluje pri veliki večini drugih avtomobilov. Velika večina proizvajalcev namreč še vedno uporablja kriptografsko shemo HiTag2, ki je bila razvita v devetdesetih letih in je za današnje razmere tako šibka, da je ne bi smeli uporabljati. Proizvajalec, podjetje NXP, pravi, da avtomobilske proizvajalce že kar nekaj let opozarja, naj uporabijo raje katerega izmed nadgrajenih sistemov, vendar se ti ne dajo…

Da ni govora le o teoretičnih varnostnih luknjah, dokazujejo poročila o krajah avtomobilov, ki jih nepridipravi opravljajo z – prenosniki

 

 

 

 

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • Internet umira, krivi smo sami

    Spletne strani in celotni internet se zanašajo na nepisano pravilo, ki se je v zadnjem letu začelo krhati in grozi, da bo pokopalo internet, kot ga poznamo. Zaradi agentov in modelov umetne inteligence čedalje manj klikamo na spletne strani, zaradi česar imajo te čedalje več težav s financiranjem. Zdi sem, da jim škoduje tudi Google, ki je doslej benevolentno zagotavljal promet s svojim iskalnikom.

    Objavljeno: 31.7.2025 05:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji