Objavljeno: 12.8.2016 08:00

»Presenečenje«, brezžični ključi niso varni

Da avtomobile odklepamo (in zadnje čase tudi zaženemo) brezžično, je že dolgo samoumevno. In praktično. Že dolgo pa je tudi jasno, da je vsem brezžičnim tehnologijam lažje prisluškovati in jih razbiti, kot tiste, ki se »pretakajo« po nekem fizičnem mediju. Če vam želijo prisluškovati »po žici«, se morajo nanjo fizično priklopiti, če vam želijo odkleniti avtomobil, ki ne omogoča daljinskega odklepanja, morajo fizično narediti nekakšen ključ. Pri brezžičnem pa morajo le narediti napravo, ki oddaja enak elektromagnetni vzorec kot originalni ključ.

Računalnik na osnovi Arduino, ki so ga raziskovalci uporabili za odklepanje Volkswagnovih avtomobilov.

Pred časom se je tako pojavila študija, da je mogoče bolj ali manj vse radijske avtomobilske ključe, ki samodejno odklenejo avtomobil, ko se mu približajo, enostavno – podaljšati. V bližino ključa nepridipravi postavijo napravo, ki postane nekakšen podaljševalnik signala (repeater) in postane most v komunikaciji med ključem in avtomobilom. Na ta način se avtomobil odklene, tudi če imamo ključe v stanovanju, daleč od avtomobila. Menda pomaga, če ključe hranimo v zamrzovalniku

Nova pa je študija, ki dokazuje, da je mogoče z malim računalničkom na osnovi Arduino (40 dolarjev…) narediti univerzalni ključ, ki odklene vse Volkswagnove (vključujoč Audije, Škode, Seate…) avtomobile, od letnika 1995 naprej. Raziskovalci so namreč z vzvratnim inženiringom Volkswagnovih zaklepnih sistemov ugotovili, da vsi njihovi avtomobili uporabljajo le štiri različne šifrirne ključe, ki se uporabljajo za kodiranje brezžične povezave. Drugi del šifrirnega sistema je ključ, ki ga ob pritisku na ključ odda avtomobil in ga je mogoče prestreči, na ta način pa je moč odkleniti vsak avtomobil. Raziskovalci pravijo, da je VW potrdil, da zadeva v resnici deluje. Ni pa za pričakovati, da bo podjetje kupcem avtomobilov od leta 1995 naprej razdelil nove, drugačne ključe… Na odkrito ranljivost so odporni le najnovejši modeli, kot je npr. Golf serije 7.

Tiskano vezje, ki se skriva v avtomobilskem ključu in je ranljivo. 

Isti raziskovalci bodo na varnostni konferenci Usenix predstavili tudi sistem odklepanja avtomobilov, ki deluje pri veliki večini drugih avtomobilov. Velika večina proizvajalcev namreč še vedno uporablja kriptografsko shemo HiTag2, ki je bila razvita v devetdesetih letih in je za današnje razmere tako šibka, da je ne bi smeli uporabljati. Proizvajalec, podjetje NXP, pravi, da avtomobilske proizvajalce že kar nekaj let opozarja, naj uporabijo raje katerega izmed nadgrajenih sistemov, vendar se ti ne dajo…

Da ni govora le o teoretičnih varnostnih luknjah, dokazujejo poročila o krajah avtomobilov, ki jih nepridipravi opravljajo z – prenosniki

 

 

 

 

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Letos se je na letalih vnelo ali pregrelo že več kot 50 baterij elektronskih naprav

    O nevarnostih litij-ionskih baterij v prtljagi smo že večkrat pisali, prav tako imajo letalske družbe zaradi njihove vnetljivosti stroga pravila – ki pa utegnejo postati še strožja. Ameriška Zvezna agencija za letalsko varnost (FAA) je objavila novo opozorilo, v katerem je spomnila na več kot 50 resnih incidentov letos samo v ZDA.

    Objavljeno: 11.9.2025 05:00
  • Tesla omogoča lažje plačevanje polnjenja na tujih polnilnicah

    Tesla je na Nizozemskem zagnala novo funkcijo MultiPass, ki omogoča, da lastniki Tesel plačujejo polnjenje na tretjih polnilnicah kar s kartico za odklepanje svojih vozil.

    Objavljeno: 11.9.2025 09:00
  • Izpad rtvslo.si traja že skoraj šest ur

    Ena najpopularnejših spletnih strani v Sloveniji je že več kot pet ur nedosegljiva. Multimedijski center RTV Slovenija (www.rtvslo.si) je od 13. ure nedostopen, težave pa še niso odpravili.

    Objavljeno: 8.9.2025 18:00
  • Umetna inteligenca opustošila indijski informacijski sektor

    Prva industrija, ki je začela klecati pod težo umetne inteligence, je nekoliko presenetljivo indijski informacijski sektor. Država je zaradi znanja angleščine, izobraženosti in nizke cene dela velikan pri nudenju informacijskih storitev, kot so podpora uporabnikom. Sektor, ki je letno težak dobrih 250 milijard dolarjev, je lani zaposlil 70 odstotkov manj svežih diplomantov kot v letih pred tem!

    Objavljeno: 17.9.2025 05:00
  • Uporabnikom je žal, da so posodobili telefon iPhone

    Apple je izdal dolgo pričakovani iOS 26, ki prinaša novo podobo Liquid Glass in številne funkcije, ki pa niso vseh navdušile.

    Objavljeno: 18.9.2025 15:00
  • iPhone 17 je tu!

    Applov iPhone 17 prinaša večji zaslon, ProMotion tehnologijo in izboljšane kamere.

    Objavljeno: 9.9.2025 20:30
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji