Objavljeno: 7.2.2002

Nvidia GeForce 4

Podjetje Nvidia je predstavilo novi rod grafičnih procesorjev z imenom GeForce4. Prvič so sočasno predstavili izdelek, ki bo v različnih izvedbah na voljo na različnih platformah, tako PC kot Mac, obenem pa tudi v prenosnih računalnikih. Predstavniki podjetja trdijo, da novi procesor zmore štirikrat višjo zmogljivost kot predhodne generacije procesorjev GeForce. Poleg tega vsebuje novo izboljšano tehnologijo za mehčanje robov Accuview Antialiasing, ki omogoča še bolj naraven videz slike. Vključena je podpora tudi za tehnologijo nView, s katero lahko krmilimo več zaslonov. Družine GeForce4 vsebuje novo arhitekturo Lightspeed Memory Architecture (LMA) II in 128-bitno vodilo do pomnilnika DDR DRAM. Glavni poudarek izboljšav je bil na učinkovitosti prenosa podatkov med procesorjem in pomnilnikom.

LMA II tako doslej še bolj učinkovito analizira 3D sceno in v procesiranje posreduje le podatke, ki bodo dejansko vidni na zaslonu. Novost je tudi štiri ločene predpomnilnike Quad Cache, ki omogočajo hitrejši dostop do podatkov s strani procesorja. Sistem Accuview Antialiasing uporablja strojno podprto mehčanje robov z uporabo večjega števila vzorcev, ki jih lahko definiramo na več načinov (2x, 4x, Quincunx in 4XS), s čimer lažje prilagodimo hitrost procesiranja glede na natančnost prikaza podatkov. Izboljšani sistem po navedbah omogoča petkrat hitrejše mehčanje, kot doslej.

V družini GeForce je več izdelkov. Procesorji GeForce4 Ti 4600, 4400 in 4200 predstavljajo vrh ponudbe (vsebujejo jedro nfiniteFX Engine, podpirajo do 128 MB pomnilnika DDR), za spodnji cenovni razred pa bodo na voljo procesorji GeForce4 MX 460, 440 in 420 (pomnilnik do 64 MB). Za prenosne računalnike sta na voljo procesorja GeForce 440 Go in 420 Go, ki uporabljata poleg naštetega še učinkovit sistem za varčevanje z dragoceno električno energijo. Prve grafične kartice z novimi procesorji že prihajajo v prodajo, podporo pa so potrdili številni veliki proizvajalci grafičnih kartic in računalnikov.

http://www.nvidia.com

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Google poskrbel, da se telefonov ne bo več splačalo krasti

    Google bo okrepil zaščito pametnih telefonov Factory Reset Protection (FRP), tako da bo ukradene telefone v praksi nemogoče ponovno uporabiti. Že obstoječi Android 15 prinaša nekaj varovalk, novi FRP pa bomo dobili v Androidu 16.

    Objavljeno: 15.5.2025 05:00
  • Kitajci obrnili hrbet iPhonom

    Kitajski trg pametnih telefonov, ki tudi za zahodne znamke predstavlja izjemno pomemben delež, je letos doživel pravi pretres. Prodaja Applovih iPhonov je na primer padla za 50 odstotkov, podobno se godi tudi drugim tujim znamkam, ki nikoli niso imele zares opaznih deležev. Kitajski potrošniki so namreč začeli čedalje bolj kupovati domače izdelke.

    Objavljeno: 16.5.2025 05:00
  • Način, da vam umetna inteligenca ne bo lagala

    Vsi modeli umetne inteligence halucinirajo, včasih kakšen novejši celo bolj kot starejši, a obstajajo načini za zmanjšanje tega problema. Odpraviti ga za zdaj še ne moremo, lahko pa se mu v veliki meri izognemo, če pravilno sprašujemo. Najnovejša primerjava je pokazala, da je eden preprostejših načinov zahtevati daljše odgovore.

    Objavljeno: 14.5.2025 07:00
  • Samsung postaja zvočna velesila

    Samsungova podružnica Harman International bo za 350 milijonov ameriških dolarjev v gotovini kupila avdio oddelek podjetja Masimo, znanega po blagovnih znamkah Sound United

    Objavljeno: 9.5.2025 15:00 | Teme: samsung, zvok
  • Windows dobil nov urejevalnik besedil v ukazni vrstici - Edit

    V ukazni vrstici v Windows vse od izida 64-bitnih inačic Windows nismo imeli pravega urejevalnika datotek. Starejše verzije so imele še stari MS DOS Edit, v novejših pa te funkcionalnosti ni bilo. Microsoft je zato napisal novi Edit, ki ga lahko obravnavamo kot ekvivalent za vim v Linuxu.

    Objavljeno: 20.5.2025 05:00
  • 30 odstotkov Microsoftove kode že piše umetna inteligenca

    Na nedavni konferenci LlamaCon, ki jo je organizirala družba Meta, sta izvršna direktorja Microsofta in Mete, Satya Nadella in Mark Zuckerberg, razpravljala o vse večji vlogi umetne inteligence pri razvoju programske opreme. Nadella je razkril, da UI že generira med 20 in 30 odstotkov kode v določenih projektih Microsofta, pri čemer se ta delež nenehno povečuje. Poudaril je, da je UI še posebej učinkovita pri pisanju nove kode, medtem ko je manj uspešna pri posodabljanju obstoječe, zlasti v jezikih, kot je C++. Python pa je označil kot področje, kjer UI dosega izjemne rezultate.

    Objavljeno: 9.5.2025 07:00 | Teme: microsoft, programiranje
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji