Objavljeno: 28.4.2014 06:00

Na smetišču odkopali kasete z igrami za Atari

Leta 1982 je izšel film E.T., ki je postal eden največjih hitov vseh časov. Istega leta je izšla istoimenska videoigra za Atari 2600, ki je postala sinonim za največji polom.

Atari je imel tedaj težave pri nakupu pravic, zato so imeli le šest tednov časa, da napišejo in izdajo igro, če naj bo ta na prodajnih policah v božični nakupovali sezoni leta 1982. Tisto sezono se je igra prodajala izvrstno in prodali so poldrugi milijon izvodov igre. Toda prodaja se je sčasoma ustavila, v Atari pa so začele prihajati neprodane kopije igre. Razlog je bil deloma v slabi kakovosti igre ter prihodu konkurence, ki je Atari ni predvidel, deloma pa tudi v preveč optimistični proizvodnji. Na koncu so Atariju ostali približno tri milijoni neprodanih izvodov.

Hkrati je leto 1983 znano tudi kot začetek krize videoiger, saj se je po fantastičnem letu 1982 začela kriza, ki je prodajo do leta 1985 sklestila za 97 odstotkov. Atari naj bi na milijone neprodanih kopij svojih iger zakopal kar na smetišču v kraju Alamogordo v Novi Mehiki. Ne York Times je tistega leta poročal, da so zakopali kar 14 tovornjakov izdelkov, nekateri mediji pa so navajali še višjo številko. Dolgo časa so ljudje menili, da gre za legendo, a zgodba je resnična.

To smetišče so izbrali, kar tam ni dovoljeno nabiranje materiala. Lani pa sta  Fuel Entertainment in Xbox Entertainment Studios, ki pripravljata dokumentarni film o Atariju, dobila dovoljenje za izkopavanje na smetišču. Ta vikend se je izkopavanje dejansko začelo in kmalu so našli ogromno izvodov igre E.T. in številnih drugih Atarijevih. Izkazalo se je, da zgodba resnična. Atari je leta 1983 resnično zakopal ogromno neprodanih izvodov.

Oglasil se je tudi James Heller, ki je bil tedaj zadolžen za pokop izdelkov, in pojasnil, da so res zakopali 728.000 kaset z igrami. Številka torej ni tako visoka, kot so prvotno poročali (tri milijone), a množični pokop se je vendarle zgodil.

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • Internet umira, krivi smo sami

    Spletne strani in celotni internet se zanašajo na nepisano pravilo, ki se je v zadnjem letu začelo krhati in grozi, da bo pokopalo internet, kot ga poznamo. Zaradi agentov in modelov umetne inteligence čedalje manj klikamo na spletne strani, zaradi česar imajo te čedalje več težav s financiranjem. Zdi sem, da jim škoduje tudi Google, ki je doslej benevolentno zagotavljal promet s svojim iskalnikom.

    Objavljeno: 31.7.2025 05:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji