Objavljeno: 12.7.2015 01:00

Ali Google izgublja nadzor nad oglasi?

Google ima vodilno vlogo na številnih področjih, med drugim tudi pri digitalnem oglaševanju. Po najnovejših ocenah ima njihov oglasni sistem AdWords kar okoli 31% tržni delež, kar pomeni, da se morajo ukvarjati s številnimi kupci, politikami in naprednimi algoritmi. Ključ uspeha sistema AdWords je ravno uporaba tehnik računalniškega učenja in algoritmov umetne inteligence za umeščanje pravih oglasov za posameznega obiskovalca spletnih strani.

Toda najnovejša raziskava treh strokovnjakov univerze Carnegie Mellon in inštituta ICSI (International Computer Science Institute) kaže na to, da kljub naprednim metodam sistem AdWords pogosto ravna diskriminatorno in celo v nasprotju z načeli obravnave osebnih podatkov. Raziskovalci so denimo ugotovili, da sistem pogosto drugače obravnava ženske iskalke zaposlitve v primerjavi z moškimi, sporno pa je tudi oglaševanje z zlorabo zdravstvenih informacij o bralcih spletnih strani.

Da bi preverili svoje ugotovitve so avtorji sestavili poseben program imenovan AdFisher, ki je simuliral simultano delovanje okoli 17.000 namišljenih uporabnikov v okviru 21 različnih eksperimentov za preverjanje delovanja sistema AdWords.

Rezultati so presenetljivi. Poizkusi so pokazali, da sistem AdWords močno preferira moške, ki iščejo delovno mesto direktorja v primerjavi z ženskami. Po drugi strani ženskam namenja več oglasov v povezavi s prodajo avto delov, prostovoljnim delom in drugimi manj uglednimi zaposlitvami.

V drugem primeru so našli povezavo med ponujanjem storitev centrov za rehabilitacijo pred drogami in alkoholom, če so uporabniki pred tem obiskovali forume, ki obravnavajo odvisnosti. Podobno so povezovali oglase izdelkov za invalide, če je je AdWords prej zaznal, da gre za osebo z fizičnimi omejitvami.

Avtorji posebej navajajo, da Google AdWords podobne povezave verjetno ne počne nalašč, temveč je to posledica preveč zapletenih algoritmov in sistemov odločanja. Rezultat kljub temu ni najboljši in je lahko razlog za zaskrbljenost, ker razkriva vse »lovke«, ki jih Google razpotegne pri obravnavanju uporabnikov.

Google se je na raziskavo odzval precej suhoparno in še enkrat potrdil, da so oglaševalci tisti, ki se odločajo, katere segmente želijo nasloviti, da pa ima AdWords mehanizem za filtriranje nedovoljenih zahtev. Poleg tega imajo uporabniki možnost določiti katerih oglasov si ne želijo.

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Letos se je na letalih vnelo ali pregrelo že več kot 50 baterij elektronskih naprav

    O nevarnostih litij-ionskih baterij v prtljagi smo že večkrat pisali, prav tako imajo letalske družbe zaradi njihove vnetljivosti stroga pravila – ki pa utegnejo postati še strožja. Ameriška Zvezna agencija za letalsko varnost (FAA) je objavila novo opozorilo, v katerem je spomnila na več kot 50 resnih incidentov letos samo v ZDA.

    Objavljeno: 11.9.2025 05:00
  • Tesla omogoča lažje plačevanje polnjenja na tujih polnilnicah

    Tesla je na Nizozemskem zagnala novo funkcijo MultiPass, ki omogoča, da lastniki Tesel plačujejo polnjenje na tretjih polnilnicah kar s kartico za odklepanje svojih vozil.

    Objavljeno: 11.9.2025 09:00
  • Uporabnikom je žal, da so posodobili telefon iPhone

    Apple je izdal dolgo pričakovani iOS 26, ki prinaša novo podobo Liquid Glass in številne funkcije, ki pa niso vseh navdušile.

    Objavljeno: 18.9.2025 15:00
  • Umetna inteligenca opustošila indijski informacijski sektor

    Prva industrija, ki je začela klecati pod težo umetne inteligence, je nekoliko presenetljivo indijski informacijski sektor. Država je zaradi znanja angleščine, izobraženosti in nizke cene dela velikan pri nudenju informacijskih storitev, kot so podpora uporabnikom. Sektor, ki je letno težak dobrih 250 milijard dolarjev, je lani zaposlil 70 odstotkov manj svežih diplomantov kot v letih pred tem!

    Objavljeno: 17.9.2025 05:00
  • OpenAI in Oracle podpisala 300-milijardno pogodbo

    Po poročanju The Wall Street Journala, ki se sklicuje na neuradne vire, je OpenAI sklenil 300 milijard dolarjev vreden dogovor z Oraclom o nakupu računske moči v naslednjih petih letih. Gre za enega največjih dogovorov s ponudniki računskih kapacitet v oblaku, ki je celo večji od OpenAI-jevih prihodkov.

    Objavljeno: 12.9.2025 05:00
  • Microsoft namesto celotnih virtualnih namizij ponuja pretočne aplikacije v oblaku

    Microsoft je zagnal javni predogled storitve Windows 365 Cloud Apps, ki omogoča uporabnikom, da iz oblaka ne zaganjajo več celotnih virtualnih računalnikov, temveč posamezne aplikacije. S tem želijo poenostaviti dostavo aplikacij, zmanjšati stroške in modernizirati infrastrukturo virtualnih namizij, pri čemer uporabniki dobijo le bistvena orodja, kot so Outlook ali Word, a brez nalaganja celotnega namizja.

    Objavljeno: 19.9.2025 07:00 | Teme: microsoft, virtualizacija, Office, windows
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji