Objavljeno: 12.7.2015 01:00

Ali Google izgublja nadzor nad oglasi?

Google ima vodilno vlogo na številnih področjih, med drugim tudi pri digitalnem oglaševanju. Po najnovejših ocenah ima njihov oglasni sistem AdWords kar okoli 31% tržni delež, kar pomeni, da se morajo ukvarjati s številnimi kupci, politikami in naprednimi algoritmi. Ključ uspeha sistema AdWords je ravno uporaba tehnik računalniškega učenja in algoritmov umetne inteligence za umeščanje pravih oglasov za posameznega obiskovalca spletnih strani.

Toda najnovejša raziskava treh strokovnjakov univerze Carnegie Mellon in inštituta ICSI (International Computer Science Institute) kaže na to, da kljub naprednim metodam sistem AdWords pogosto ravna diskriminatorno in celo v nasprotju z načeli obravnave osebnih podatkov. Raziskovalci so denimo ugotovili, da sistem pogosto drugače obravnava ženske iskalke zaposlitve v primerjavi z moškimi, sporno pa je tudi oglaševanje z zlorabo zdravstvenih informacij o bralcih spletnih strani.

Da bi preverili svoje ugotovitve so avtorji sestavili poseben program imenovan AdFisher, ki je simuliral simultano delovanje okoli 17.000 namišljenih uporabnikov v okviru 21 različnih eksperimentov za preverjanje delovanja sistema AdWords.

Rezultati so presenetljivi. Poizkusi so pokazali, da sistem AdWords močno preferira moške, ki iščejo delovno mesto direktorja v primerjavi z ženskami. Po drugi strani ženskam namenja več oglasov v povezavi s prodajo avto delov, prostovoljnim delom in drugimi manj uglednimi zaposlitvami.

V drugem primeru so našli povezavo med ponujanjem storitev centrov za rehabilitacijo pred drogami in alkoholom, če so uporabniki pred tem obiskovali forume, ki obravnavajo odvisnosti. Podobno so povezovali oglase izdelkov za invalide, če je je AdWords prej zaznal, da gre za osebo z fizičnimi omejitvami.

Avtorji posebej navajajo, da Google AdWords podobne povezave verjetno ne počne nalašč, temveč je to posledica preveč zapletenih algoritmov in sistemov odločanja. Rezultat kljub temu ni najboljši in je lahko razlog za zaskrbljenost, ker razkriva vse »lovke«, ki jih Google razpotegne pri obravnavanju uporabnikov.

Google se je na raziskavo odzval precej suhoparno in še enkrat potrdil, da so oglaševalci tisti, ki se odločajo, katere segmente želijo nasloviti, da pa ima AdWords mehanizem za filtriranje nedovoljenih zahtev. Poleg tega imajo uporabniki možnost določiti katerih oglasov si ne želijo.

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Tesla na testu avtonomne vožnje zapeljala mimo šolskega avtobusa in trčila v otroško lutko

    Na testiranju organizacije The Dawn Project so se pokazale alarmantne pomanjkljivosti sistema Tesla Full Self‑Driving (FSD). 

    Objavljeno: 16.6.2025 14:00
  • Kitajci so ameriške sankcije obšli s kovčki diskov

    Ker za kitajska podjetja veljajo stroge omejitve pri nakupih najzmogljivejših čipov, ki so uporabni za trening umetne inteligence, so se tamkajšnja podjetja znašla na zelo staromodni način. Umetno inteligenco trenirajo v Maleziji, kjer so čipi na voljo, le podatke je treba prinesti do tja. In spet se je izkazalo, da je v starem vicu o samokolnici diskov kot najhitrejšem načinu prenosa podatkov nemalo resnice. Temu pravimo tudi sneakernet.

    Objavljeno: 17.6.2025 10:00
  • Android 16 je tu!

    Za zdaj še brez novega videza.

    Objavljeno: 10.6.2025 14:00 | Teme: google, android
  • Uvodnik: Od pingponga do vojne

    Več kot 50 let je že tega, kar je nekdo spisal prvi računalniški virus. Takrat je bila to demonstracija izvedljivosti, danes pa so virusi posel, in to zelo dobičkonosen. In seveda sredstvo nadzora, ki ga s pridom uporablja marsikatera (ne)demokratična država.

    Objavljeno: 10.6.2025 | Avtor: Matjaž Klančar | Monitor Posebna 2025
  • Nintendo Switch 2 najuspešnejša konzola v zgodovini

    Switch 2, ki je izšel 5. junija, je doslej najuspešnejša Nintendova konzola v zgodovini, bržčas pa tudi med vsemi. V vsega štirih dneh so prodali 3,5 milijona konzol, s čimer bo zlahka podrla dosedanje rekorde.

    Objavljeno: 13.6.2025 07:00
  • Iz tujega tiska - Kdo so Shadow Brokers?

    Leta 2013 je skrivnostna skupina hekerjev, ki se je poimenovala Shadow Brokers, ukradla nekaj disket Nacionalne varnostne agencije NSA, polnih tajnih podatkov. Te skrivnosti je nato objavljala na internetu in tako javno osramotila agencijo ter okrnila njene zmožnosti zbiranja podatkov, hkrati pa je sodobno kibernetično orožje položila v roke vseh, ki so si ga le zaželeli.

    Objavljeno: 10.6.2025 | Monitor Posebna 2025
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji