Objavljeno: 12.7.2015 01:00

Ali Google izgublja nadzor nad oglasi?

Google ima vodilno vlogo na številnih področjih, med drugim tudi pri digitalnem oglaševanju. Po najnovejših ocenah ima njihov oglasni sistem AdWords kar okoli 31% tržni delež, kar pomeni, da se morajo ukvarjati s številnimi kupci, politikami in naprednimi algoritmi. Ključ uspeha sistema AdWords je ravno uporaba tehnik računalniškega učenja in algoritmov umetne inteligence za umeščanje pravih oglasov za posameznega obiskovalca spletnih strani.

Toda najnovejša raziskava treh strokovnjakov univerze Carnegie Mellon in inštituta ICSI (International Computer Science Institute) kaže na to, da kljub naprednim metodam sistem AdWords pogosto ravna diskriminatorno in celo v nasprotju z načeli obravnave osebnih podatkov. Raziskovalci so denimo ugotovili, da sistem pogosto drugače obravnava ženske iskalke zaposlitve v primerjavi z moškimi, sporno pa je tudi oglaševanje z zlorabo zdravstvenih informacij o bralcih spletnih strani.

Da bi preverili svoje ugotovitve so avtorji sestavili poseben program imenovan AdFisher, ki je simuliral simultano delovanje okoli 17.000 namišljenih uporabnikov v okviru 21 različnih eksperimentov za preverjanje delovanja sistema AdWords.

Rezultati so presenetljivi. Poizkusi so pokazali, da sistem AdWords močno preferira moške, ki iščejo delovno mesto direktorja v primerjavi z ženskami. Po drugi strani ženskam namenja več oglasov v povezavi s prodajo avto delov, prostovoljnim delom in drugimi manj uglednimi zaposlitvami.

V drugem primeru so našli povezavo med ponujanjem storitev centrov za rehabilitacijo pred drogami in alkoholom, če so uporabniki pred tem obiskovali forume, ki obravnavajo odvisnosti. Podobno so povezovali oglase izdelkov za invalide, če je je AdWords prej zaznal, da gre za osebo z fizičnimi omejitvami.

Avtorji posebej navajajo, da Google AdWords podobne povezave verjetno ne počne nalašč, temveč je to posledica preveč zapletenih algoritmov in sistemov odločanja. Rezultat kljub temu ni najboljši in je lahko razlog za zaskrbljenost, ker razkriva vse »lovke«, ki jih Google razpotegne pri obravnavanju uporabnikov.

Google se je na raziskavo odzval precej suhoparno in še enkrat potrdil, da so oglaševalci tisti, ki se odločajo, katere segmente želijo nasloviti, da pa ima AdWords mehanizem za filtriranje nedovoljenih zahtev. Poleg tega imajo uporabniki možnost določiti katerih oglasov si ne želijo.

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Severna Koreja s kriptovalutami in lažnimi zaposlenimi nakradla milijarde

    Za razliko od praktično vseh ostalih držav se Severna Koreja v veliki meri zanaša na internetni kriminal in kriptoprevare za financiranje delovanja države in izogibanje sankcijam. Tudi eden večjih letošnjih vdorov, ko so neznanci z borze Bybit ukradli za poldrugo milijardo dolarjev kriptovalute ether, je bil plod Severne Koreje.

    Objavljeno: 27.10.2025 07:00
  • V ZDA bodo retroaktivno prepovedali DJI-jeve letalnike

    Ameriška Zvezna komisija za telekomunikacija (FCC) je sprejela sila nenavadno odločitev in za nazaj prepovedala uporabo naprav, ki jih je že odobrila in sprostila njihov uvoz v ZDA. Odločitev, da to smejo storiti, so sprejeli s tremi glasovi za in nobenim proti. Uperjena je proti kitajskemu proizvajalcu letalnikov DJI.

    Objavljeno: 3.11.2025 07:00
  • Umetno inteligentni brskalniki prikažejo plačljive vsebine zastonj!

    Nekateri novi brskalniki, ki temeljijo na umetni inteligenci, lahko zaobidejo plačljive mehanizme medijskih vsebin. 

    Objavljeno: 4.11.2025 16:00
  • Uvodnik: Vedno je kriv DNS!

    Konec oktobra se je zgodilo nekaj, kar bi lahko imenovali že klasika digitalne dobe – Amazonov oblak AWS je spet odpovedal poslušnost. Tokrat je šlo za podatkovni center US-EAST-1, tisti najbolj obremenjeni in najstarejši del Amazonove infrastrukture, ki poganja velik del svetovnega spleta.

    Objavljeno: 28.10.2025 | Avtor: Matjaž Klančar | Monitor November 2025
  • Microsoft zakrpal hrošča: Windows 10 in 11 se končno znata ugasniti

    V najnovejši verziji popravkov za Windows 10 in 11 je Microsoft po več kot desetletju zakrpal hrošča, ki je marsikoga spravljal v dvome, ali njegov spomin še deluje. Če ste po uporabi Windows Update želeli računalnik ugasniti in ste izbrali Update and shut down, se je računalnik z Windows 10 ali 11 nemalokrat ponovno zagnal. Verjetno ste pomislili, da ste pomotoma kliknili Update and restart.

    Objavljeno: 4.11.2025 05:00
  • Brezplačni »Photoshop«

    Zbirka grafičnih orodij Affinity, ki je doslej stala do 70 evrov na posamezno aplikacijo, je po novem zastonj.

    Objavljeno: 3.11.2025 15:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji