Objavljeno: 26.2.2013 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Marec 2013 | Teme: windows 8

Zasuk v novo smer

Zasuk v novo smer

Dokaze, da so v računalništvu pred nami drugačni časi, razmeroma zlahka najdemo v trenutnem vedenju največjih ponudnikov izdelkov in storitev. Denimo v precej obsežni spremembi strategije Microsofta, ki je še nedavno vodil in usmerjal področje osebnih računalnikov, zdaj pa se želi spremeniti v ponudnika storitev v oblaku in izdelkov s področja mobilnosti. Čeprav se zdi, da se je v to smer podal že pred časom, je prave poteze potegnil in nakazal šele v zadnjem obdobju, še več pa jih lahko pričakujemo letos. Toda ali je za zasuk v novo smer že prepozno?

Prelomni trenutek za Microsoft se je zgodil nekako oktobra, ko je Steve Ballmer tako javnosti kot lastni armadi uslužbencev oznanil, da bodo odslej podjetje za naprave in storitve (devices and services). To je korenito drugačen pogled kot še pred slabim letom ali dvema, ko se je Microsoft sam imel predvsem za izdelovalca programske opreme.

Toda v presenetljivo kratkem času so se razmere spremenile in spletne storitve ter mobilne naprave, pogosto pravzaprav kar z roko v roki, vse bolj spreminjajo celotno ponudbo računalniških izdelkov in storitev na trgu. To pa je zahtevalo takojšnjo spremembo v strategiji, zaradi katere je vodstvu korporacije skoraj zmanjkalo manevrskega prostora.

Najnazornejši zgled spremembe v Microsoftovi strategiji je moč opaziti ob nedavnem začetku prodaje pisarniškega paketa Office. Kdor je pozorno prebiral uradna sporočila družbe, je lahko opazil, da so močno potisnili v ospredje Office 365, »oblačno« različico programov, ki jih je moč najeti in uporabljati v različnih oblikah, tudi kot spletno storitev. »Običajni« Office 2013 so kar nekako skrili, postavili v ozadje, češ »če že želite, imamo tudi to«.

Na videz majhna podrobnost, ki pa v Microsoftovemu jeziku pomeni velik zasuk. Če je verjeti poročilu priznane publikacije Directions on Microsoft, je to šele prvi korak, sledile pa mu bodo druge podobne napovedi leta 2013. Pričakujemo lahko, denimo, nove storitve v oblaku s področja poslovne inteligence in selitev v oblak še nekaterih infrastrukturnih in poslovnih izdelkov.

Drugo področje, ki je za Microsoft še bolj nenavadno, so že prej omenjene naprave. Začelo se je s predstavitvijo tablice Surface, ki je požela kar nekaj dobrih ocen strokovne javnosti. V kratkem se bo zgodba nadaljevala s predstavitvijo različice Surface Pro, ki bo poganjala »navadno« različico okolja Windows 8 (torej ne RT) in bo predvidoma dražja, a zaradi združljivosti nazaj precej bolj zanimiva za poslovne uporabnike.

»Dejstvo je, da platforme Windows 8 RT javnost, zlasti potrošniki, še ni posvojila. Ne gre torej za ljubezen na prvi pogled. Čas bo pokazal, ali se to lahko spremeni.

Še bolj pomenljiva pa je Microsoftova napoved, da se ponudba strojne opreme ne bo zaustavila pri tablicah Surface. Za to izjavo se lahko skriva marsikaj, toda dobro poučeni menijo, da je že v pripravi mobilni telefon z imenom Microsoft (najbrž v sodelovanju z družbo Nokia), pa tablica, ki bo hibrid z igralno konzolo Xbox, morda pa še kakšno presenečenje, o katerem ta hip še ne slutimo.

Tu je Microsoft spet zasukal strategijo in začel posnemati tisto, kar že lep čas počne Apple in v zadnjem času vse bolj tudi Google: za utrditev tržne znamke ponujajo celoten »paket« (strojno in programsko opremo), podpisan s svojim imenom.

Tako vsaj pravi teorija. V praksi se je začetni poizkus Microsofta izkazal za rahlo polomijo. S prihodom tablic Surface resda niso napovedovali in obljubljali revolucije, toda prodajni rezultati po prvem četrtletju so kljub vsemu najbrž pod tistim, kar je pričakoval Microsoft. Podjetje skrbno molči o prodajnih številkah, zato se lahko zanašamo le na podatke analitskih družb. IDC je tako objavil oceno, da je Microsoft doslej poslal v prodajo le okoli 900.000 tablic. Za primerjavo, Apple je v enakem obdobju poslal v prodajo 22,9 milijona enot, Samsung pa kot drugi največji 7,9 milijona enot.

Še bolj zaskrbljujoča je ocena, da je v resnici prodano le okoli 55 do 60 % omenjenih primerkov (vir: Cnet), kar pomeni, da se zaloge kopičijo, čeprav Surface na nekaterih trgih (denimo pri nas) sploh še ni na voljo. Zagotovo pa od nikoder ne slišimo novic, da bi zaloge pošle, kot se je praviloma dogajalo pri prodaji konkurenčnih izdelkov v prvih kvartalih.

Dejstvo je, da platforme Windows 8 RT javnost, zlasti potrošniki, še ni posvojila. Morda je še prezgodaj trditi, da gre za polom, toda v preteklosti je tak razvoj dogodkov drugod običajno nakazoval končni poraz. Prodajne številke so neusmiljen sprotni dokaz uspešnosti. Ne gre torej za ljubezen na prvi pogled. Čas bo pokazal, ali se to lahko spremeni.

Mlačen sprejem tablic Surface utegne vplivati še na eno spremembo strategije. Microsoft utegne leta 2013 ubrati vzporeden, nekateri bi rekli rezervni scenarij, po katerem naj bi svoje programe izdatneje porinili na drugih mobilnih platformah. Že nekaj časa pa se govori, da bo paradni izdelek, Microsoft Office, kmalu na voljo tudi na tablicah iPad. Morda ne samo tam in morda ne samo Office. To bi bil smiseln korak. Odlašanje lahko tu škoduje podjetju.

Priznali ali ne, Microsoft zdaj igra v obrambi. Res pa je, da imajo v svojem portfelju še naprej mikavne izdelke, ki utegnejo v nekoliko drugačni pojavni obliki vnovič uspeti. Ključni dejavnik bo tu zagotovo tudi cena, a Microsoft ne bo mogel več obdržati sedanje politike. To pa pomeni manjši zaslužek ob iskanju večjega trga. Kot že tolikokrat v zgodovini je izbira znana: prilagoditev ali izumrtje.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji