Objavljeno: 27.4.2021 | Avtor: Miran Varga | Monitor Maj 2021

Uvodnik: Brez dobrih temeljev je težko digitalno poslovati

Upravljanje informacijske infrastrukture je in bo tudi v prihodnje ostalo temelj rasti podjetij, posebej ko bodo posledice trenutne recesije odpravljene. Informatikom sicer preteklo leto niti malo ni prizanašalo. Malodane čez noč so morali uvesti ali razširiti delo na daljavo, poskrbeti za zanesljivo povezljivost in odzivnost omrežja ter omrežnih virov. Marsikje je bil izziv že najti ustrezne naprave (beri: prenosnike) za delo na daljavo, saj so zaloge ne le potrošniških prenosnikov, temveč tudi poslovnih hitro pohajale, cene pa rasle. Podjetja imajo v tem pogledu pogosto še več omejitev kot potrošniki. Proračuni za IT so omejeni in pogosto določeni vnaprej, bistvena odstopanja – vsaj navzgor – so zelo redka. Kvečjemu se večkrat zgodi obratno – oddelki v podjetju dobijo nalogo, da morajo zatisniti pas in znižati stroške za desetino ali petino. To pa je v informatiki vendarle težko dosegljivo. Sploh v luči dejstva, da gre večina denarja za opremo in električno energijo, ki jo napaja (in hladi). Pa seveda kadre. Toda krčenje kadrov v času, ko malodane vsakemu podjetju primanjkuje informatikov, spet ne pride v poštev.

Direktorji informatike imajo še danes polne roke dela, kako najti najboljši kompromis, po možnosti tak, da ne bosta trpeli uporabniški izkušnji strank in zaposlenih. Prilagoditve na delo na daljavo in zagotavljanje digitalnega oziroma elektronskega poslovanja s strankami so praktično v vseh podjetjih zahtevali nove naložbe. Nadgraditi je bilo treba omrežja, strežnike, sisteme hrambe podatkov, naprave uporabnikov in programsko opremo. Od kod vzeti denar za vse našteto? V praksi so oddelki IT denar za nujne naložbe dobili tako, da so zamrznili vse nenujne projekte, del pa so ga dobili iz naslova zamrznitve nenujnih projektov drugih oddelkov.

Postavljanje dobrih IT-temeljev je bil izziv že v časih, ko še ni bilo virusne pandemije. Pomanjkanje strojne opreme je marsikatero podjetje (beri: informatika), ki mu oblak ni dišal, malodane prisililo, da se je začelo zanašati nanj. A tudi računalniški oblaki niso vsemogočni. Tako kot ostali deli IT-infrastrukture zahtevajo stalno spremljanje delovanja in morebitno odpravo težav.

Informacijsko okolje in krajina sta se čez noč razširila onkraj lokacije podjetja. Pravzaprav so v očeh informatikov vsi zaposleni, ki delajo na daljavo, postali nekakšne podružnice podjetja. Njihove povezave in podatke je bilo treba ustrezno zavarovati. Marsikateri informatik še danes ne spi zaradi tega, že tako rahel spanec pa mu dodatno kratijo izzivi z omejeno ali s slabšo povezljivostjo ter okrepljene aktivnosti hekerjev, ki iščejo razpoke v varnostnem ščitu podjetij. Pa se naslednje težave, ki je tudi že na obzorju – neučinkovitega upravljanja podatkov –, še lotil ni.

Preteklo leto je poskrbelo predvsem za iskanje hitrih rešitev v svetu IT. Ceno tega utegne oddelek informatike plačevati v naslednjih letih, ko bo moral danes še morebiti sprejemljivi kaos spraviti v red.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji