Objavljeno: 22.12.2020 | Avtor: Vinko Seliškar | Monitor Januar 2021

Učite se na napakah drugih

Digitalne preobrazbe preplavljajo poslovni svet. Podjetja morajo biti agilna, povezana in poslovati po zadnji modi, če naj ostanejo konkurenčna. Toda pri digitalni preobrazbi delajo tudi napake. To je kratek seznam, čemu se velja izogniti.

Po podatkih analitskega podjetja 451 Research se je že več kot polovica podjetij in organizacij lotila pobud za digitalno preobrazbo poslovanja. Dobra petina pa se jih s preobrazbo, čeprav v bolj omejenem obsegu, ukvarja projektno. Bomo zato kmalu videli povsem drugačna podjetja in poslovne modele? Niti ne. Kot ugotavljajo podjetja in analitiki, je digitalna preobrazba zahtevna stvar. V praksi preobrazba poslovanja uspe le 28 odstotkom večjih podjetij. Izpostavljamo deset napak podjetij, ki jim digitalna preobrazba spodleti.

Pomanjkanje vizije in enotnega razumevanja

Poskrbite, da bodo vodstvo, vsi vodje oddelkov ter zaposleni enotno razumeli pomen digitalne preobrazbe. Podjetja s pomanjkanjem vizije slabše uporabljajo tehnologijo, ki jo sicer imajo na voljo. Digitalno preobrazbo je treba opraviti premišljeno in enotno. Uvajanje nove tehnologije zgolj zaradi nje same še ni digitalna preobrazba.

Nezadostno financiranje

Ustrezno financiranje je ključnega pomena za vsak IT-projekt, če želimo, da je uspešen. Organizacije bi morale digitalno preobrazbo obravnavati kot strateško potezo celotnega podjetja in ji temu primerno dodeliti ustrezen proračun. Zelo pogosta napaka je, da podjetja preobrazbo obravnavajo kot projekt, ki zadeva zgolj oddelek informatike, in le temu tudi dodelijo določena sredstva. To redko zadostuje za doseganje želenega cilja. Podjetje mora zagotoviti, da proračun izraža dejstvo, da gre za preobrazbo celotnega podjetja.

Odprava starih sider

Največja ovira za prihodnji uspeh podjetja je njegov pretekli uspeh, je nekoč izjavil ameriški poslovnež. Tudi mantra »Ne popravljaj, kar ni pokvarjeno«, ki jo pogosto ponavljajo v oddelkih IT, ne pripomore k izvedbi digitalne preobrazbe. Če so stare metode delovale v preteklosti, to še ni zagotovilo, da jim bo uspevalo tudi v prihodnje. (Ob)držanje starejših sistemov in pristopov je lahko velika napaka, saj pogosto vodi do zamude pri izvedbi preobrazbe.

Slaba priprava

Če predpostavite, da bo (zunanji) izvajalec poskrbel za vse, je to velika napaka. Vaše podjetje je za izvajalca novost, potreboval bo vaše strokovno znanje, ki ga bo vodilo in mu pomagalo razumeti, kako podjetje dejansko deluje. Brez temeljite priprave – sebe in izvajalca – bo želeni rezultat preobrazbe izostal.

Napačno razumevanje

Prepričajte se, ali ste zaposlenim dokazali pomen in obseg digitalne preobrazbe. Najprej pa morate zato preučiti in razumeti, kako se digitalna tehnologija uporablja v vaši panogi in kako jo je mogoče uvesti.

(Ne)ustvarjanje vrednosti za uporabnike

Podjetja se pri digitalni preobrazbi pogosto zapletejo v tehnologijo in rezanje stroškov. Pri tem lahko povsem pozabijo na uporabnike teh rešitev – zaposlene. Ne glede na to, ali v sklopu preobrazbe spreminjate sistem upravljanja odnosov s strankami (CRM) ali pa kadrovski informacijski sistem, v središče vedno postavite tistega, ki ga bo uporabljal. Razmislite, kaj vse bo on lahko imel od novosti in inovacij.

Brez jasnega vodje in odgovornosti

Mnogi upravni odbori, direktorji ali vodje oddelkov pogosto digitalne preobrazbe ne dojemajo kot lastne odgovornosti, temveč to prelagajo na oddelek IT. To podjetjem preprečuje, da bi uveljavila resnične spremembe. Vodenje preobrazbe je treba jasno dodeliti določenim osebam/nosilcem. Določite vodje ekip na vseh ravneh in v vseh oddelkih.

Pretirano načrtovanje

Prehod na digitalno poslovanje je težko načrtovati do popolnosti, saj zahteva nekaj prilagodljivosti. Podjetja se lahko zapletejo v neskončne razprave o manjših podrobnostih, ki upočasnijo preobrazbo.

Kultura kot ovira

Kultura podjetja je lahko ena največjih ovir pri razširjanju digitalne preobrazbe. Če inovacije in sodobni duh niso obstoječe vrline podjetja, se mora to osredotočiti na njih ter spodbuditi kulturne in vedenjske spremembe zaposlenih. Kultura v podjetju je lahko velika ovira, a če zaposlenim uspešno predstavite vizijo boljše prihodnosti, imate več možnosti, da boste hitreje in skupaj veslali ter pluli v isto smer.

(Ne)izobraževanje uporabnikov

Veliko podjetij čas in denar vloži v malodane neverjetno, visokotehnološko preobrazbo, pozabi pa na izobraževanje uporabnikov/zaposlenih. Če ti novih rešitev ne razumejo, jih tudi ne bodo želeli ali pa preprosto ne bodo znali kar najbolje uporabljati. Poskrbite, da boste vsaki skupini dodelili vodje, ki bodo zaposlene spodbujali k uporabi napredne programske opreme in hkrati znali odgovarjati na njihova vprašanja.

V poslu velja pregovor, da se nič dobrega ne doseže na (pretirano) enostaven način. To kot pribito velja tudi za digitalno preobrazbo. Ne glede na to, ali izvajate celovito preobrazbo podjetja ali spreminjate oddelek za oddelkom, bodo odlični rezultati zahtevali velike vložke. Povečana učinkovitost, produktivnost in ustvarjanje konkurenčnih prednosti so dosegljivi ne le s pravilnim načrtom, temveč tudi z dobro izvedbo.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji