Objavljeno: 31.1.2007 16:38 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor Januar 2007

Tehnomanija: januar 2007

Tehnomanija: januar 2007

Le slaba dva tedna je trajalo, da je hekerjem uspelo prelisičiti najnovejši Microsoftov sistem za aktivacijo novega operacijskega sistema Windows Vista, za katerega so ponosno trdili, da bo preprečil piratiziranje. Poslovne različice programa namreč lahko uporabljajo posebno storitev Key Management System (KMS) v enem od strežnikov v podjetju, prek katerega se avtorizirajo računalniki v omrežju. Po internetu pa je že začel krožiti lažni strežnik KMS v obliki slike Vmware, ki opravi isti korak, a brez vednosti Microsofta. Zlom zaščite pa ni popoln, saj bodo uporabniki morali postopek ponoviti vsakih šest mesecev, drugače bo sistem Windows Vista domala nehal delovati. Kljub temu to postavlja pod vprašaj Microsoftovo tehnologijo, ki naj bi preprečevala take zlorabe, in je še en dokaz, da iznajdljivosti hekerjev ni meja.

*

Medtem se mora Microsoft soočati z napovedmi, da si bodo uporabniki Windows Visto po dosedanjih načrtih namestili v računalnike znatno počasneje, kot bi si želeli v Redmondu. Po oceni Gartnerja naj bi do konca leta 2007 le okrog 5 % računalnikov imelo poslovne različice Windows Viste, do konca leta 2008 pa 15 %. Podjetja se pač ne pustijo motiti pri praviloma triletnih ciklih menjanja opreme, ko je priložnost tudi za zamenjavo OS. Velik razlog za tako skromno napoved je najbrž tudi to, da več kot polovica računalnikov v ZDA ni primerna za uporabo Windows Viste, kar 94 % pa ne ustreza specifikacijam za različico Vista Premium ali Ultimate. Večinoma se odstotek precej spremeni zgolj z dodatkom pomnilnika, pa vendar je izhodišče precej manj ugodno kakor v času predstavitve okolja Windows XP, ko je novemu okolju ustrezalo okrog 71 % sistemov. Microsoftu k sreči kaže nekoliko bolje glede uporabe pisarniškega paketa Office 2007, saj je za menjavo leta 2007 pripravljenih okoli 37 % anketiranih, 19 % pa je še neodločenih.

*

Raziskovalci univerze MIT so obudili sto let staro zamisel Nikole Tesle o brezžičnem prenosu energije, ki bi lahko pomenila revolucijo na področju delovanja elektronskih naprav. Tako kot je zaradi pomanjkanja denarja propadel poskus za življenja Nikole Tesle, znanstveniki tudi še zdaj ne vedo, kako bi brezžično prenašali energijo brez velikih izgub. Upajo, da bodo to vsaj delno dosegli z uporabo resonance (sicer posebne vrste, ki se ohranja dalj časa), s katero bi lahko v prihodnosti napajali majhne elektronske uporabnike, kot so predvajalniki MP3, mobilni telefoni in podobne naprave. Čeprav delujočega prototipa še niso izdelali, matematični model in računalniške simulacije kažejo, da bi sistem deloval na razdalji nekaj metrov; to bo, denimo, dovolj za rabo v stanovanju.

*

Nedavna anketa družbe Harrison Group je pokazala, da se ameriška mladina, stara od 13 do 18 let, vse bolj spreminja v elektronske odvisneže. V povprečju menda že več kot 72 ur na teden uporabljajo elektronske medije, kot so tv, internet, mobilni telefoni, glasba in igre. V primerjavi s prejšnjimi anketami se čas, porabljen za elektronsko zabavo, še veča. Zanimivo je tudi, da se pogosto raba različnih naprav prekriva, saj mladostniki navadno hkrati počnejo več stvari. Tretjina ameriške mladine ima iPod (v primerjavi z letom 2003, ko je predvajalnike uporabljal le 1 % mladeži), več kot polovica (!) pa ima igralno konzolo PlayStation 2. Tri četrtine vprašanih igra igre redno, enak odstotek pa trdi, da na dan dve do tri ure prebijejo v internetu. Kar 41 % vprašanih se ne ozira na legalne ali moralne posledice nalaganja in uporabe nelegalnih vsebin. V povprečju se prek sistemov za trenutno sporočanje pogovarjajo z okrog 35 ljudmi, 68 % pa je včlanjenih v socialna omrežja, kot je MySpace.com. Kljub nizki starosti je kupna moč mladostnikov presenetljivo velika, saj projekcija kaže, da v ZDA za nakup tovrstne zabave porabijo kar 200 milijard dolarjev na leto. Verjamemo, da tudi Evropa (še) ni daleč od tega.

*

Medtem ko kljub nekaterim pozitivnim premikom še vedno poteka spopad med standardoma HD-DVD in blu-ray, so uporabniki, kot kaže, že začeli dajati prednost enemu od njiju. Sodeč po raziskavi marketinške analitske družbe Cymfony, ki je preučila mnenja v različnih spletnih forumih in opravila anketo med zgodnjimi uporabniki, je v prednosti HD-DVD. Z analizo več kot 17.000 zapisov so ugotovili, da je pozitivnih forumskih zapisov 46 % več kot so jih zapisali za konkurenčni blue-ray. Analitiki trdijo, da uporabniki predvsem izražajo nezaupanje do družbe Sony kot ponudnika standarda, pa tudi precejšnje nezadovoljstvo med ljubitelji iger, ker je Sony blu-ray vgradil v novo igralno konzolo PlayStation 3. Vodstvo HD-DVD res ni veliko, vendar je mnenje anketirancev pomembno, saj gre večinoma za navdušence in zgodnje uporabnike, ki krojijo javno mnenje.

*

AMD je kupil družbo ATI, da bi se lahko učinkoviteje spopadel z Intelom, toda vnovič se je izkazalo, da ima v takih okoliščinah največji dobiček tretja stran. V zadnjih nekaj mesecih je največ pridobila nVidia, ki je že skoraj dohitela ATI po številu prodanih čipov. Trenutno razmerje 22 % proti 23 % tržnega deleža napoveduje srdit boj v naslednjih mesecih, zlasti zato, ker se promet nVidie veča hitreje kakor promet tekmecev. Intel medtem brezskrbno sameva na prvem mestu z okrog 40 % trga.

*

Kljub temu da je internet mednarodno omrežje, nad načinom delovanja strukture omrežja še vedno držijo roko ameriške oblasti in tega, kot kaže, ne želijo opustiti. Tako je ameriško ministrstvo za trgovino nedavno podelilo družbi Verisign koncesijo za upravljanje domene .com do leta 2012, pri čemer so si zadržali pravico do sprejemanja pomembnih odločitev, denimo podražitev in prestrukturiranja domenskih naslovov. Kritiki menijo, da je s tem ameriška vlada podelila dovoljenje za nadaljevanje monopola na tem področju in odprla vrata novim podražitvam letnih podaljšanj veljavnosti domen, čeprav so omejili podražitve na 7 % na leto.

*

Kljub temu da so šele začeli prodajati igralnike Sony PlayStation 3, predstavniki podjetja že omenjajo naslednika, PlayStation 4. Čeprav nova konzola najbrž ne bo nared pred koncem desetletja, že omenjajo več pomembnih novosti. Igralna konzola naj bi imela v prihodnje tudi vlogo središča za zabavo in digitalne vsebine v stanovanju pa tudi interaktivne krmilnike po vzoru tega, kar je predstavil Nintendo s konzolo Wii. Prav tako napovedujejo v času življenja konzol PlayStation 3 korenite nadgradnje sistemske programske opreme. Nekoliko zaskrbljeno se lahko le vprašamo, zakaj tako zgodaj napovedujejo korenite spremembe? Mar še vroča konzola ne bo izpolnila pričakovanj kupcev?

*

Če vam bo začelo v službi ali doma med novoletnimi prazniki nagajati brezžično omrežje, se spomnite na lepo okrašeno božično drevo in druge okraske po prostorih. Če ste razobesili veliko kovinskih okraskov, lahko računate na zmanjšanje moči signala tja do 35 %, kot je pokazala nedavna raziskava v ZDA. Razlog več, da razmislite o dekoracijah iz naravnih snovi, ki ne bodo motile brezžičnih poti.

Po oceni Gartnerja naj bi do konca leta 2007 le okrog 5 % računalnikov imelo poslovne različice Windows Viste.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji