Objavljeno: 29.5.2012 | Avtor: Miran Varga | Monitor Junij 2012

Slika, kot se šika

Reklamni slogan že zdavnaj propadlega podjetja Coming je v zadnjih letih praktično ponarodel. Kako tudi ne bi, če pa nas z vseh strani obkrožajo zasloni majhnih in velikih diagonal, ki jih odlikuje zelo dober, če ne kar izvrsten prikaz slike v barvah. Tokrat smo se v laboratoriju pustili razvajati sodobnim televizorjem in projektorjem.

Danes skorajda vsi televizorji na trgu ponujajo polno visoko ločljivost slike (t. i. Full HD, 1080p), izjema so le najcenejši. Obenem pa večina povprečnih uporabnikov sodoben televizor kupi z namenom spremljanja vsebin TV programov, ki jih domači ponudniki še vedno oddajajo zvečine v standardni ločljivosti (SD) ... Kakorkoli, ločljivost slike tako že dolgo ni ključni dejavnik pri odločitvi za nakup, izdelovalci televizorjev namreč stavijo na čedalje več funkcij, kot so vgrajeni večpredstavni predvajalniki, dostop do spleta, komunikacija z drugimi napravami v omrežju itd.

Na tokratnem preizkusu smo si ogledali devet sodobnih pametnih televizorjev različnih diagonal - od 32 pa vse do 60 palcev. Trgovci so nam zaupali, da je letos največ povpraševanja po televizorjih, katerih diagonale merijo od 40 do 42 palcev, torej malce več kot meter, in se cenovno gibljejo okoli (oziroma do) 500 evrov. Danes razlika med pametnim in "navadnim" digitalnim televizorjem velja okoli sto evrov in naprednejši uporabniki z veseljem odštejejo ta denar za dostop do interneta ter spletnih vsebin in storitev.

Precej težje pa prodajalci potencialne kupce pregovorijo v nakup televizorja, ki je sposoben sliko prikazovati v tretji dimenziji. Ne le, da gre za znatno dražje modele, uporabnike moti predvsem nujna uporaba očal za prikaz 3D podob, kar ni niti praktično niti udobno. A največja pomanjkljivost je pravzaprav uboren nabor 3D vsebin. Do teh se uporabniki dokopljejo le z nakupom redkih ploščkov blu-ray s 3D vsebinami, ogledom testnih 3D posnetkov na redkih 3D TV programih, najiznajdljivejši pa iščejo vsebine na sicer nelegalnih, a zvečine brezplačnih internetnih pašnikih. Trenutno stanje tehnologije 3D v televizorjih bi sicer opisali z besedo zadovoljivo, a bo morala vsa industrija še trdo delati, če nas bo želela prepričati, da gre za prihodnost televizije.

Velik izziv za ploske televizorje so bili v preteklosti originalni posnetki filmov na ploščkih blu-ray z odtenek manj kot 24 sličicami na sekundo. Danes ni več tako, kinematografske vsebine znajo predvajati praktično vsi novi televizorji, seveda pa velja kljub temu dodati, da slika le ni tako tekoča in ostra, kot smo vajeni iz kina. Kino projektor je namreč za takšno predvajanje bistveno primernejši, saj med dvema zaporednima slikama za trenutek zatemni sliko, na digitalnem televizorju pa te zatemnitve ni in se zaporedne slike prelivajo. Posledica je manjša ostrina oziroma v gibanju zabrisana slika. Digitalni televizorji lahko vtis večje ostrine dosežejo le s prikazovanjem vmesnih, interpoliranih slik, a s tem gledalca originalnih filmskih posnetkov prikrajšajo za tisto pravo kino ozračje. Hitrost osveževanja je pri skoraj vseh televizorjih nastavljiva, gre za t. i. hertze, zato lahko uporabnik glede na vsebino, ki jo spremlja, izbere primernejši način delovanja. A vstavljanje vmesnih slik ni vedno zaželeno. O famoznih frekvencah in njihovem vplivu na samo sliko pišemo tudi v nadaljevanju.

Pravim filmofilom so seveda namenjeni video projektorji. Prodaja projektorjev za domači kino v Sloveniji meji na "butično". To v praksi pomeni, da imajo prodajalci le redko na zalogi kak model, še manj je razstavljenih v trgovinah in na voljo za praktičen preizkus. Prodaja tako večinoma poteka po naročilu. V Monitorjev laboratorij nam je tako tik pred poletno vročico uspelo dobiti le štiri projektorje, a k sreči zelo posrečeno zastopajo različne cenovne in kakovostne razrede. Na splošno namreč še vedno velja, da je treba za dober projektor za domači kino odšteti vsaj tisočaka, k tej naložbi pa velja dodati še par evrskih stotakov za platno in zvočniški sistem, če ju že ne nimate. Na koncu o kinotečnem ozračju v zavetju domače dnevne sobe v praksi skoraj vedno odločata debelina denarnice in spretnost prodajalca v trgovini z zabavno elektroniko. Zato ne spreglejte našega nakupovalnega vodnika in praktičnih preizkusov. Oboroženi z znanjem boste namreč zlahka preskočili pasti nepodkovanih trgovcev in domov prinesli napravo, ki si jo dejansko želite in lahko privoščite.

MonitorTV: Oglejte si tudi video

Za Monitorjev DVD smo tokrat posneli epizodo MonitorTV, ki se tesno dotika televizorjev in televizije, v povezavi s prihajajočim nogometnim prvenstvom. Ogledate si jo lahko tudi v spletu:

www.monitor.si/MTV_nogomet

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Izobraževanje zaposlenih za prepoznavanje ribarjenja je neučinkovito

    Ker so zaposleni eden najučinkovitejših vektorjev za vdore v poslovne sisteme, so različne delavnice, tečaji in urjenja, kako prepoznati ribarjenje (phishing) zlasti v večjih podjetjih postala del rednega izobraževanja. A raziskovalci z Univerze v San Diegu so pokazali, da je uspeh tovrstnih izobraževanj sila pičel.

    Objavljeno: 18.8.2025 07:00
  • Nove vrste dron

    Podjetje Insta360 je predstavilo povsem nov koncept drona Antigravity A1, ki združuje 360-stopinjsko snemanje in FPV-letenje. 

    Objavljeno: 18.8.2025 10:00
  • Unreal Engine v avtomobilih Tesla

    Vse kaže, da Tesla pripravlja pomembno vizualno nadgradnjo sistemov, kot sta Autopilot in Full Self-Driving.

    Objavljeno: 15.8.2025 10:00
  • Umetna inteligenca napovedala antibiotika proti gonoreji in MRSA

    Raziskovalci z MIT-a so uporabili generativno umetno inteligenco, da bi našli nove kandidate za antibiotike. Preverili so 36 milijonov različnih spojin, med njimi tudi takšne, ki sploh še niso nikoli obstajale. Med 24 najobetavnejšimi kandidati, ki so jih tudi sintetizirali in preizkusili, jih je sedem izkazalo aktivnost kot antibiotiki. Dva sta bila v miškah učinkovita proti okužbam gonoreji in MRSA.

    Objavljeno: 18.8.2025 05:00
  • Perplexity bi kupil Chrome

    Umetno inteligentni iskalnik Perplexity je v odmevni in povsem nepričakovani potezi Googlu ponudil 34,5 milijarde ameriških dolarjev v gotovini za prevzem spletnega brskalnika Chrome.

    Objavljeno: 13.8.2025 10:00
  • Linus Torvalds spet ponorel

    Linus Torvalds, izumitelj in še vedno glavni skrbnik Linuxa, je vedno slovel kot vzkipljiv človek, zato tudi njegov zadnji izbruh ni zelo presenetljiv. Ob pripravi nove verzije jedra 6.17 jih je pošteno napel Palmerju Dabbeltu, ki je predložil kopico popravkov za RISC-V. Torvalds je, milo rečeno, ponorel.

    Objavljeno: 14.8.2025 05:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji