Objavljeno: 27.9.2016 | Avtor: Jure Forstnerič | Monitor Oktober 2016

Okna v igričarski svet

Računalniške monitorje preizkušamo bolj redko, poleti pa sta se v laboratoriju znašla dva modela, namenjena zagrizenim igričarjem. Eden je povsem klasične velikosti, drugi pa izredno širok in celo ukrivljen.

zadnjih letih postaja zunanja oprema vse pomemb­nejša tudi na področju iger, sploh v času, ko se v svetu odvijajo gromozanska in nadvse odmevna tekmovanja na najviš­jih ravneh. To omenjamo predvsem zaradi povezav med najboljšimi in najbolj znanimi svetovnimi igričarji in podjetja, ki jih sponzorirajo – med slednjimi je res veliko takih, ki se ukvarjajo predvsem z zunanjo opremo. Sem štejejo tako tipkovnice in miši kot zvočniki (ali še raje slušalke), vmes, med zunanjo in osrednjo opremo, pa se znajdejo monitorji.

Preizkusili smo dva zanimiva modela, Benqjev XL2411Z in AOCjev C3583FQ. Čeprav sta namenjena praktično enaki publiki, se med seboj očitno razlikujeta. Prvi namreč po diagonali meri 24 palcev, to je danes načeloma najpogostejša velikost večine namiznih monitorjev. Drugi je proti njemu dobesedno orjak, saj meri po diagonali kar 35 palcev. Za povrh je pri tem še občutno ukrivljen, kar še prispeva k velikosti celotnega paketa.

Glavno, s čimer se hvalita oba, je odzivni čas. Tu je v prednosti manjši, Benqjev model, saj ima odzivni čas le 1 ms, večji AOC pa 4 ms. V praksi je resda vprašanje, koliko ljudi to dejansko opazi, nedvomno pa je razlika med čim takim in navadnimi monitorji, kjer so odzivni časi bistveno počasnejši. V najhitrejših igrah (predvsem prvoosebnih strelskih igrah) včasih štejejo tudi milisekunde.

Zelo visoki sta tudi frekvenci osveževanja. AOC se tu hvali s 160 Hz, BenQ pa s 144 Hz. Pomembnejše kot to je dejstvo, da oba vključujeta tehnologijo za prilagoditev frekvenc osveževanja. O tem smo namreč že pisali (nazadnje v majski številki), BenQ temu pravi GROM (Gaming Refresh rate Optimization), AOC pa Adaptive-Sync (slednji sicer podpira tudi AMDjevo FreeSync). V vseh primerih gre za to, da monitor prilagodi frekvenco osveževanja v skladu s frekvenco, ki jo iztisne iz sebe grafična kartica. Pri AOCju se to področje giblje od 45 pa do 160 Hz, pri BenQju pa preklaplja med 100, 120 in 144 Hz.

Večji monitor uporablja matriko tipa MVA z osvetlitvijo LED, manjši pa matriko TN, prav tako z osvetlitvijo LED. Prvi ponuja zelo dobre vidne kote, barve nekoliko zbledijo le takrat, ko gledamo nekoliko navzdol, drugi pa je slabši, a se kljub temu kar dobro drži, saj so v zadnjih letih na tem področju tudi matrike TN nekoliko napredovale.

Manjši monitor ponuja klasično ločljivost 1920 × 1080, to pomeni slabih 100 pik na palec (DPI). Večji seveda ponuja tudi večjo ločljivost, a ne toliko, kot bi si mislili (in želeli) – 2560 × 1080 se prevede v 79 pik na palec, to je danes res nizko. Stanje je seveda boljše, če smo nekoliko dlje od zaslona, a v tem primeru izgubimo nekaj vpliva velikega, ukrivljenega monitorja.

Je pa res, da se pri večini iger, sploh pri res hitrih, to manj pozna, z nižjo ločljivostjo se zveča kakovost grafike in možna hitrost osveževanja. Za višjo ločljivost bi torej potrebovali res močan računalnik, ta zaslon pa bodo lahko poganjali tudi računalniki srednjega ranga. Enako velja tudi za podporo iger – takih, ki bi podpirale ločljivosti okoli 4K, je vse več, a jih še bistveno več podpira 2560 × 1080. Se pa res odlično znajde pri predvajanju filmov, saj ponuja res občutno več prostora za filme širokega formata (21 : 9) v primerjavi z monitorji, ki imajo po navadi razmerje 16 : 9.

Oba monitorja sta načeloma zanimiva, a sta po našem mnenju kljub vsemu nekoliko omejena. BenQjev se ponuja po res dobri ceni in je odličen izbor za tiste, ki se navdušujejo nad najhitrejšimi igrami. Zelo dobre so tudi možnosti nastavljanja, tudi stojalo je zelo stabilno. Kakovost barv ni nič posebnega, a bo kljub vsemu prekašal večino poceni monitorjev (sploh tiste, ki smo jih vajeni v cenejših prenosnikih). Večji AOC pa zaradi velikosti in ukrivljenosti ponuja res poglobljeno doživetje, a bi za to ceno raje izbrali kaj z višjo ločljivostjo. Je pa treba priznati, da se ne štejemo med najzahtevnejše igralce iger.

BenQ XL2411Z

Izdeluje: www.benq.com

Prodaja: www.panteh.si

Cena: 275 EUR.

Za: Cena, odzivnost, nastavljivost.

Proti: Povprečna kakovost barv in vidni kot.

  

AOC C3583FQ

Izdeluje: www.aoc-europe.com

Prodaja: www.acord-92.si

Cena: 950 EUR.

Za: Odzivnost, velikost, ukrivljenost.

Proti: Nizka ločljivost glede na velikost, cena.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • Internet umira, krivi smo sami

    Spletne strani in celotni internet se zanašajo na nepisano pravilo, ki se je v zadnjem letu začelo krhati in grozi, da bo pokopalo internet, kot ga poznamo. Zaradi agentov in modelov umetne inteligence čedalje manj klikamo na spletne strani, zaradi česar imajo te čedalje več težav s financiranjem. Zdi sem, da jim škoduje tudi Google, ki je doslej benevolentno zagotavljal promet s svojim iskalnikom.

    Objavljeno: 31.7.2025 05:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji