Objavljeno: 26.2.2013 | Avtor: Uroš Mesojedec | Monitor Februar 2013 | Teme: brskalnik, windows 8, google, iPhone

Leto na leto

Leto na leto

Nedavno minulo leto 2012 je tudi priložnost za pregled spletnega obiska na straneh revij Monitor in Mladina. Ker so bile slednje ob koncu leta 2011 celo korenito prenovljene, smo tokrat izbrali možnost, da primerjamo obisk iz let 2011 in 2012.

Na teh straneh smo že nekajkrat objavili razčlembo spletnega obiska. Naše prve analize so vzele pod drobnogled mesečni interval ob koncu leta, nekoliko kasneje smo se pozabavali z obiskom maja, zadnjič pa smo naredili primerjavo med tem in obiskom oktobra. Tokrat torej gledamo prerez čez vse leto in ga primerjamo še z letom prej. Seveda smo uporabili mnogim znano orodje in neformalni standard spletne industrije, Google Analytics, zato lahko vsi tisti, ki ga prav tako uporabljate, rezultate preprosto primerjate s svojimi.

Tudi tokrat velja že na začetku pripomniti, da statistiko obiska Monitorjevih strani sooblikujejo tudi tisti, ki so tehnološko nekoliko bolj pustolovsko razpoloženi, na strani Mladine pa najdemo bolj enakomerno porazdeljen vzorec tipičnega obiska spleta v Sloveniji.

Brskalniki in sistemi

Pregled brskalnikov in operacijskih sistemov, ki so v rabi pri naših obiskovalcih, je zelo pomemben podatek, saj precej določa, kaj lahko počnemo s spletnimi stranmi. Kaos, ki ga zaradi raznolikega delovanja spletnih brskalnikov vsak dan doživljajo spletni razvijalci, se z nezadržnim prodorom standarda HTML 5 vendarle nekoliko zmanjšuje. Različnih nedoslednosti brskalnikov je vse manj, z inovacijami prodira odprtokodno ogrodje webkit (na njem sta npr. zgrajena brskalnika Chrome in Safari), katerega zmožnostim so drugi ponudniki prisiljeni slediti, če želijo ostati privlačni za uporabnike. Kaj je prineslo leto dni pri rabi ključnega orodja za uporabo spleta?

Pri obisku Monitorja se trend rasti brskalnika Chrome nezadržno nadaljuje, predvsem na škodo Firefoxa. Ta sicer še vedno vodi, vendar mu je, gledano leto za letom, delež usahnil s 44 % na le še 36 %. Chrome je v istem času pridobil skoraj deset odstotnih točk in rdeči pandi tesno diha za ovratnik z dobrim 33 % deležem. Internet Explorer se ne da, izgubil je, a le malo, tretje mesto ohranja z 18 %, leta 2011 pa mu je pripadlo 22 % obiska. Priljubljenost i-naprav je nekoliko popravila statistiko Safarija, ki je zdaj dosegel skoraj 5,5 %, tudi Android je že znatno zastopan, saj ima skoraj 3 % obiska, leta 2011 pa ga je bilo le za dober odstotek. Nekaj obiskovalcev vztrajno uporablja tudi Opero. Glede rabe spleta Monitorja s strani mobilnih naprav lahko zapišemo, da se je obisk z njih povečal za 123 %, če primerjamo z letoma 2011 in 2012.

Kaj pa Mladina? Nekoliko bolj "konservativna" baza uporabnikov (le tehnično gledano, seveda) vzdržuje drugačno statistiko. Tudi tu vodilni Firefox upada, dobrih 37 % je kar precej manj od 43 % iz leta '11, drugi pa je Internet Explorer, ki pa je prav tako izgubil znaten delež, ima slabih 29 %, pred letom dni pa je bil njegov delež skoraj 35 %. Na škodo obeh je pridobil za zdaj še tretji Chrome, ki je skoraj podvojil delež, saj se je s 13 % leta 2011 zvečal na več kot 21 % v minulem letu. Tudi i-naprave so očitno pogosteje zastopane v spletu Mladine, tu ima Safari že kar dobrih 8 %, slabo pa mu ni kazalo niti leta 2011, ko je dosegel 6 %. Androidu se je uspelo zgolj dvigniti iz statističnega "šuma", slaba 2 % ni ravno za pretirano hvalo, ljubiteljev Opere pa je sorazmerno še za skoraj pol manj kot pri Monitorju. Dostop z mobilnih naprav se je sicer iz leta v leto večal za 315 %.

Kaj pa različice posameznih brskalnikov? Te so še posebej pomembne pri Internet Explorerju, saj je vsaka zgodba zase. Na srečo je sodobni Internet Explorer 9 prebil polovično mejo, saj ima 51 % obiska, leta 2011 pa ga je bilo le 24 %. Prej si je več kot pol deleža obiska s strani Microsoftovega brskalnika prisvojila različica 8, a je iz leta v leto zdrsnila s 60 % na 39 %. Tretja je različica 7, ki je z 12 % zdrsnila na 7 %. Sledi 10, ki ima že skoraj 2 %, potem pa je tu še vedno tudi zloglasna 6, ki je tudi leta 2012 obdržala odstotek uporabnikov IE, ki pridejo na obisk k nam.

Firefox je še prvi, a mu diha za vrat Chrome. Še vedno je močno v rabi tudi Internet Explorer, predvsem na straneh Mladine.

Delež operacijskih sistemov, ki jih uporabljajo naši obiskovalci, je še vedno prevladujoče na strani Oken, a tokrat mobilni sistemi že kažejo znake večjega preboja pri deležu. Pri Monitorju so Okna z 89 % leta 2011 zdrknila na še vedno velikanskih 85 %. Sledijo sistemi Macintosh, katerih delež je iz leta v leto ostal skoraj enak, okrog štiri odstotke in pol. Tretji, Android, je precej pridobil, saj ima že skoraj 4 %, leta 2011 pa je imel le slaba 2 %. Tudi Linux je nekje na istem kot predlani, drži se pri slabih treh odstotkih. Zelo je zrasel tudi iOS, leta 2012 je imel, če mu prištejemo še statistiko za iPad, ki jo Google Analytics vodi ločeno, več kot 3 % obiska.

Pri Mladini seveda tudi vodijo Okna in izgubila so enako kot pri Monitorju. Zdaj imajo enak, 85 % delež. Macintosh na drugem mestu lepo raste, s 6,6 % na 7,5 % leta 2012. Tretji je že iOS, skupaj z iPadom in iPhonom ima kar nekaj več kot 3 %. Sledi Android, ki je prebil 2 %, in Linux, ki počasi raste proti 2 %.

Oknom delež počasi upada, a predvsem zaradi mobilnih povzpetnikov, pri Mladini pa tudi namiznih Jabolk.

Kaj se dogaja z različicami Oken? Vodi različica 7, ki je od 2011 do 2012 povečala svoj delež s prej 54 % na 65 %. Še vedno je na drugem mestu različica XP, in to s krepkimi 28 %, kar je zdrs glede na 39 % leta 2011. Tretja, Vista, je zdrknila pod 5 %, pradavni NT pa ima še prednost pred novo različico 8, a to seveda ne bo več dolgo trajalo.

Okna 7 so vodilna, XP pa še vedno drugi. Osmica je začela svoj pohod, a je vprašanje, ali bo lovila Visto ali XP.

Mobilni promet se torej tudi pri Monitorju in Mladini strmo veča, podrobno ga je mogoče oceniti tudi v orodju Google Analytics. Kot zanimivost si oglejmo vrstni red najbolj priljubljenih mobilnih naprav. Vodi seveda iPad, ki je delež iz leta v leto početveril. Drugi je iPhone s podvojenim deležem leta 2012 glede na 2011, sledi Galaxy S II, ki je popeteril svoj delež in skoraj ujel iPhone, sledijo pa Xperia Arc, Galaxy S, Desire, Nexus S, Galaxy Tab in Nexus 7.

Iskalniki in ponudniki

Tako kot je pomembno, katere programske podlage uporabljajo naši obiskovalci, je za dober spletni nastop seveda treba spremljati tudi vire prometa. To, kar so pri operacijskih sistemih Okna, je pri virih prometa iskalnik Google. Njegov vodilni delež še vedno ni omajan, a so zanimivi drugi povzpetniki.

Pri Monitorju nam iskalnik Google.com pripelje 44 % obiskovalcev, to je celo zvečanje glede na 42 % leta 2011. Neposreden obisk (vnos naslova, izbira zaznamka ...) je zaznati pri dobri četrtini obiskovalcev, kar je upad glede na 28 % iz leta 2011. Druge Googlove spletne storitve nam pripeljejo slabih 8 %, slovenska različica na Google.si pa še 6 %. Skupno je torej Google odgovoren za kar 58 % vsega obiska! Drugi iskalnik je Najdi.si, ki pa nam pripelje le slabe tri odstotke obiskovalcev, to je še za odstotno točko manj kot leta 2011. Skoraj enak obisk pripelje spletišče Partis.si, ki leta 2011 ni bilo znaten vir prometa. Druge storitve Najdi.si pripeljejo še odstotek in pol, potem pa sledita Facebook in sestrska Mladina.

Pri Mladini je iskalnik Google.com odgovoren za dobrih 40 %, to je manj kot 48 % iz leta 2011, a je razlog za upad odstotkov v absolutno precej večjem obisku celotnega spletišča Mladine leta 2012 glede na leto prej. Neposredno na spletišče Mladine pride 21 %, kar je rahel upad s 25 % leta 2011, tretji je pri Mladini že Facebook, ki pripelje skoraj 10 % prometa. To je precejšnje zvečanje s slabih 4 % leta 2011. Pomembni viri za Mladino so še Najdi.si, Blic.si, Twitterjev skrajševalnik t.co in spletišče časopisa Dnevnik.

Google še vedno pripelje največ obiskovalcev, do nas pa pogosto pridejo tudi z neposrednim vnosom naslova ali izbiro zaznamka.

Oglejmo si tudi, kaj so ljudje najpogosteje iskali. Pri Monitorju je iskalce informacij najbolj zanimalo: "tablični računalnik", "slotech", "telemach", "najdi.si", "siol", "youtube", "prenosni računalniki", "slike za ozadje telefona" in "windows 8".

Pri Mladini so iskali predvsem "borut pahor", "nika janša", "rock otočec", "manca zver", "milan zver", "svetlana makarovič" in "franc kangler".

Zmogljivosti in povezanost odjemalcev

Zanimiv pokazatelj "duha časa" je porazdelitev ločljivosti zaslonov, ki jih uporabljajo naši obiskovalci. Še vedno so prvi "razpotegnjenci" z zaslonsko ločljivostjo 1680 × 1050 pik, a jim delež še naprej upada (14 % s 15,2 % prej), prav tako drugouvrščeni ločljivosti z razmerjem 4 : 3, 1280 × 1024 (krepek upad na 12,4 % s 16 % leto dni prej). Sledi širokozaslonskih 1920 × 1080 (zvečanje na 11,8 % z 8,7 %) in 1366 × 768 (zvečanje na 8 % s 6 % prej).

Najbolj razširjena ločljivost je kljub zmanjšanju deleža še vedno širokozaslonska 1680 × 1050.

Ločljivosti lahko ločeno analiziramo tudi za mobilne odjemalce. Tu z 41 % vodi 768 × 1024, druga je 320 × 480 s slabimi 12 %. Tretja je 1280 × 800 s skoraj 7 %, sledijo pa še 480 × 800, 720 × 1280 in 800 × 1280.

Čeprav Apple na svojih i-napravah ne podpira Flasha, je ta še vedno pogost dodatek v brskalnikih naših obiskovalcev, ima ga več kot 86 % obiskovalcev, od tega večina eno od različic zadnjega rodu 11. Zadnje čase je na tapeti Java in številne varnostne vrzeli v njej. Njen delež sicer upada, a ne drastično. Leta 2012 je imelo vsadek Java še tri četrtine obiskovalcev, leto prej pa celo 83 %.

Prerez ponudnikov dostopa je žal v Google Analytics nekoliko preveč razdrobljen in težko razberemo prava razmerja za Slovenijo. Telekom Slovenije in Siol imata skupaj 28 %, T-2 nam poveže 19 % obiskovalcev, Amis slabih 8 %, drugi ponudniki pa si delijo manjše, precej podobne deleže. Posebno statistiko imamo na voljo še za mobilne dostope. Razmerja so tu podobna, Telekom/Siol/Mobitel imata 34 %, T-2 poveže slabih 15 %, sledijo drugi. Ponavljamo, da pri tej analitiki ni enostavno razbrati dejanskih razmerij v Sloveniji.

Zanimivosti

Gledano iz leta v leto je Monitor ohranil približno enako število obiskovalcev, v prerezu ga sestavlja 56 % povratnikov, preostalo so novi gosti (ali tisti, ki znajo brisati piškotke). 94 % obiska je iz Slovenije, drobci pa pripadajo (po vrsti) Hrvaški, Nemčiji, Srbiji, ZDA, VB, Italiji, Švici in Franciji. Povprečno si obiskovalec ogleda 2,2 strani in na straneh vztraja dve minuti.

Kot smo omenili, je stran Mladine proti koncu leta 2011 doživela celovito prenovo, tik za tem pa je s povsem drugačnimi predvolilnimi napovedmi od večine, ki so se izkazale za pravilne, povzročila celo občasna sesuvanja strežnika zaradi izjemnega obiska. Mladini se je po prenovi, gledano leto za letom, obisk povečal za skoraj 50 % (ob tem, da je bila del leta '11 že prenovljena). V prerezu je 71 % obiska stalnih uporabnikov, 29 % pa novih. Iz Slovenije pride 90 % obiska, sledijo pa (po vrsti) Hrvaška, Nemčija, ZDA, VB, Avstrija, Italija, Belgija in Srbija. Obiskovalci si povprečno ogledajo tri strani na obisk in vztrajajo tri minute.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji