Objavljeno: 29.3.2016 | Avtor: Robert Kovač | Monitor April 2016

Kupovanje »kitajcev«

Ob nakupu cenovno res zelo ugodnih telefonov iz daljne Kitajske se upravičeno postavlja nekaj dodatnih vprašanj. Najprej, kako je z garancijsko dobo in servisom? Če telefon kupimo po Amazonu, ga lahko v primeru okvare v garancijskem roku mirno vrnemo, kaj pa bi na to porekli v kitajski trgovini?

Garancijska doba je večinoma 1 leto. Nekateri prodajalci in nekateri izdelovalci ponujajo servis ali vsaj prevzem aparatov v Evropi, večinoma pa je treba ob okvari telefon vrniti na Kitajsko (ne, poštnina ne bo zastonj).

Osebno imam nekaj izkušenj, a sem jih rešil drugače. Dva polomljena zaslona – hčerkin leto in pol stari Doogee DG550 in kolegov Umi Emax, za oba sem sam kupil zaslon in ga zamenjal. Na Doogeeju je bila cena za nadomestni zaslon (HD zaslon + digitizer) nekaj čez 30 evrov, na Umiju (FHD) pa 60 evrov, oba delujeta še danes. Drugi primer – Jiayu G5S, ki ima zlomljen plastični rob na zadnji strani in ravno čakam, da mi poštar dostavi rezervni del. Cena na aliexpress.com (za spodnji in zgornji rob) je 6 evrov.

Ali je v Sloveniji kak serviser, ki to popravlja, ne vem. Jaz to delam za prijatelje. Prav gotovo bi vsak serviser zadevo lahko popravil, saj je večina delov dostopnih po internetu, res pa je treba na njih počakati.

Drugo vprašanje so dodatni stroški: poštnina, carina, davki. V praksi se izkaže, da carine na telefone ni, carinska pošta se tega preverjeno drži. Plačati pa moramo 22 % DDV (po zakonu naj bi bila osnova celoten znesek računa s poštnino vred, v praksi carinska pošta kot osnovo za DDV vedno vzame le vrednost telefona!). Poleg tega obračunajo še poštne storitve – na računu carinske pošte piše Vplačilo UPN z OCR 1,05 EUR in Obračun dajatev II 6,5574 EUR. Od teh 6,5574 EUR se potem še obračuna 22 % DDV (z DDVjem to znese natanko 8 EUR).

V kar nekaj spletnih trgovinah lahko doplačate »zavarovanje carine« (navadno 8 ali 10 % vrednosti blaga) in vam trgovina povrne celoten strošek carinjenja in davka (v navodilih sicer piše, da vam povrnejo samo davek, ne pa tudi stroškov carinjenja). Zadeva preverjeno deluje na spletnih straneh Coolicool in Efox-shop, podobno oglašujejo (nisem pa preizkusil) tudi na Pandawill.

Konkreten primer (trgovina Efox-shop):

• telefon: 79,99 EUR

• poštnina: 8,18 EUR

• »zavarovanje carine«: 8 EUR

• skupaj: 96,17 EUR (Paypal)

Carina vas ob prejemu pošiljke prosi za račun (zadovoljijo se s PDFjem, natisnjenim s spletne strani, ali linkom do telefona ali izpiskom s Paypala) in si zaračuna naslednje:

• carinske dajatve: (osnova 79,99 EUR, stopnja DDV 22 %) 17,60 EUR

• poštne storitve (Vplačilo UPN z OCR): 1,05 EUR

• poštne storitve (Obračun dajatev II) 6,5574 EUR + 22 % DDV: 8 EUR

• skupaj: 26,65 EUR (plačate poštarju ob prevzemu, dobite račun)

Na Efox-shop potem pošljete zgornji račun, Efox-shop pa vam v najslabšem primeru povrne 17,60 evra, večinoma pa kar celoten znesek, 26,65 EUR. Navadno vam želijo znesek povrniti v obliki kupona, z enim sporočilom pa se dajo pregovoriti tudi za vračilo na vaš račun Paypal.

Skupni strošek je tako v najslabšem primeru 96,17 + 26,65 – 17,60 = 105,22, v najboljšem pa 96,17. Seveda lahko tudi ne plačate »zavarovanja carine« in vas tak telefon pride 79,99 (telefon) + 8 (poštnina) + 26,65 (DDV + stroški carinjenja) = 114,64 EUR.

Nekatere spletne trgovine podpirajo tudi pošiljanje iz EU (»EU warehouse«), kjer so cene nekoliko višje, a odpade celotna kolobocija s carinjenjem in dostava je veliko hitrejša. Je pa izbira telefonov v teh EU skladiščih vedno manjša kot v kitajskih.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • ChatGPT je bogatejši za pravega raziskovalnega agenta

    ChatGPT agent je nova generacija digitalnega pomočnika, ki združuje sposobnosti vizualnega in tekstovnega brskanja ter neposredne interakcije z zunanjimi platformami, kot so Google Drive, GitHub in SharePoint.

    Objavljeno: 18.7.2025 08:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji