Objavljeno: 25.6.2013

Z Xbox One optični diski še ne bodo izumrli

Microsoftova sprememba režima nakupovanja, izposoje in preprodaje iger v prihajajoči konzoli Xbox One, ki se je nenapovedano zgodila sredi preteklega tedna, je pomembnejša, kot se zdi na prvi pogled. Najprej je namreč želel Microsoft storiti korenit rez s preteklostjo in uvesti stroga pravila, ki so bila podobna DRM-ju. Konzola bi se morala vsakih 24 ur povezati z internetom, sicer iger ne bi bilo mogoče igrati, onemogočili pa bi tudi posojanje iger. Kdor bi želel igro igrati pri sosedu, bi se moral tam vpisati s svojim računom za Xbox Live. Posojanje optičnega medija ne bi zadostovalo, saj bi moral drugi uporabnik igro še vedno kupiti. S tem bi zatrli tudi nadaljnjo prodajo rabljenih iger, ki bi jo bilo mogoče izvesti le pri uradnih partnerjih (recimo GameStop v ZDA), založniki pa bi sami odločili, kolikšno ceno bi moral plačati kupec rabljene igre, kolikšen dobropis bi dobil prodajalec in koliko bi šlo vnovič založniku.

Predstavljamo si lahko, da je bil odziv igralske skupnosti silovit. Microsoftu ni ostalo drugega, kot da so svojo pozicijo obrnili za 180 stopinj in napovedali, da bo vse po starem. Torej, po novem velja – in to so uradne informacije – da bo Xbox One uporabljal stari režim iger, poznan iz Xbox 360. Povezava z internetom bo nujna le ob prvi nastavitvi konzole, potem pa ne več. Za igranje igre bo dovolj optični medij, zgodovina pa ne bo pomembna. To pomeni, da bo lahko igro vsakdo posodil, prodal, podaril itn.

Zakaj je Microsoft storil takšen obrat in kaj so želeli doseči na začetku? Nobena skrivnost ni, da si založniki želijo iz vsake igre in vsakega kupca iztisniti čim več. Prepoved nadaljnje prodaje je eden izmed načinov, kako to doseči. Igralci iger pa si po drugi strani želijo čim več novih naslovov, zato je razumljivo, da želijo rabljeno igro prodati in si tako znižati račun pri nakupu nove. Založniki bodisi ne razumejo ali nočejo razumeti, da denar od preprodaje iger ni izgubljen. Večina igralcev si zanj tako ali tako kupi novo igro (in mora za to še doplačati).

Cilj je seveda odpraviti optične medije. Prvi poskus je bila začetna politika na Xbox One, pa so se ljudje uprli. A Microsoft še vedno misli resno z digitalizacijo. Vse igre, ki jih bo mogoče kupiti na fizičnem mediju, bodo istočasno na voljo tudi prek spleta. Tako kupljenih iger seveda ne bo mogoče prodati dalje ali posoditi, bodo pa zlasti v odmaknjenih državah (sem sodi tudi Slovenija) na voljo takoj, medtem ko bodo zgoščenke nekaj časa potovale. In s tem bo Microsoft počasi in s korenčkom dosegel tisto, kar jim s palico ni uspelo.

Seveda pa niso za vse zaslužni uporabniki in njihov srd. Vprašanje je, kaj bi bil storil Microsoft, če jih ne bi povsem nadigral Sony. Ko so predstavili PlayStation 4, je ta popolnoma zasenčil Xbox One. Ni imel nobenih omejitev, ki jih je potem moral odstraniti tudi Microsoft, poleg tega pa je 100 dolarjev cenejši od Xboxa One, ne potrebuje interneta in ima zamenljiv trdi disk. To kažejo tudi prednaročila, kjer je popolnoma povozil Microsoftovo konzolo. Amazon je prodal dvakrat več PS4 kakor Xbox One, podobne številke pa so tudi pri igrah za konzoli.

Zaenkrat smo se izognili krasnemu novemu svetu. Ampak kot napovedujejo številni analitiki, se utegne čez tri leta oziroma ko bo izšla nova konzola, ta debata izkazati za preživeto. Pričakujemo lahko, da bodo takrat fizični nosilci resnično izumrli, posojanje iger pa z njimi.

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentarji

Vlajke | 25.6.2013 | 08:22

Kaj mislite s tem, da je MS skušal uvesti stroga pravila, ki so bila "podobna" DRMju? To JE DRM. Razlika je bila edino v tem, da je bila to oblika DRM-ja, ki je bila nesprejemljiva za uporabnike. Drugače je pa tudi nepravilnost v prvem odstavku: po originalnih pravilih, bi bilo igranje igre pri prijateljih mogoče, ne da bi si prijatelj igro kupil. Mi bi se s svojim ploščkom morali pri prijatelju prijaviti v Xbox Live, preverjanje na internetu pa bi se v tem primeru dogajalo vsako uro.

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • Internet umira, krivi smo sami

    Spletne strani in celotni internet se zanašajo na nepisano pravilo, ki se je v zadnjem letu začelo krhati in grozi, da bo pokopalo internet, kot ga poznamo. Zaradi agentov in modelov umetne inteligence čedalje manj klikamo na spletne strani, zaradi česar imajo te čedalje več težav s financiranjem. Zdi sem, da jim škoduje tudi Google, ki je doslej benevolentno zagotavljal promet s svojim iskalnikom.

    Objavljeno: 31.7.2025 05:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji