Test: Xiaomi Electric Scooter 5 Max – ko se vožnja po mestu spremeni v užitek
Priznam, električni skiroji so mi bili dolgo predvsem priročen pripomoček za zadnjih nekaj sto metrov do cilja. A potem sem preživel teden dni z Xiaomi Electric Scooter 5 Max – in ta skiro me je povsem presenetil.
Kaj je tisto, kar navdušuje?
Xiaomi je šel pri tem skiroju resničnoo korak naprej. Ne samo z zmogljivostjo, ampak s celotno izkušnjo. Vozil sem se v službo, skočil po opravkih, preizkusil razrite mestne ulice in se za konec celo odpravil na sobotni izlet čez pol mesta. In veste kaj? Prav nič mi ni manjkalo.
Začelo se je s pospeškom. Ko sem prvič pritisnil ročico in skiro gladko potegnil, sem moral priznati: 1000 W največje moči ni šala. Pelje hitro (do 25 km/h), odzivno in – najpomembneje – zanesljivo. Ko se je cesta postavila navkreber, sem ga brez težav pognal v klanec s 22-odstotnim naklonom. Brez zadihanosti, brez izgube hitrosti. Če živite v hribovitem mestu – ta zadeva zmore in dejansko lahko naredi do 60 km.
Tudi udoben
Po nekaj dneh vsakodnevne vožnje pa me je začelo navduševati tisto, kar pri skirojih običajno štejem kot »neizogibno zlo« – udobje. Dvojno vzmetenje (hidravlika spredaj, spiralna vzmet zadaj) in pnevmatike brez zračnic so delovali bolje, kot sem pričakoval. Po Ljubljani sem vozil čez tlakovce, luknje in robnike, pa sem bil ves čas stabilen in presenetljivo spočit. Nobenih bolečih zapestij ali neprijetnih sunkov – tukaj je Xiaomi naredil domačo nalogo.
Ko sem prvič zaviral v sili, sem bil hvaležen za dvojni zavorni sistem. Spredaj bobnasta, zadaj elektronska E-ABS zavora – kombinacija, ki omogoča hitro, a kontrolirano ustavljanje. Poleg tega ima skiro protizdrsni sistem (TCS), kar sem prvič zares občutil na mokri površini. Brez zdrsa, brez stresa.
Zmogljivost baterije?
Po oglaševanih 60 kilometrih sem bil skeptičen, a presenečen. Z razumno vožnjo in nekaj regenerativnega zaviranja sem zlahka dosegel 50+ km – več kot dovolj za nekaj dni uporabe brez polnjenja. Ko sem ga polnil, je trajalo le približno tri ure. Pa še to čez noč.
Funkcionalnosti me niso pustile ravnodušnega. Bluetooth povezava z aplikacijo Xiaomi Home omogoča zaklepanje skiroja, preverjanje stanja baterije, nadgradnje programske opreme in celo vklop smernikov ali zvočnega signala. Mimogrede – smerniki so E-Mark certificirani in oddajajo tudi zvok, kar je v mestu odlično za opozarjanje pešcev.
Na dež nisem računal, a sem ga vseeno dočakal. In spet – skiro me je presenetil. Z oceno IPX5 in odličnim oprijemom sem brez težav prišel domov, tudi po mokrih kolesarskih stezah. Prednja luč se samodejno vklopi, zadnja zavorna luč je dobro vidna, opcijsko pa jo lahko nastavite, da sveti ves čas. Vse prek aplikacije.
Zasnova in praktičnost? Trdna konstrukcija iz karbonskega jekla, zložljiv v treh korakih, teža zmerna, nosilnost do 120 kg. Ni igračka – to je resen prevoz. In všeč mi je, da je videti moderno, a ne kričeče. Lahko bi ga pripeljal tudi na sestanek.
Po enem tednu vožnje lahko rečem: Xiaomi Electric Scooter 5 Max je pr item produktu resnično naredil ogromen korak naprej. Ni le bolj zmogljiv od večine konkurence, ampak tudi udobnejši in varnejši. Za vse, ki iščete električni skiro za vsakodnevne vožnje in več kot le sprehod do trgovine, je to zelo dober kandidat.
Ocena: 4.8 / 5