Oglasno sporočilo
Objavljeno: 13.5.2025

Xiaomi Electric Scooter 5 Max – ko se vožnja po mestu spremeni v užitek

Priznam, električni skiroji so mi bili dolgo predvsem priročen pripomoček za zadnjih nekaj sto metrov do cilja. A potem sem preživel teden dni z Xiaomi Electric Scooter 5 Max – in ta skiro me je povsem presenetil.

Kaj je tisto, kar navdušuje?

Xiaomi je šel pri tem skiroju resničnoo korak naprej. Ne samo z zmogljivostjo, ampak s celotno izkušnjo. Vozil sem se v službo, skočil po opravkih, preizkusil razrite mestne ulice in se za konec celo odpravil na sobotni izlet čez pol mesta. In veste kaj? Prav nič mi ni manjkalo.

Začelo se je s pospeškom. Ko sem prvič pritisnil ročico in skiro gladko potegnil, sem moral priznati: 1000 W največje moči ni šala. Pelje hitro (do 25 km/h), odzivno in – najpomembneje – zanesljivo. Ko se je cesta postavila navkreber, sem ga brez težav pognal v klanec s 22-odstotnim naklonom. Brez zadihanosti, brez izgube hitrosti. Če živite v hribovitem mestu – ta zadeva zmore in dejansko lahko naredi do 60 km.

Tudi udoben

Po nekaj dneh vsakodnevne vožnje pa me je začelo navduševati tisto, kar pri skirojih običajno štejem kot »neizogibno zlo« – udobje. Dvojno vzmetenje (hidravlika spredaj, spiralna vzmet zadaj) in pnevmatike brez zračnic so delovali bolje, kot sem pričakoval. Po Ljubljani sem vozil čez tlakovce, luknje in robnike, pa sem bil ves čas stabilen in presenetljivo spočit. Nobenih bolečih zapestij ali neprijetnih sunkov – tukaj je Xiaomi naredil domačo nalogo.

Ko sem prvič zaviral v sili, sem bil hvaležen za dvojni zavorni sistem. Spredaj bobnasta, zadaj elektronska E-ABS zavora – kombinacija, ki omogoča hitro, a kontrolirano ustavljanje. Poleg tega ima skiro protizdrsni sistem (TCS), kar sem prvič zares občutil na mokri površini. Brez zdrsa, brez stresa.

Zmogljivost baterije?

Po oglaševanih 60 kilometrih sem bil skeptičen, a presenečen. Z razumno vožnjo in nekaj regenerativnega zaviranja sem zlahka dosegel 50+ km – več kot dovolj za nekaj dni uporabe brez polnjenja. Ko sem ga polnil, je trajalo le približno tri ure. Pa še to čez noč.

Funkcionalnosti me niso pustile ravnodušnega. Bluetooth povezava z aplikacijo Xiaomi Home omogoča zaklepanje skiroja, preverjanje stanja baterije, nadgradnje programske opreme in celo vklop smernikov ali zvočnega signala. Mimogrede – smerniki so E-Mark certificirani in oddajajo tudi zvok, kar je v mestu odlično za opozarjanje pešcev.

Na dež nisem računal, a sem ga vseeno dočakal. In spet – skiro me je presenetil. Z oceno IPX5 in odličnim oprijemom sem brez težav prišel domov, tudi po mokrih kolesarskih stezah. Prednja luč se samodejno vklopi, zadnja zavorna luč je dobro vidna, opcijsko pa jo lahko nastavite, da sveti ves čas. Vse prek aplikacije.

Zasnova in praktičnost? Trdna konstrukcija iz karbonskega jekla, zložljiv v treh korakih, teža zmerna, nosilnost do 120 kg. Ni igračka – to je resen prevoz. In všeč mi je, da je videti moderno, a ne kričeče. Lahko bi ga pripeljal tudi na sestanek.

Po enem tednu vožnje lahko rečem: Xiaomi Electric Scooter 5 Max je pr item produktu resnično naredil ogromen korak naprej. Ni le bolj zmogljiv od večine konkurence, ampak tudi udobnejši in varnejši. Za vse, ki iščete električni skiro za vsakodnevne vožnje in več kot le sprehod do trgovine, je to zelo dober kandidat.

Ocena: 4.8 / 5

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Kitajci so ameriške sankcije obšli s kovčki diskov

    Ker za kitajska podjetja veljajo stroge omejitve pri nakupih najzmogljivejših čipov, ki so uporabni za trening umetne inteligence, so se tamkajšnja podjetja znašla na zelo staromodni način. Umetno inteligenco trenirajo v Maleziji, kjer so čipi na voljo, le podatke je treba prinesti do tja. In spet se je izkazalo, da je v starem vicu o samokolnici diskov kot najhitrejšem načinu prenosa podatkov nemalo resnice. Temu pravimo tudi sneakernet.

    Objavljeno: 17.6.2025 10:00
  • Podjetja nočejo Copilota, ker zaposleni raje uporabljajo ChatGPT

    Microsoft kljub velikim naporom (beri: finančnemu vložku) podjetjem težko proda storitve umetne inteligence Copilot.

    Objavljeno: 27.6.2025 09:00
  • Kitajski prenosniki so dve leti za zahodnimi

    Čeprav se Kitajci močno trudijo in izdatno investirajo v domači razvoj in proizvodnjo čipov, so še vedno vsaj dve generaciji za zahodnimi izdelki. To izkazuje tudi najnovejši Huaweijev prenosnik MateBook Fold Ultimate, ki poganja lastni HarmonyOS in ima same kitajske komponente. A te v primerjavi z zahodnimi zaostajajo.

    Objavljeno: 25.6.2025 07:00
  • Pametna očala s samodejnim ostrenjem bi lahko nadomestila bifokalna stekla

    Finsko podjetje IXI razvija inovativna očala z lečami, ki se samodejno ostrijo glede na pogled uporabnika. 

    Objavljeno: 23.6.2025 10:00 | Teme: pametna očala
  • Teslini samovozeči taksiji ne znajo voziti

    Prvi dnevi Teslinih robotskih taksijev so polni napak, vožnje po napačni strani ceste, nenadnih zaviranj in nevarnih ustavljanj za odlaganje potnikov.

    Objavljeno: 26.6.2025 09:00
  • HDMI 2.2 je tu!

    Sicer na papirju, a vendarle. HDMI Forum je izdal končne specifikacije standarda HDMI 2.2, ki so ga izdatno opisovali in predstavljali že na januarskem sejmu CES. HDMI 2.2 ima že večjo prepustnost kot DisplayPort, a bo zanjo zahteval nove kable Ultra96.

    Objavljeno: 27.6.2025 05:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji