Oglasno sporočilo
Objavljeno: 13.5.2025

Test: Xiaomi Electric Scooter 5 Max – ko se vožnja po mestu spremeni v užitek

Priznam, električni skiroji so mi bili dolgo predvsem priročen pripomoček za zadnjih nekaj sto metrov do cilja. A potem sem preživel teden dni z Xiaomi Electric Scooter 5 Max – in ta skiro me je povsem presenetil.

Kaj je tisto, kar navdušuje?

Xiaomi je šel pri tem skiroju resničnoo korak naprej. Ne samo z zmogljivostjo, ampak s celotno izkušnjo. Vozil sem se v službo, skočil po opravkih, preizkusil razrite mestne ulice in se za konec celo odpravil na sobotni izlet čez pol mesta. In veste kaj? Prav nič mi ni manjkalo.

Začelo se je s pospeškom. Ko sem prvič pritisnil ročico in skiro gladko potegnil, sem moral priznati: 1000 W največje moči ni šala. Pelje hitro (do 25 km/h), odzivno in – najpomembneje – zanesljivo. Ko se je cesta postavila navkreber, sem ga brez težav pognal v klanec s 22-odstotnim naklonom. Brez zadihanosti, brez izgube hitrosti. Če živite v hribovitem mestu – ta zadeva zmore in dejansko lahko naredi do 60 km.

Tudi udoben

Po nekaj dneh vsakodnevne vožnje pa me je začelo navduševati tisto, kar pri skirojih običajno štejem kot »neizogibno zlo« – udobje. Dvojno vzmetenje (hidravlika spredaj, spiralna vzmet zadaj) in pnevmatike brez zračnic so delovali bolje, kot sem pričakoval. Po Ljubljani sem vozil čez tlakovce, luknje in robnike, pa sem bil ves čas stabilen in presenetljivo spočit. Nobenih bolečih zapestij ali neprijetnih sunkov – tukaj je Xiaomi naredil domačo nalogo.

Ko sem prvič zaviral v sili, sem bil hvaležen za dvojni zavorni sistem. Spredaj bobnasta, zadaj elektronska E-ABS zavora – kombinacija, ki omogoča hitro, a kontrolirano ustavljanje. Poleg tega ima skiro protizdrsni sistem (TCS), kar sem prvič zares občutil na mokri površini. Brez zdrsa, brez stresa.

Zmogljivost baterije?

Po oglaševanih 60 kilometrih sem bil skeptičen, a presenečen. Z razumno vožnjo in nekaj regenerativnega zaviranja sem zlahka dosegel 50+ km – več kot dovolj za nekaj dni uporabe brez polnjenja. Ko sem ga polnil, je trajalo le približno tri ure. Pa še to čez noč.

Funkcionalnosti me niso pustile ravnodušnega. Bluetooth povezava z aplikacijo Xiaomi Home omogoča zaklepanje skiroja, preverjanje stanja baterije, nadgradnje programske opreme in celo vklop smernikov ali zvočnega signala. Mimogrede – smerniki so E-Mark certificirani in oddajajo tudi zvok, kar je v mestu odlično za opozarjanje pešcev.

Na dež nisem računal, a sem ga vseeno dočakal. In spet – skiro me je presenetil. Z oceno IPX5 in odličnim oprijemom sem brez težav prišel domov, tudi po mokrih kolesarskih stezah. Prednja luč se samodejno vklopi, zadnja zavorna luč je dobro vidna, opcijsko pa jo lahko nastavite, da sveti ves čas. Vse prek aplikacije.

Zasnova in praktičnost? Trdna konstrukcija iz karbonskega jekla, zložljiv v treh korakih, teža zmerna, nosilnost do 120 kg. Ni igračka – to je resen prevoz. In všeč mi je, da je videti moderno, a ne kričeče. Lahko bi ga pripeljal tudi na sestanek.

Po enem tednu vožnje lahko rečem: Xiaomi Electric Scooter 5 Max je pr item produktu resnično naredil ogromen korak naprej. Ni le bolj zmogljiv od večine konkurence, ampak tudi udobnejši in varnejši. Za vse, ki iščete električni skiro za vsakodnevne vožnje in več kot le sprehod do trgovine, je to zelo dober kandidat.

Ocena: 4.8 / 5

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Velika Britanija svari pred polnjenjem telefonov v kitajskih električnih vozilih

    V zadnjem času so se pojavile resne skrbi glede varnosti podatkov pri uporabi kitajskih električnih vozil (EV), zlasti med zaposlenimi v obrambni industriji. Britanska obrambna podjetja, vključno z globalnimi velikani, kot sta Lockheed Martin in Thales, so svojim zaposlenim svetovala, naj se izogibajo povezovanju mobilnih telefonov s kitajskimi EV-ji, bodisi prek Bluetootha bodisi prek polnilnih kablov. Razlog za to so strahovi pred morebitnim vohunjenjem in krajo občutljivih podatkov.

    Objavljeno: 3.5.2025 07:00 | Teme: varnost, električna vozila, pametni telefon
  • Štiri leta stari androidni telefoni imajo ranljivost, ki je ne bodo popravljali

    Google je posvaril uporabnike pametnih telefonov Android, naj nujno posodobijo svoje naprave, saj so pravkar zakrpali resno ranljivost, ki se je že izkoriščala. Prizadete so naprave z Androidom 13 (iz leta 2022) in Androidom 14 (2023). Telefoni z Androidom 12 (2021) pa se ne posodabljajo več, zato je priporočljiva zamenjava. Uporabnikov toliko starih telefonov je več sto milijonov!

    Objavljeno: 8.5.2025 07:00
  • Android bo telefone spremenil v računalnike

    Google v prihajajoči različici operacijskega sistema Android 16 preizkuša funkcionalnost, ki bo telefone z njim spremenila v prave mini računalnike. 

    Objavljeno: 5.5.2025 08:00 | Teme: google, android
  • Android z novo podobo

    V hitro izbrisani objavi na svojem blogu je Google nenamerno razkril naslednjo večjo prenovo uporabniškega vmesnika Android - Material 3 Expressive

    Objavljeno: 6.5.2025 08:00 | Teme: google, android
  • Pošta Slovenije bo dostavljala z robotom

    Pošta Slovenije je stopila na pot logistične prihodnosti in začela testiranje avtonomnega dostavnega robota, ki bo v prihodnosti pošiljke dostavljal tudi popoldan. 

    Objavljeno: 6.5.2025 11:00 | Teme: robotika, Slovenija
  • Četrtino Applovega dobička plača Google

    Ne le iPhonov, nobenih svojih izdelkov za ameriški trg Apple ne želi več proizvajati na Kitajskem, k čemur so ga prisilile nove ameriške carine. Apple je potrdil, da bo že junija letos večina izdelkov, ki jih bodo prodali v ZDA, proizvedenih v Indiji in Vietnamu. To se bo nadaljevalo skozi celotno tretje četrtletje.

    Objavljeno: 2.5.2025 11:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji