Objavljeno: 23.2.2003

Spletna raba v porastu

Družba Ipsos-Reid, ki se ukvarja z raziskavami potrošniškega obnašanja, je ugotovila, da apetiti po spletnem nakupovanju, bančništvu in zabavi naraščajo. Vse več ljudi namreč uporablja internet za pošiljanje slikovnega in video gradiva, nakupovanje, nalaganje glasbe, igranje in opravljanje bančnih storitev. Pri Ipsos-Reidu so v letih 2000 in 2002 anketirali 2900 oseb in ugotovili, da sta lani nakupovali že skoraj dve tretjini obiskovalcev interneta, leta 2000 pa komaj dobra tretjina. Največja trga za spletno nakupovanje sta v ZDA (77 odstotkov anketiranih) in Veliki Britaniji (68 odstotkov).

Skoraj podvojilo se je tudi število internetnih obiskovalcev, ki uporabljajo bančne storitve v spletu - z 20 odstotkov v letu 2000 na lanskih 37 odstotkov. Spletno bančništvo je najbolj priljubljeno med državljani Kanade, Velike Britanije, Nemčije in ZDA. Med spletnimi uspešnicami je tudi nalaganje glasbenih datotek, ki ga uporablja 44 odstotkov kiberščakov (leta 2000 38 odstotkov). Verjetno ne bomo preveč presenečeni ob dejstvu, da so največjo rast pri izmenjavi glasbe zabeležili na Kitajskem, v Rusiji, Mehiki in Braziliji. Več kot dve tretjini anketiranih uporablja internet za pošiljanje slikovnega gradiva in video datotek.

Rast uporabe interneta se bo nadaljevala tudi v prihodnje, napovedujejo pri Ipsos-Reidu. K temu bodo pripomogli vse bolj zmogljivi brezžični telefoni, povečano povpraševanje po digitalnih fotoaparatih, cenejši osebni računalniki in dostop do interneta ter predstavitev novih naprav za brskanje v internetu. Negativna plat interneta naj bi bila po mnenju raziskovalcev družbe Ipsos-Reid v preobilici informacij in povečevanju družbene odtujenosti.

http://www.ipsos-reid.com

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • Internet umira, krivi smo sami

    Spletne strani in celotni internet se zanašajo na nepisano pravilo, ki se je v zadnjem letu začelo krhati in grozi, da bo pokopalo internet, kot ga poznamo. Zaradi agentov in modelov umetne inteligence čedalje manj klikamo na spletne strani, zaradi česar imajo te čedalje več težav s financiranjem. Zdi sem, da jim škoduje tudi Google, ki je doslej benevolentno zagotavljal promet s svojim iskalnikom.

    Objavljeno: 31.7.2025 05:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji