Objavljeno: 8.4.2019 01:00

Samodejna vožnja zgolj z uporabo kamer in sistema GPS

Današnji avtomobili, ki podpirajo samodejno vožnjo po običajnih cestah so opremljeni z vrhunsko, zmogljivo, a drago opremo, kot so radarji LIDAR, zmogljivi namenski računalniki in številna druga tipala. Zato preseneča, da je mlado zagonsko podjetje Wayve iz okrilja univerze Cambridge v Veliki Britaniji predstavil rešitev, ki za samodejno vožnjo uporablja zgolj razmeroma običajne kamere, sprejemnik GPS in računalniško opremo, ki stane le drobec tega, kar uporabljajo Waymo (Google), Uber, Tesla in drugi velikani.

S svojo rešitvijo so opremili mali Renaultov električni štirikolesnik Twizy in ga spustili na ozke ceste Cambridgea, kjer je uspešno prestal preizkušnjo. Za nameček je avtomobil uspešno vozil v sicer razmeroma redkem prometu z zelo majhnim predhodnim treningom – program za strojno učenje so pred tem učili le okoli 20 ur. Resnici na ljubo pa je treba povedati, da se avto gibal z zelo majhno hitrostjo, ne večjo od 20 km/h, kar je seveda manj kot je običajno v avtomobilskem prometu.

Izvirnost pristopa podjetja Wayve leži v uporabi umetne inteligence za učenje vožnje z oponašanjem reakcij ljudi. Učitelj v vozilu je program popravljal s primeri pravične vožnje in odločitve, ko je ta naredil napako, na osnovi tega pa se je naučil »razmišljanja«, ki ga ljudje uporabljamo pri vožnji.

Sistem kot tak sicer najbrž ne bomo srečali v vsakdanjih avtomobilih, je pa lep dokaz, da obstaja več pristopov na poti k avtonomni vožnji, pri čemer smo zmožnosti umetne inteligence šele začeli spoznavati. Prav verjetno je, da bo delo družbe Wayve našlo pot v druge izdelke avtomobilske industrije.

26Or4QbLbMM

YWOo5ypvZ2o

SskSDjUG8ZY

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Redka zmaga malega rudarja kriptovalut

    V času, ko rudarjenje bitcoina obvladujejo velika podjetja s specializirano opremo in ogromnimi viri, je neodvisnemu solo rudarju uspel izjemen podvig. 

    Objavljeno: 27.7.2025 13:00
  • Šibko geslo in hekerski vdor pogubila 158 let staro podjetje

    Britansko podjetje KNP iz Northamptonshira, ki se je ukvarjalo s prevozi, je po 158 letih obratovanja zaprlo vrata, zaradi česar je brez dela ostalo 700 ljudi. Razlog ni slabo poslovanje, težke tržne razmere, izgube ali celo poneverbe, temveč precej bolj banalen. Podjetje je opustošil hekerski napad, v katerem so napadalci odnesli podatke o vseh strankah.

    Objavljeno: 23.7.2025 05:00
  • Internet umira, krivi smo sami

    Spletne strani in celotni internet se zanašajo na nepisano pravilo, ki se je v zadnjem letu začelo krhati in grozi, da bo pokopalo internet, kot ga poznamo. Zaradi agentov in modelov umetne inteligence čedalje manj klikamo na spletne strani, zaradi česar imajo te čedalje več težav s financiranjem. Zdi sem, da jim škoduje tudi Google, ki je doslej benevolentno zagotavljal promet s svojim iskalnikom.

    Objavljeno: 31.7.2025 05:00
  • Tehnologija je orodje za množično nadzorovanje

    Ko je minuli teden kamera na koncertu skupine Coldplay v Bostonu prikazala par, ki objet posluša Chrisa Martina, bi bil lahko to le še eden izmed množice povsem običajnih in dolgočasni prizor. A ker se je ženska na posnetku obrnila proč in obraz zakopal v roke, moški pa se je sklonil pod kader, je posnetek vzbudil veliko pozornosti. Pevec Chris Martin ga je na odru komentiral z besedami, da sta bodisi zelo sramežljiva bodisi razmerje skrivata – in ostalo je bilo zgodovina.

    Objavljeno: 21.7.2025 05:00
  • ChatGPT-5 bo na voljo avgusta

    Sam Altman, izvršni direktor OpenAI, je potrdil, da bo model GPT-5 izšel že v začetku avgusta. 

    Objavljeno: 25.7.2025 09:00
  • ChatGPT je slab v šahu

    Najboljši šahist sveta Magnus Carlsen je v spletnem dvoboju premagal umetno inteligenco ChatGPT v vsega 53-ih potezah, pri čemer sam ni izgubil niti ene same figure. 

    Objavljeno: 21.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji